Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Nowa strategia pozwoli Grupie IKEA uzyskać niezależność energetyczną i surowcową oraz pomoże milionom ludzi na świecie żyć w domu w zrównoważony sposób w ramach ich możliwości finansowych.
Grupa IKEA opublikowała nową strategię zrównoważonego rozwoju o nazwie People & Planet Positive. Strategia ta jest integralną częścią dalekosiężnych planów rozwoju firmy i opiera się na długoletnich działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wytycza ona nowe cele i przedsięwzięcia, które zostaną podjęte i zrealizowane do 2020 roku.
Strategia People & Planet Positive skupia się na trzech głównych obszarach:
„Chcemy tworzyć lepsze warunki do życia na co dzień dla wielu ludzi. Lepsze życie to życie w sposób jak najbardziej zrównoważony. Od wielu lat działamy na rzecz realizacji tego celu i udało nam się sporo osiągnąć. Teraz jesteśmy gotowi na postawienie kolejnego wielkiego kroku. Strategia People & Planet Positive pomoże nam ten cel zrealizować, zmieniając naszą działalność i wywierając pozytywny wpływ na środowisko wokół nas” – mówi Mikael Ohlsson, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy IKEA.
Jednym z największych wyzwań XXI wieku jest stawienie czoła deficytowi surowców i zmianom klimatycznym, przy równoczesnym zapewnieniu ludziom na całym świecie wysokiego poziomu życia. Strategia People & Planet Positive pomoże Grupie IKEA odegrać znaczącą rolę w sprostaniu tym wyzwaniom. Oprócz przyczyniania się do poprawy jakości życia ludzi i społeczności w regionach świata, w których prowadzi działalność, IKEA będzie wykorzystywać surowce w sposób jak najbardziej efektywny i przekształcać odpady w zasoby gotowe do ponownego użycia. W ramach działań podejmowanych przez Grupę IKEA, wykorzystywana będzie wyłącznie energia pochodzącą ze źródeł odnawialnych, podczas gdy dostawcy w łańcuchu dostaw będą zobligowani do stosowania bezpiecznych substancji chemicznych oraz odpowiedzialnego zarządzania lasami, zasobami wodnymi oraz terenami rolnymi.
„Wierzymy, że życie w zrównoważony sposób nie może być dobrem luksusowym – powinno być dostępne dla każdego z nas. Sklepy IKEA każdego roku odwiedza 770 milionów ludzi – jesteśmy podekscytowani możliwością pomocy naszym klientom w spełnianiu ich marzeń o domu wypełnionym pięknymi przedmiotami, które jednocześnie pomagają im oszczędzać na rachunkach, poprzez zmniejszanie zużycia energii elektrycznej, wody oraz ilości wytwarzanych odpadów. Strategia People & Planet Positive pozwoli nam także wziąć dalszą odpowiedzialność za nasz łańcuch dostaw w nadchodzących latach np. poprzez wykorzystanie w naszych budynkach wyłącznie energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych czy stając w obronie praw dzieci” – mówi Steve Howard, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie IKEA.
Więcej informacji na temat Grupy IKEA, jej działań na rzecz zrównoważonego rozwoju (łącznie z raportami Zrównoważonego Rozwoju Grupy IKEA) oraz strategii People & Planet Positive, znaleźć można na stronie Ikea
Źródło: materialy prasowe