Castorama Polska wprowadza działania mające na celu ograniczenie ryzyka związanego z rozprzestrzenianiem COVID-19

17 marca 2020

Dotyczy firmy: Castorama,

W związku z rozprzestrzenianiem się nowego koronawirusa SARS-CoV-2, Castorama Polska wprowadziła szereg restrykcyjnych zasad bezpieczeństwa dla ochrony zdrowia swoich pracowników i klientów. Spółka apeluje o stosowanie się do zaleceń i zachęca do robienia zakupów w swoim sklepie online.

Od 16 marca godziny otwarcia sklepów Castorama są skrócone do 20.00. Spółka ograniczyła też liczbę osób, które jednocześnie mogą przebywać w jej obiektach. Przyjęto przelicznik jednej osoby na 50 m2. Każdy, kto wchodzi do obiektu ma obowiązek zdezynfekowania rąk za pomocą udostępnionego płynu. Bez tego nie można rozpocząć zakupów. Poza tym w każdym sklepie Castoramy kilkadziesiąt razy dziennie dezynfekowane są powierzchnie dotykowe, takie jak wózki, blaty, czy fakturomaty. O zachowaniu odstępu co najmniej 1,5 metra od innych osób sklepy informują na plakatach i za pomocą systemu nagłośnienia. Spółka wyposażyła pracowników w środki ochrony osobistej, a przy kasach zainstalowała osłony z pleksi dla sprzedawców. Castorama odwołała wszystkie szkolenia, spotkania i delegacje. Uruchomiła natomiast specjalne kanały komunikacji wewnętrznej, aby na bieżąco informować zespół o zasadach bezpieczeństwa. Pracownicy z grupy podwyższonego ryzyka mogą zmienić tryb pracy.

– Spadek wizyt w sklepach przekłada się na wzrosty w e-commerce, co pokazuje, że nasi klienci dostosowują swoje zachowania do obecnej sytuacji. Cieszą nas te decyzje, jednocześnie dziękujemy za świadome i rozsądne podejście do zakupów w naszej sieci w tym niewątpliwie trudnym czasie – powiedział Sławomir Rogowiec, dyrektor ds. personalnych i odpowiedzialności społecznej w Castorama Polska.

Dyrektor wyjaśnia, że sklepy pozostają otwarte, aby zapewnić możliwość zakupu produktów niezbędny do usunięcia awarii w domu lub dokończenia wcześniej rozpoczętego remontu.

– Funkcjonujemy jako «apteki dla domu», co oznacza, że nasi klienci wybierający opcję zakupu bezpośredniego powinni mieć uzasadnioną potrzebę odwiedzenia sklepu – dodał Sławomir Rogowiec.

Wszystkich innych klientów Castorama prosi o wybranie metody zakupu przez internet lub złożenia zamówienia telefonicznie. Sieć oferuje dostawę do domu, odbiór w paczkomacie lub z wyznaczonego punktu w sklepie.

– Zwracamy również uwagę na to, że wiele mikro i małych przedsiębiorstw remontowo-budowlanych zaopatruje się w naszych sklepach. Ich funkcjonowanie często zależy od dostępności naszych produktów – powiedział Sławomir Rogowiec.

Spółka wyjaśnia, że obserwacje rzekomo zwiększonego ruchu w jej obiektach wynikają z zastosowanych limitów liczby osób, które mogą przebywać na ich terenie. Przy takich ograniczeniach osoby oczekujące przed sklepem są widoczne na parkingach.

– Mamy przestronne sklepy, a ich układ pozwala na swobodne poruszanie się bez potrzeby kontaktu z innymi osobami. Troszczymy się też o zachowanie bezpiecznej odległości w kolejkach do kas – zapewnił dyrektor Sławomir Rogowiec. Dziękujemy naszym pracownikom za zrozumienie, zaufanie oraz pracę w wymagających warunkach, a naszym klientom za stosowanie się do zaleceń i poszanowanie naszych decyzji.

Wszystkie informacje o ochronie przed koronawirusem w Castoramie można znaleźć na stronie internetowej spółki w nowo utworzonej zakładce >> .

Źródło: mat. pras.