Kompania Piwowarska wprowadza normę dotyczącą efektywności energetycznej

27 lutego 2017

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

Kompania Piwowarska zaoszczędziła w 2016 roku dzięki proekologicznym inicjatywom w swoich browarach tyle energii ile potrzeba, aby przez rok ładować telefony komórkowe dla pół miliona osób. Ustalenie poziomu oszczędności w tej dziedzinie to dla firmy – partnera strategicznego FOB – wstęp do wdrożenia normy ISO 50001 dotyczącej redukcji kosztów, zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy efektywności energetycznej firmy.  

Od lat doskonalimy się w efektywnym wykorzystywaniu energii i dzięki temu znakomicie wypadamy na tle innych browarów pod względem zużycia energii elektrycznej i cieplnej w przeliczeniu na litr uwarzonego piwa – mówi Katarzyna Radecka, odpowiedzialna w Kompanii Piwowarskiej za zrównoważony rozwój. – Energia, którą zaoszczędziliśmy w ubiegłym roku, pozwoliłaby chłodzić piwo w lodówce przez 2,5 tys. lat albo przez rok ładować telefony 500 tys. ludzi.

Działania na rzecz energooszczędności w Kompanii Piwiwarskiej polegają m.in. na ulepszaniu technologii wykorzystywanych w browarach oraz sięganiu do odnawialnych źródeł energii. Firma będzie także brała pod uwagę pomysły pracowników na poprawienie efektywności energetycznej jej działań. W ubiegłym roku zostało zrealizowanych aż 549 takich oddolnych inicjatyw, wśród których znalazło się usunięcie niepotrzebnych punktów świetlnych na magazynie czy modernizacja oświetlenia i zamontowanie czujników ruchu w ciągach komunikacyjnych.

Te wszystkie wyniki dają bazę Kompani Piwowarskiej do wdrożenia normy ISO 50001 dotyczącej redukcji kosztów, zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych oraz poprawy efektywności energetycznej firmy. W ramach przygotowań do tego przedsięwzięcia w Poznaniu odbyły się audyty wewnętrzne Systemu Zarządzania Energią (SZE), które potwierdziły jego zgodność z wymaganiami wspomnianej normy. Finalne potwierdzenie wdrożenia systemu będzie miało miejsce w lutym i marcu br. poprzez przeprowadzenie audytu certyfikującego przez firmę Bureau Veritas.

Bardzo nam zależy, by także nasi pracownicy włączyli się w program zmniejszania zużycia energii i  emisji gazów do atmosfery. Dlatego nie tylko informujemy ich, co już udało nam się osiągnąć jako firmie, ale także podpowiadamy, co mogą zrobić we własnym zakresie, np. poprzez rozsądne gotowanie wody albo używanie energooszczędnego oświetlenia – tłumaczy Katarzyna Radecka. – Prowadzimy akcję informacyjną za pomocą plakatów i w Internecie, na firmowym kanale społecznościom. Prócz tego dla pracowników browarów przygotowaliśmy praktyczne upominki – energooszczędne żarówki, które pomogą ograniczyć zużycie prądu w gospodarstwie domowym.

źródło: materiały prasowe firmy