Carrefour przyspiesza transformację żywieniową wspólnie ze swoimi kluczowymi dostawcami brandowymi

17 września 2020

Dotyczy firmy: Carrefour Polska,

Grupa Carrefour stworzyła pakt na rzecz transformacji żywieniowej dla swoich dostawców brandowych w Europie, aby wspólnie przyspieszyć proces transformacji rynku żywności. Członkowie tego paktu zgodzili się poszerzyć swoją ofertę produktów zgodnych ze strategią transformacji żywieniowej. W ramach paktu Carrefour Polska zainaugurował specjalną akcję dedykowanym nowym produktom, pod nazwą Tydzień Transformacji Żywieniowej.

Podczas Tygodnia Transformacji Żywieniowej 14 marek (Barilla, Bonduelle, Colgate, Danone, Essity, Henkel, Johnson & Johnson, Loreal, Mars, McCain, Mondelez, Nestle, Procter & Gamble i Unilever) będzie oferować zdrowe, zrównoważone produkty w dedykowanej strefie sklepów i w katalogu pod następującymi motywami:

Opakowanie: zmniejszona waga plastiku i opakowanie nadające się do recyklingu.
Różnorodność biologiczna: wspieranie przyjaznych dla środowiska praktyk rolniczych.
Przejrzystość: dostarczanie klientom informacji na temat pozyskiwania składników.
Etykietowania oraz wpływu produkcji i dystrybucji produktów na środowisko i społeczeństwo w całym łańcuchu dostaw.
Zrównoważone produkty: zapewnienie zdrowego składu produktów oraz tego, że sprzedawane produkty są pozyskiwane i produkowane w sposób zrównoważony.
Kampania potrwa do 20 września 2020 roku.

W Polsce Carrefour przeprowadza transformację żywieniową poprzez następujące zobowiązania:

„Zdrowa półka” w najniższej gwarantowanej cenie

Oferowanie przez Carrefour zdrowych produktów nie jest nowością, jednak zainteresowanie konsumentów zdrową żywnością jest nowym zjawiskiem. Klienci coraz częściej czytają etykiety i interesują się pochodzeniem produktu oraz tym, czy jest dobry dla zdrowia i środowiska. Świadomość rośnie, co oznacza, że ​​rosną potrzeby konsumentów. Aby sprostać temu rosnącemu popytowi, Carrefour zwiększył również swoją gamę zdrowych i zrównoważonych produktów. Oferując obecnie klientom 1500 produktów z gwarancją najniższej ceny.

10% rabatu na wszystkie produkty Carrefour BIO

Konsumenci coraz chętniej kupują produkty ekologiczne. Rośnie świadomość wpływu żywności na zdrowie i dobre samopoczucie. Dlatego też, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, oferta Carrefour BIO została wprowadzona kilka lat temu i stale się rozwija. Carrefour dąży do zapewnienia jak największej dostępności produktów ekologicznych. Dlatego oferuje klientom 10% rabatu na produkty Carrefour BIO. Produkty BIO produkowane są zgodnie z metodami rolnictwa ekologicznego, tj. bez użycia środków chemicznych przy uprawie roślin, bez GMO, hodowla zwierząt prowadzona jest bez syntetycznych dodatków paszowych i antybiotyków, a wszelkie działania prowadzone są z poszanowaniem środowiska. Oferta produktów BIO jest sukcesywnie poszerzana we wszystkich placówkach Carrefour od wielu lat. Obecnie sieć posiada ponad 1800 produktów BIO, w tym ponad 100 produktów marki własnej Carrefour.

Więcej produktów wegańskich

Carrefour wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom wegan. Oferta jest coraz bogatsza o roślinne substytuty produktów pochodzenia zwierzęcego. Celem Carrefour jest zapewnienie weganom wszystkiego, czego potrzebują w Carrefourze, od produktów śniadaniowych, przez desery, substytuty mleka do kawy, po wegańskie grillowane kiełbaski. Zgodnie z gustami i potrzebami klientów – bez składników pochodzenia zwierzęcego.

