Fani Orange Warsaw Festiwal dla dzieci w szpitalach

27 czerwca 2014

Dotyczy firmy: Orange Polska,

Uczestnicy Orange Warsaw Festival 2014 włączyli się w charytatywne silent disco pod hasłem #rytmpomagania i wytańczyli 23 417 minut. Dzięki temu Fundacja Orange przekaże 46 834 zł na wsparcie dzieci w szpitalach.

Tegorocznym koncertom na Orange Warsaw Festiwal 2014 towarzyszyła akcja pod hasłem #rytmpomagania – czyli charytatywne silent disco Fundacji Orange. Za każdą minutę tańca Fundacja zdeklarowała przekazać 2 zł na rzecz dzieci w szpitalach.

Uczestnicy inicjatywy wytańczyli łącznie 23 417 minut, a zatem kwota 46 834 zł będzie przeznaczona na wsparcie najmłodszych pacjentów. Suma ta wystarczy na zamontowanie multimedialnych stanowisk edukacyjnych w 8 szpitalach w Polsce. A Fundacja do ogólnego wyniku doda jeszcze dwie Edu-Wysepki. W ten sposób pacjenci 10 szpitali będą mogli spędzać czas pomiędzy zabiegami na nauce, zabawie i rozwijaniu swoich cyfrowych kompetencji, ponieważ stanowiska te wyposażone są w odpowiednio dobrane gry i aplikacje. Taka atrakcja pomaga dzieciom twórczo i ciekawie wypełnić czas w szpitalu i skupić się choć na chwilę na czymś innym niż na chorobie. To ważne, aby z dala od domu i przyjaciół mogły poczuć się bezpieczniej.

Akcja #rytmpomagania trwała przez wszystkie trzy dni Orange Warsaw Festival od g.15.00 do 23.00, a słuchawki do silent disco były w ciągłym ruchu. Każdy mógł wybrać jeden z trzech kanałów muzycznych i tańczyć do swoich ulubionych piosenek. Rekordziści tańczyli ponad 4 godziny bez przerwy.

– Dziś można pomagać na wiele sposobów, są różne akcje charytatywne, które przybierają nowoczesne, pozytywne i intrygujące formy. Będziemy bardzo szczęśliwi, jeśli chociaż pięć osób, które wzięły udział w naszym silent disco, zabierze ze sobą „rytm pomagania”, rozejrzy się wokół siebie i zacznie angażować się społecznie i pomagać tym, którzy tego potrzebują także po powrocie z Orange Warsaw Festival – mówi Jadwiga Czartoryska, Prezes Fundacji Orange.

Fundacja już po raz trzeci przygotowała akcję specjalną w ramach Orange Warsaw Festival, aby przy tej okazji promować postawy prospołeczne i idee dobroczynności. W poprzednich latach zapraszała uczestników koncertów do jazdy na rowerze i biegania na bieżniach, przeliczając kilometry na złotówki, za które fundowała edukacyjne pomoce dla dzieci niesłyszących i dla dzieci w szpitalach. Nowe multimedialne stoiska dla dzieci będą zamontowane w 10 placówkach do 15 lipca 2014 roku.

Źródło: informacja prasowa