„Daj wędkę, a nie rybę”. – o działaniach charytatywnych biznesu w natemat.pl

6 września 2017

W portalu natemat.pl ukazał się artykuł poświęcony działalności charytatywnej biznesu, w ramach prowadzonych działań CSR. W tekście znalazł się m.in. głos Forum Odpowiedzialnego Biznesu, w imieniu którego wypowiedziała się Agnieszka Siarkiewicz, menedżerka promocji i komunikacji. Zachęcamy do lektury, fragment artykułu poniżej, a całość dostępna w natemat.

***

Fragmenty artykułu autorstwa Bartosza Świderskiego z natemat.pl:

ostatnich latach pomaganie stało się modne, a liczące się spółki zrozumiały, że sponsoring, mecenat, generalnie – działalność charytatywna – zawsze zwracają się z nadwyżką. Dlatego też w wielu firmach od lat prężnie działają działy CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu), fundacje korporacyjne. Zresztą, takie są oczekiwania społeczeństwa.

Firma jako „dobry obywatel”
Nikt nie wątpi w altruizm prezesów dużych firm, ale nikt także nie jest tak naiwny, by sądzić, że pomagają oni wyłącznie z takich pobudek. Co więc mogą zyskać? – Obecność firmy w życiu danej społeczności, bycie „dobrym obywatelem” przekłada się na to, jak jest ona postrzegana, a to z kolei może pomóc jej w pozyskaniu najbardziej wartościowych pracowników, klientów, godnych zaufania dostawców – mówi Agnieszka Siarkiewicz z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Agnieszka Siarkiewicz (…) podkreśla, że ważne, by podejmowane działania były spójne z „istotą funkcjonowania biznesu i skupiały się na minimalizowaniu negatywnego, a maksymalizowaniu pozytywnego wpływu”. I tak, np. dobrze, by firmy z branży spożywczej podejmowały tematy odżywiania, a te telekomunikacyjne zajmowały się np. edukacją cyfrową. Ale nie powinno dochodzić do paradoksu, że np. firma, uzależnia ludzi od hazardu, jednocześnie ma fundację, która pomaga sobie radzić z tym nałogiem.

Czytaj cały artykuł w serwisie natemat.pl.

źródło: informacja własna, natemat.pl