Jak pokolenie Internetu dba o swoje zdrowie?

29 lipca 2019

Dotyczy firmy: Grupa Sanofi,

Nowe badanie opinii przeprowadzone przez Sanofi dowodzi, że choć trzy czwarte konsumentów z tzw. pokolenia Internetu (osoby urodzone w latach 1981–1996) deklaruje, że dba o siebie, aby zapewnić sobie dobre zdrowie, połowa pochodzących z tej samej grupy wiekowej przedstawicieli zawodów medycznych uważa, że to nieprawda. Za taki stan rzeczy odpowiada wg nich brak profesjonalnych informacji na temat tego, jak dbać o zdrowie.

24 lipca, w Międzynarodowy Dzień Samoleczenia, Sanofi opublikowała raport pt. „Be Your Best 2019 – Empowering the Net Generation to Make the Most of Self-Care”. Zaprezentowano w nim, w jaki sposób kwestie samoopieki prozdrowotnej są postrzegane z jednej strony przez konsumentów, z drugiej – przez przedstawicieli zawodów medycznych (lekarzy rodzinnych i farmaceutów) z tego pokolenia w ośmiu krajach.

– Nasz raport pokazuje, że mimo dobrych chęci, konsumenci z pokolenia Internetu nie zawsze dokonują najlepszych wyborów, pozwalających im zagwarantować sobie dobre samopoczucie i dobre zdrowie. W dzisiejszym społeczeństwie informacyjnym czasem trudno usłyszeć te właściwe, ważne głosy. Rządy, decydenci i przemysł powinny w jak największym stopniu odpowiadać na potrzeby konsumentów, w zakresie dostępu do informacji potrzebnych im, aby mogli żyć pełnią życia w dobrym zdrowiu – mówi Alan Main, Executive Vice President, Head Consumer Healthcare Sanofi.

Osoby z pokolenia Internetu nie mają wątpliwości, że należycie o siebie dbają – 75% respondentów jest przekonanych o tym, że zapewniają sobie dobre zdrowie poprzez odpowiednią samoopiekę prozdrowotną. Większość podchodzi do tego poważnie – 43% ankietowanych szuka informacji na ten temat przynajmniej raz w tygodniu, co ma wpływ na ich wybory i zakupy produktów z tego obszaru. Porównują oni i wybierają skuteczne dla siebie produkty, jeszcze zanim wejdą do sklepu czy apteki. Tylko jedna trzecia ankietowanych czuje się dobrze poinformowana o możliwościach dbania o siebie, dostępnych w ramach lokalnej opieki zdrowotnej.

– Wszystkie podmioty zaangażowane w kwestie opieki zdrowotnej powinny się uważnie wsłuchiwać w głos tego pokolenia, ponieważ reprezentuje je aż dwa miliardy konsumentów. Jeżeli uda nam się, we współpracy z interesariuszami odpowiedzialnymi za system opieki zdrowotnej stworzyć odpowiednie warunki do tego, by przedstawiciele tego pokolenia docenili wartość dbania o własne zdrowie oraz odpowiednio dostosujemy regulacje i przepisy i mądrze wykorzystamy zintegrowane dane do poprawy stanu zdrowia społeczeństwa, będziemy mogli w pełni zmienić oblicze opieki zdrowotnej – dodaje Alan Main.

Firma Sanofi od wielu lat ściśle współpracuje z organizacjami branżowymi i innymi podmiotami zaangażowanymi w kwestie samodzielnego dbania przez konsumentów o swoje zdrowie, aby móc wspólnie reagować na pojawiające się wyzwania, opracowywać i wdrażać rozwiązania, które będą przydatne dla Pokolenia Internetu. Jednym z takich przykładów jest członkostwo Sanofi Polska w organizacji PASMI (Polish Association of Self Medication Industry – Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty), której misją podobnie jak Sanofi jest wprowadzanie w Polsce najwyższych standardów w zakresie samodzielnego, świadomego, odpowiedzialnego stosowania leków oraz prozdrowotnej samoopieki dla dobra pacjentów i konsumentów. Dzięki temu możemy we współpracy z innymi przedstawicielami branży farmaceutyczej propagować najwyższe standardy produkcji i dystrybucji leków OTC, edukować w zakresie ich odpowiedzialnego stosowania oraz rekomendować odpowiednie rozwiązania prawne i systemowe dla rozwoju odpowiedzialnego wykorzystania leków OTC, jako jednego z elementów systemu ochrony zdrowia publicznego zgodnie z wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) – mówi Monika Granecka, CHC Regulatory Head w Sanofi Polska, członek Zarządu PASMI.

Raport „Be Your Best 2019 – Empowering the Net Generation to Make the Most of Self-Care” dostępny jest na stronie internetowej.

Źródło: mat. pras.