Henkel opublikował doroczny Raport Zrównoważonego Rozwoju

24 lutego 2017

Dotyczy firmy: Henkel Polska,

Firma Henkel, partner strategiczny Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2016 rok. 

Cel długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju Henkel to osiągać więcej za mniej. Henkel chce tworzyć trwałą wartość w interesie klientów i konsumentów, jak również całego społeczeństwa. Jednocześnie spółka zamierza poprawić efektywność wykorzystania zasobów, zwiększając ją trzykrotnie w perspektywie do 2030 r.

Pobierz raport

Coroczne raporty są głównym źródłem informacji na temat celów i wyników spółki w obszarze zrównoważonego rozwoju. W zeszłym roku Henkel opublikował swój 25-ty raport, po raz ostatni w wersji papierowej i elektronicznej. Równocześnie firma poinformowała, że w przyszłości wszystkie raporty dotyczące kwestii zrównoważonego rozwoju będą dostępne wyłącznie w wersji elektronicznej, w formie interaktywnych plików PDF z odnośnikami. Mają być dzięki temu bardziej przyjazne użytkownikom dzięki łatwej nawigacji, mniejszej objętości i informacjom interesującym dla szerszej grupy odbiorców. Raport z działalności w obszarze zrównoważonego rozwoju i publikowany równocześnie raport roczny stanowią źródło informacji na temat biznesowych, środowiskowych i społecznych aspektów działalności spółki.

W ubiegłym roku obrotowym firma osiągnęła postęp w realizacji celów pośrednich na 2020 r. (przyjmując 2010 jako rok bazowy):

  • Zużycie energii i emisja CO2 (na tonę produktu) niższe o 22% (cel na 2020 r.: ograniczenie zużycia energii i emisji CO2 o 30%).
  • Ilość odpadów (na tonę produktu) niższa o 26% (cel na 2020 r.: ograniczenie ilości odpadów o 30%).
  • Zużycie wody (na tonę produktu) niższe o 23% (cel na 2020 r.: ograniczenie zużycia wody o 30%).
  • Poprawa bezpieczeństwa pracy (na milion przepracowanych godzin) o 17% (cel na 2020 r.: wzrost poziomu bezpieczeństwa pracy o 40%).
  • Wzrost wartości sprzedaży netto (na tonę produktu) o 8% (cel na 2020 r.: wzrost sprzedaży netto o 22%).

źródło: materiały prasowe firmy