Umowy z polskimi rolnikami

Carrefour podpisał już 7 umów z lokalnymi polskimi dostawcami, a ponad 8 jest w trakcie realizacji. Takie rozwiązanie jest korzystne dla wszystkich – dzięki czemu Carrefour może zapewnić swoim klientom ekskluzywną ofertę wysokiej jakości sezonowych owoców i warzyw, a dostawcom gwarancję realizacji zamówień.

Zaprzestanie całej sprzedaży jaj z klatek do 2025 roku

W 2019 roku Carrefour zaprzestał sprzedaży jaj od kur klatkowych z produktów własnej marki. A do 2025 roku wszystkie jaja od kur z chowu klatkowego znikną z oferty Carrefour.

Jakość z Natury Carrefour – produkty bez GMO, w 100% naturalne

Jednym ze strategicznych celów Carrefour jest popularyzacja wysokiej jakości produktów oraz zwiększenie asortymentu dostępnego w sklepach Grupy. Polscy klienci coraz częściej poszukują produktów, którym ufają, od lokalnych dostawców. Każdy z produktów, zanim zostanie oznakowany marką Jakość z Natury Carrefour, przechodzi szereg testów jakości oraz regularnych kontroli niezależnych laboratoriów. Takie działania zapewniają sieci możliwość oferowania produktów tylko z gwarancją najwyższej jakości. Jakość z Natury Carrefour to: produkty bez sztucznych konserwantów, wykonane z pełnym poszanowaniem otaczającej przyrody i wolne od GMO. Dostawcy produktów Jakość z Natury Carrefour dbają o środowisko i dobrostan zwierząt. Firma ściśle współpracuje z wybranymi rolnikami, aby zapewnić najwyższą jakość procesu produkcyjnego. Carrefour zapewnia wsparcie merytoryczne i dzieli się ze swoimi partnerami wiedzą i dobrymi praktykami także z rynków zagranicznych, na których rozwija się asortyment Jakość z Natury Carrefour.

Nasza Wędzarnia – tylko sprawdzone receptury

Carrefour zdaje sobie sprawę, jak dużą wagę przywiązuje klient do wybierania naturalnych, zdrowych i świeżych produktów. Teraz sieć dostarcza ze swojej wędzarni najwyższej jakości wędliny i wędzonki oraz produkuje wyłącznie mięso od polskich dostawców wykorzystując naturalne składniki, gwarantujące autentyczny smak tradycyjnych wędlin. Obecnie Carrefour koncentruje się na zmianie receptur, mającej na celu usunięcie sztucznych przypraw i wzmacniaczy smaku ze wszystkich produktów swojej wędzarni.

Zmniejszenie zużycia plastiku

W 2019 roku Carrefour Polska zmniejszył masę tworzyw sztucznych wprowadzanych do obrotu o 5,1 tony, a do 2025 roku Carrefour stawia sobie za cel zmniejszenie wagi opakowań z tworzyw sztucznych o 300 ton. Carrefour daje możliwość zakupu produktów w opakowaniach biodegradowalnych, poprzez wprowadzenie bawełnianych toreb wielokrotnego użytku na owoce i warzywa.

Zmniejszenie zużycia opakowań – wspieranie zmiany nawyków zakupowych

Grupa Carrefour zobowiązała się do przestrzegania polityki opakowań. Lokalne inicjatywy w poszczególnych sklepach dołączyły do ​​globalnych działań firmy. Carrefour wprowadził udogodnienia dla klientów, którzy chcą robić zakupy w bardziej ekologiczny sposób. Umożliwia klientom, jako pierwsza sieć w Polsce, zakup produktów na wagę do własnego opakowania wielokrotnego użytku oraz kawę do własnego kubka.

O pakcie transformacji żywieniowej

Pakt Transformacji Żywieniowej tworzy sieć dostawców Carrefour zaangażowanych w transformację żywności dla wszystkich – transformację systemów żywieniowych poprzez oferowanie klientom odżywczych i zrównoważonych produktów w rozsądnej cenie.

Tydzień Transformacji Żywieniowej jest inicjatywą Paktu na rzecz Transformacji Żywieniowej. Poza Polską tygodnie Food Transition odbędą się również w sklepach Carrefour w Belgii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Rumunii.

źródło: mat.pras