Carrefour zmniejsza ilość plastiku w ofercie swoich przyborów szkolnych

2 września 2020

Dotyczy firmy: Carrefour Polska,

Z początkiem roku szkolnego 2020 sieć Carrefour zobowiązuje się do zmniejszenia ilości plastikowych opakowań między innymi produktów szkolnych, dzięki czemu wyeliminuje łącznie 45 ton tego surowca rocznie – realizując w ten sposób swoje zobowiązania w walce z produkcją plastiku.

– W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 r. 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 r. – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. Do ekologicznej oferty Carrefour włączyliśmy szeroką gamę eko-przyborów szkolnych – pomagając naszym Klientom jeszcze pełniej żyć w myśl idei Zero Waste – dodaje Barbara Kowalska.

Z uwagi na silnie degradujący wpływ plastiku na środowisko, redukcja korzystania z plastikowych toreb jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. Firma zmierza do poprawy jakości strumienia odpadów opakowaniowych, a jako nadrzędny cel stawia sobie dążenie do redukcji ich masy.

Sieć Carrefour Polska, realizując globalne zobowiązanie, w 2019 roku zaoszczędziła 5,1 tony plastiku w produktach marki własnej, a w 2020 roku kolejne 4 tony. W 2020 roku zoptymalizowane zostały 34 opakowania pod kątem redukcji masy plastiku.

Źródło: inf. pras.