HBRP: Odpowiedzialność buduje markę pracodawcy

28 czerwca 2018

Na łamach Harvard Business Review Polska ukazał się raport pt. „Odpowiedzialność buduje markę pracodawcy”, autorstwa red. Joanny Sochy, opatrzony komentarzem eksperckim Marzeny Strzelczak, dyrektorki generalnej Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Publikacja Harvard Business Review Polska ukazuje znaczenie społecznej odpowiedzialności dla rozwoju firm, jako koncepcji wspierającej procesy zarządcze, budowanie reputacji, kwestie zatrudnienia:

(…) silne zaangażowanie w działania z obszaru CSR to nie tylko domena pracowników i firm w gospodarkach zachodnich. Badania przeprowadzone w krajach z różnych kontynentów – w tym także w Polsce – potwierdzają, że funkcjonujący na rynku pracy przedstawiciele pokolenia Y i Z uważnie patrzą na ręce pracodawców i zwracają uwagę na takie kwestie, jak etyka oraz społeczna odpowiedzialność biznesu – pisze Joanna Socha.

Artykuł opatrzony został eksperckim komentarzem pt. „CSR wzmacnia atrakcyjność miejsca pracy”, przygotowanym przez Marzenę Strzelczak, dyrektorkę generalną Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Pracownicy, nie tylko w branży wysokich technologii, stają się najważniejszym kapitałem. Firmy muszą się zmieniać, by pozyskać najlepszych i ich motywować. Jak pokazują badania AON Hewitt Najlepsi Pracodawcy 2016, istotne są tu: przywództwo nastawione na ludzi i wyniki, osobiste zaangażowanie przełożonych, autonomia pracowników oraz spójność marek wewnątrz i na zewnątrz oraz stały dialog z pracownikami, by motywacją zarządzać – pisze Marzena Strzelczak.

Czytaj cały materiał >>

Źródło: www.hbrp.pl