Kompania Piwowarska prezentuje trzecią edycję kalendarza edukującego na temat FAS

21 grudnia 2016

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

Kompania Piwowarska, partner strategiczny Forum Odpowiedzialnego Biznesu, we współpracy z Fundacją FASTYRGA już po raz trzeci przygotowała kalendarz ścienny dedykowany przyszłym mamom i kobietom karmiącym piersią. Wydawnictwo pod hasłem „Będę Mamą – nie piję”, przypominające o szkodliwości spożywania alkoholu w czasie ciąży, zostało rozdystrybuowane do 700 gabinetów ginekologicznych i szkół rodzenia w całej Polsce.

Kompania Piwowarska działa na rzecz tego, by jej piwa były spożywane w sposób odpowiedzialny. Oznacza to, że nie powinny po nie sięgać np. kobiety w ciąży. Dlatego KP od lat przypomina kobietom spodziewającym się dziecka, że spożywanie nawet niewielkich ilości alkoholu podczas ciąży może negatywnie wpłynąć na rozwój płodu. Źródłem tej wiedzy są m.in. kalendarze na 2017 rok, które właśnie trafiły do 700 gabinetów ginekologicznych i szkół rodzenia.

Mimo działań edukacyjnych prowadzonych przez różne podmioty zdarza się, że kobiety w Polsce piją alkohol w okresie ciąży. Jak pokazują najnowsze dane, w naszym kraju występuje do 5 przypadków FAS, czyli Płodowego Zespołu Alkoholowego, na 1000 żywych urodzeń. Zatem dzieci z FAS rodzi się więcej niż dzieci z Zespołem Downa – tłumaczy Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. – A przecież FAS można całkowicie zapobiec – wystarczy tylko uświadomić przyszłym mamom, że w ciąży nie wolno spożywać żadnych, nawet najmniejszych, ilości alkoholu.

To już trzecia edycja kalendarza ściennego przygotowanego wspólnie przez Kompanię Piwowarską i Fundację FASTRYGA, zajmującą się problematyką FAS. Zarazem to kolejne działanie w ramach akcji „W ciąży nie piję alkoholu”, którą zapoczątkowało w 2011 r. umieszczenie na opakowaniach piw KP dobrowolnych znaków odpowiedzialnościowych. Od tego czasu firma stara się dotrzeć do jak największej liczby przyszłych matek z informacją na temat szkodliwości spożywania alkoholu  podczas ciąży. Służy temu strona www.abcalkoholu.pl, fanpage na Facebooku, jak również materiały drukowane dystrybuowane w gabinetach ginekologicznych i szkołach rodzenia.

Mądre mamy nie sięgają po alkohol – nawet od święta

Poza działaniami własnymi Kompania Piwowarska podejmuje liczne inicjatywy we współpracy z partnerami zewnętrznymi. Są nimi m.in. wspomniana już Fundacja FASTRYGA oraz firmy Present-Service, właściciel portalu www.mamaklub.pl, i Pelargos, która prowadzi serwis dla rodziców www.niebieskiepudelko.pl. Wsparły one KP w organizacji konkursów w mediach społecznościowych i nowej odsłonie kampanii dotyczącej FAS pod hasłem „Będę Mamą – nie piję”, która przez cztery miesiące była prowadzona w centrach medycznych Medicover i Luxmed. Dzięki temu udało się zaangażować 50 tys. osób na rzecz przeciwdziałania konsumpcji alkoholu w ciąży i dotrzeć z przekazem na ten temat aż do 8 mln ludzi.

 

źródło: materiały prasowe firmy