Coke Live Music Festival – muzyka i ekologia

12 września 2011

Dotyczy firmy: Coca-Cola HBC Polska,

20 sierpnia zakończyła się szósta edycja Coke  Live Music Festival. Już po raz trzeci festiwalowi towarzyszyła akcja ekologiczna pod hasłem „nie zatrzymuj. przetwarzaj.” Jej celem jest edukacja i zachęcanie uczestników festiwalu do segregacji odpadów oraz recyklingu. W ramach „nie zatrzymuj. przetwarzaj.” zebrano ponad 84 tys. plastikowych i papierowych kubeczków po napojach, czyli 84% wszystkich dostarczonych na teren festiwalu. Sukces akcji oraz olbrzymie zainteresowanie punktem eko i prowadzonymi w jego ramach aktywnościami świadczą o zaangażowaniu i wysokiej świadomości ekologicznej młodych ludzi.

Prowadzona przez firmę Coca-Cola, przy współpracy z organizacją odzysku Rekopol oraz fundacją Recal, edukacyjna akcja ekologiczna „nie zatrzymuj. przetwarzaj.” stała się już stałym elementem Coke Live Music Festival. Jak co roku, zebrane i przyniesione do specjalnego punktu plastikowe lub papierowe kubeczki po napojach, festiwalowicze wymieniali na nagrody wykonane w 50% z przetworzonych butelek PET.

Za przyniesienie 50 kubeczków otrzymywano koszulkę, za 40 torbę na ramię, 30 kubeczków było nagradzane czapeczką, a 20 torbą na zakupy. Wszyscy chętni mogli także wziąć udział w związanych z ekologią zabawach, quizach oraz konkursie na najlepszy plakat promujący akcję. Na terenie festiwalu pojawiły się również plakaty informacyjne, zachęcające do wzięcia udziału w akcji oraz specjalnie oznakowane kosze umożliwiające selekcję odpadów.

Coke Live Music Festival przyciąga kilkadziesiąt tysięcy fanów muzyki z Polski i Europy, jest to więc dla nas świetna okazja, aby zachęcić ich do segregowania odpadów. Dotychczasowy sukces oraz wiele pozytywnych opinii uczestników akcji świadczy o tym, że młodzi ludzie nie są obojętni na kwestie środowiskowe i chętnie angażują się w tego typu działania. W wyniku akcji teren festiwalu był całkowicie czysty, wszystkie zużyte kubeczki trafiły do recyklingu. Cieszymy się, że akcja zapoczątkowana przez firmę Coca-Cola stała się już elementem innych wielkich imprez. – powiedziała Katarzyna Borucka, dyrektor ds. kontaktów zewnętrznych i komunikacji w Coca-Cola Poland Services.

W rezultacie wcześniejszych edycji akcji „nie zatrzymuj. przetwarzaj.” w 2010 roku, zebrano blisko 90% kubków dostarczonych na teren festiwalu, zaś w 2009 roku blisko 77%.

Działania związane z edukacją ekologiczną podczas Coke Live Music Fesitval to nie jednostkowy przykład działań proekologicznych podejmowanych przez firmy systemu Coca-Cola w Polsce, a element rozbudowanej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Strategia ta zakłada minimalizację wypływu działalności firm na środowisko i   obejmuje takie obszary jak ochrona zasobów wodnych oraz odzyskiwanie i recykling odpadów.

Coca-Cola dąży do stworzenia obiegu zamkniętego opakowań i przetwarzania zużytych na nowe. Firmy systemu Coca-Cola zmniejszają ilość generowanych odpadów zwiększając efektywność produkcji i stosując segregację, inwestują również w technologie i systemy odzysku zużytych opakowań.

W latach 2001-2010 w polskich zakładach Coca-Cola zużycie wody na litr wyprodukowanego napoju spadło o 37%, a aż 95% wytwarzanych odpadów produkcyjnych  poddawane jest recyklingowi. Od kilku lat redukowana jest również waga opakowań.  Dla przykładu tylko w 2010 roku ograniczono wagę opakowań, w zależności od ich typu, od 3% do 19%, a także zmniejszono wagę dwóch rodzajów nakrętek odpowiednio o 13% i 22%., 

Ciekawym przykładem ponownego wykorzystania przetworzonych butelek PET jest wprowadzone do sprzedaży w 2010 roku krzesło „111 Navy Chair” wykonane z co najmniej 111 plastikowych butelek pochodzących z odzysku. Mebel ten jest owocem współpracy firmy Emeco, wiodącego producent mebli i twórcy kultowego już krzesła Emeco Navy Chair (#1006) z 1944 roku oraz The Coca-Cola Company.

Więcej informacji na temat strategii zrównoważonego rozwoju firm systemu Coca-Cola można znaleźć na stronie: www.cocacola.com.pl.

Źródło: Materiały prasowe