Kompania Piwowarska wyróżniona po raz kolejny Srebrnym Listkiem CSR za zaangażowanie społeczne i wspieranie zrównoważonego rozwoju

15 czerwca 2020

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

Kompania Piwowarska została uhonorowana Srebrnym Listkiem CSR – to już dziewiąte wyróżnienie z rzędu dla lidera rynku piwnego w Polsce za działania wspierające zrównoważony rozwój i zaangażowanie społeczne. W tym roku dostrzeżono m.in. intensywne działania Kompanii Piwowarskiej wspierające 13. cel agendy zrównoważonego rozwoju ONZ – wykorzystanie w browarach energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł energii.

Firma ma na swoim koncie łącznie pięć Złotych, trzy Srebrne Listki oraz Super Złoty Listek POLITYKI (2016 r) za zdobycie najwyższego wyróżnienia przez pięć kolejnych edycji konkursu. Laureatów wybrali: Tygodnik POLITYKA wraz z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W tegorocznej edycji Listków CSR POLITYKI Złoty Listek trafił do 14 przedsiębiorstw, srebrne wyróżnienie otrzymało 16 firm, a Białe Listki powędrowały do 38 firm. Jak podkreślają organizatorzy, odpowiedzialne praktyki zarządcze są szczególnie istotne dla wzmacniania biznesu, w tym budowania jego wartości, szczególnie w obecnej sytuacji związanej z pandemią.

– Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia, podobnie jak z tego, że konsekwentnie, od lat, realizujemy strategię biznesową, której podstawą jest zrównoważony rozwój. Podejmujemy inicjatywy, w praktyce zmniejszające nasz negatywny wpływ na środowisko naturalne, wspieramy i rozwijamy różnorodność w miejscu pracy, angażujemy się w wolontariat, wspieramy naszych pracowników i partnerów biznesowych, jednocześnie promując odpowiedzialną konsumpcję i sprzedaż alkoholu. Cieszymy się, że te praktyki po raz kolejny zyskały przychylność Kapituły – podsumowuje Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.

POLITYKA przyznaje Listki CSR od 2012 roku a organizatorzy zapowiadają, że przyszłoroczna, dziesiąta edycja, będzie skupiała się jeszcze intensywniej na kwestiach ochrony klimatu, analizy wpływu działań organizacji na otoczenie, uwzględnianiu relacji z dostawcami, klientami i partnerami oraz instytucjami publicznymi w planowaniu i realizacji działań strategicznych. Równie ważna ma być ocena zarządzania ryzykiem pozafinansowym i ujawniania przez firmy danych, wzmacnianie różnorodności, przejrzystości oraz wiarygodności w działaniach i komunikacji.

Srebrne Listki CSR trafiają do firm, które w swojej codziennej działalności operacyjnej deklarują uwzględnianie wszystkich kluczowych rozwiązań normy ISO 26000, często wykorzystują najlepsze lokalne i globalne praktyki zarządcze oraz działają zgodnie z międzynarodowymi standardami. Ponadto stosują system zarządzania etyką oraz najwyższe standardy zarządzania personelem, zaś o efektach swoich działań cyklicznie informują interesariuszy, m.in. poprzez raporty pozafinansowe lub zintegrowane.

W tej edycji Listkami CSR POLITYKI nagrodzono aż 68 firm, a w plebiscycie udział wzięło 96 przedsiębiorstw- czyli o 15 mniej niż rok wcześniej.

 Źródło: mat. pras.