Koniec może być dobrym początkiem! will.i.am oraz Coca-Cola zmieniają oblicze recyklingu, wprowadzając markę EKOCYCLE™

2 sierpnia 2012

Dotyczy firmy: Coca-Cola HBC Polska,

Coca-Cola Company oraz will.i.am, artysta i producent muzyczny o światowej sławie, we współpracy z innymi powszechnie znanymi markami, inspirują globalny ruch związany z wprowadzeniem EKOCYCLE™. Jest to niezależna inicjatywa, której celem jest zachęcanie konsumentów do recyklingu i ekologicznego stylu życia. EKOCYCLE™ zamierza osiągnąć ten cel dzięki produktom do posiadania, których konsumenci będą aspirować, ale które będą dla nich osiągalne. Te lifestyle’owe produkty będą częściowo wykonane z materiałów uzyskanych z recyklingu.

Celem inicjatywy EKOCYCLE™ jest edukowanie konsumentów w zakresie ich codziennych wyborów związanych z recyklingiem i decyzjami zakupowymi, kreując ruch dążący do przemian społecznych. Inicjatywa wspiera recykling, pokazując konsumentom, że przedmioty traktowane przez nich dzisiaj jako śmieci mogą stać się w przyszłości pożądanym i użytecznym produktem. Podstawowym założeniem marki EKOCYCLE™ jest wspieranie zrównoważonego rozwoju. Marka będzie wskazywać produkty, takie jak butelki plastikowe i puszki aluminiowe, które można wykorzystać ponownie dzięki recyklingowi i przekształcić w wartościowe, interesujące produkty. Będzie również generować popyt na materiały pochodzące z recyklingu i zachęcać do ich używania, a także podkreślać znaczenie wyrobów gotowych, wykonanych z takich materiałów.

Moją misją w związku z marką EKOCYCLE™ jest edukowanie i inspirowanie konsumentów z całego świata, aby szukali bardziej ekologicznych i zrównoważonych rozwiązań, co pozwoli nam zrobić kolejny krok w kierunku świata bez odpadów — powiedział will.i.am, artysta i producent muzyczny światowej sławy – Jeśli sprawimy, że produkty zawierające materiały z recyklingu będą atrakcyjniejsze zarówno dla producentów, jak i odbiorców, każdy będzie mógł wnieść swój wkład w cykl, w którym niepotrzebne śmieci przekształcają się w nowe, interesujące rzeczy. Firma Coca-Cola podziela tę wizję. Dzięki naszej współpracy ze społecznościami lokalnymi z całego świata będziemy promować recykling oraz produkty zawierające materiały pochodzące z recyklingu.

Pierwszymi partnerami marki EKOCYCLE™, którzy zaangażowali się w jej misję inspirowania i edukowania konsumentów i społeczności na rzecz zrównoważonego rozwoju i ekologicznego stylu życia są Beats by Dr. Dre® oraz New Era®. W ramach tej współpracy powstaną modne, wpisujące się w najnowsze trendy produkty, wykonane częściowo z materiałów pochodzących z recyklingu. W nadchodzących miesiącach bieżącego roku podane zostaną informacje o kolejnych partnerach marki EKOCYCLE™.

Inicjatywa EKOCYCLE™ to platforma wpisująca się w naszą wizję bezodpadowej działalności i zrównoważonego rozwoju — powiedziała Bea Perez, wiceprezes i dyrektor generalna ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Coca-Cola.  – Coca-Cola i will.i.am w niepowtarzalny sposób wspólnie wypromują recykling na równi z innymi znanymi markami, tworząc lifestyle’owe produkty pożądane przez konsumentów na całym świecie. Dzisiejsze pokolenie młodych konsumentów reprezentuje aktywną siłę. Marka EKOCYCLE™ chce być czynnikiem motywującym ich do podjęcia działań w ramach globalnego ruchu na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Firma Coca-Cola przekaże przypadającą na nią część dochodów licencyjnych, generowanych przez markę ECOCYCLE™, aby wesprzeć inne organizacje zajmujące się recyklingiem i działaniami na rzecz społeczności lokalnych. W ciągu kolejnych pięciu lat Coca-Cola zobowiązuje się przeznaczyć na te cele, co najmniej milion dolarów. Są to środki dodatkowe, niezależne od 1% przychodów operacyjnych przekazywanych na cele charytatywne za pośrednictwem Fundacji Coca-Cola.

Earth911®, serwis oferujący największy w USA katalog recyklingowy, który podaje ponad 1,5 miliona sposobów recyklingu, zamierza udostępnić konsumentom interaktywny katalog recyklingowy pod adresem EKOCYCLE.com.

Recykling to jedno z najprostszych działań z dziedziny zrównoważonego rozwoju i ekologii, jakie mogą podjąć konsumenci. Jednak brak stałego dostępu do lokalnych opcji i informacji dotyczących recyklingu jest często przyczyną frustracji — powiedziała Raquel Fagan, wiceprezes ds. mediów w organizacji Earth911. – Inicjatywa EKOCYCLE™ reprezentuje myślenie przyszłościowe i pokazuje, jaką rolę w eliminowaniu tych braków mogą odegrać przedsiębiorstwa.

1 sierpnia odbyła się premiera marki EKOCYCLE™ w formie reklamy telewizyjnej, która była emitowana w USA podczas transmisji z Igrzysk Olimpijskich. Zainaugurowała ona kampanię marketingową i reklamową, prowadzoną także w Internecie.

Słuchawki Beats by Dr. Dre® pojawią się w sprzedaży jesienią 2012 r. Inne produkty EKOCYCLE™, w tym czapki New Era®, będą dostępne od początku 2013 r.

Więcej informacji na temat inicjatywy EKOCYCLE™ można znaleźć w serwisie EKOCYCLE.com.

Źródło: Materiały prasowe