Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Forum Odpowiedzialnego Biznesu kontynuuje akcję #BiznesReagujeOdpowiedzialnie i zaprosiło prezeski i prezesów firm partnerskich FOB do wypowiedzi o zagrożeniach, wyzwaniach i zmianach funkcjonowania biznesu w obliczu pandemii. Materiał zawiera zestawienie dotychczas przeprowadzonych rozmów.
Prezesi i prezeski, wypowiadający się w ramach akcji #BiznesReagujeOdpowiedzialnie, ukazują funkcjonowanie firm w czasie pandemii koronawirusa. Przedstawiają obecną sytuację z perspektywy pracodawcy. W ramach cyklu filmów i wywiadów prezeski i prezesi opowiadają o tym, przed jakimi trudnymi decyzjami postawiła ich pandemia, jakie formy wsparcia pracowników realizują w swoich firmach, jakie scenariusze na przyszłość przewidują, jak wspierać przedsiębiorców, wreszcie jak angażują się na rzecz otoczenia w tym czasie.
ABC-Czepczyński
Perspektywę działania firmy rodzinnej z branży spedycyjnej, ABC-Czepczyński przedstawił prezes Artur Czepczyński. Wywiad jest spojrzeniem na zmiany, które zaszły i zachodzą w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz w jego otoczeniu, także w zaangażowaniu społecznym firmy i osobistym.
Oglądaj cały wywiad
Grupa LOTOS
Wywiad z prezesem Grupy LOTOS, Pawłem J. Majewskim ukazuje szereg narzędzi wdrożonych przez firmę w ramach przeciwdziałania pandemii. Uwzględniają one troskę zarówno o bezpieczeństwo pracowników, klientów, jak i konieczność podtrzymania ciągłości świadczonych usług, co jest kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa energetycznego kraju.
Czytaj cały wywiad >>
LPP
Podcast z udziałem prezesa firmy odzieżowej LPP, Marka Piechockiego nakreśla obraz nie tylko działania firmy i rozwiązań koniecznych dla jej dalszego funkcjonowania. Szerzej odpowiada o sytuacji branży odzieżowej w czasie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i inicjatywie: powołania Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, która narodziła się, by wspólnie szukać rozwiązań pozwalających ochronić polskie firmy przed skutkami pandemii i zachować jak największą liczbę miejsc pracy.
Odsłuchaj podcast >>
PGNIG
Bezpieczeństwo energetyczne to również priorytet działań dla Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, którego najważniejszym zadaniem jest zapewnienie ciągłości dostaw gazu ziemnego do odbiorców niezależnie od okoliczności. Prezes firmy Jerzy Kwieciński opowiada, jak funkcjonuje PGNiG w czasie pandemii i jak firma realizuje ideę społecznej odpowiedzialności w tych trudnych czasach.
Sanofi Polska
W ramach cyklu wywiadów stanowisko firmy farmaceutycznej Sanofi Polska przedstawiała prezes Magdalena Kruszewska. Firma wprowadziła szereg działań chroniących pracowników, klientów i pacjentów. Równocześnie, musiała odpowiedzieć na wyzwanie dotyczące zapewnienia ciągłości produkcyjnej fabryki Sanofi w Rzeszowie. Prezeska Magdalena Kruszewska opowiedziała również o działaniach na rzecz opracowania szczepionki przeciw koronawirusowi.
Czytaj cały wywiad na portalu odpowiedzialnybiznes.pl >>
Siemens Polska
Dominika Bettman, prezeska firmy technologicznej Siemens Polska i Forum Odpowiedzialnego Biznesu omawia zaangażowanie przedsiębiorców w powstanie tarczy antykryzysowej. Przedstawia także sytuację firmy Siemens, szereg inicjatyw i rozwiązań z zakresu zarządzania antykryzysowego wprowadzanych zarówno w polskiej spółce, jak i na poziomie korporacyjnym swojej firmy.
Grupa Veolia
Z Frédéric Faroche, dyrektorem generalnym i prezesem zarządu grupy Veolia w Polsce, rozmawia Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Czytaj cały wywiad na Odpowiedzialnybiznes.pl >>
Deloitte Polska
Kluczowy temat rozmowy z Tomaszem Konikiem, wiceprezesem zarządu Deloitte w Polsce, stanowi obszar miejsca pracy, w tym oczywiście skuteczne przeniesienie do modelu pracy zdalnej. Podjęte zostało również zagadnienie zaangażowania społecznego firmy związanego ze współpracą z Warsaw Genomics.
Carrefour Polska
Z Justyną Orzeł, wiceprezes zarządu Carrefour Polska, rozmawia Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Provident Polska
Szereg aktywności w obszarze funkcjonowania biznesu podjęła także firma Provident Polska. Powołano specjalny zespół monitorujący sytuację. W centrum zmian są obsługa klienta, oddziały terenowe oraz zatrudnienie pracowników. Sytuację omówiła prezeska Zarządu Provident Polska, Agnieszka Kłos.
Oglądaj cały wywiad >>
Stena Recycling
O działaniu w czasie niepewności i braku stabilizacji opowiada CEO Stena Recycling, Lars Ibsen. Na liście priorytetowych wyzwań, przed którymi musiała stanąć firma w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2, znalazły się m.in. troska o zdrowie pracowników, kontynuacja współpracy z kontrahentami.
***
BNP Paribas Bank Polska
Działania BNP Paribas Bank Polska koncentrują się na usprawnieniu funkcjonowania w obliczu pandemii. Ponadto wdrożono nowe rozwiązania mające zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i klientom Banku. Między innymi te kwestie porusza Daria Gostkowska, Dyrektorka wykonawcza obszaru zarządzania zasobami ludzkimi w BNP Paribas Bank Polska.
IKEA Retail Polska
O zmianach, które nastąpiły w funkcjonowaniu organizacji i sklepów IKEA, o wyzwaniach związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w codziennych kontaktach z klientami, a także o formach wsparcia oferowanym pracownikom i ich bliskim, jak również społeczeństwu w ramach przeciwdziałania rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa opowiada Carolina Garcia Gomez Prezeska IKEA Retail Polska, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju.
Przeczytaj cały wywiad >>
(Materiał filmowy został przygotowany w jednym ze sklepów IKEA w trakcie ich czasowego zamknięcia dla klientów, wg wymaganych na ten czas zaleceń i procedur bezpieczeństwa).
Pandemia okazała się dla firmy sprawdzianem z klientocentryczności, rozwoju digital, pracy zespołowej oraz tempa adaptacji do nowych warunków. Marcin Czyczerski, prezes Zarządu CCC opowiada o zmianach, które zaszły w funkcjonowaniu firmy oraz doświadczeniach związanych z tym czasem. Ich udziałem stały się między innymi sukcesy w obszarze usług e-commerce, a także aktywna pomoc szpitalom i współpraca z nimi.
Odpowiedź Coca-Cola HBC Polska na pandemię koronawirusa przedstawiła Katarzyna Borucka, dyrektorka ds. korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie. Pierwszy etap pandemii wymagał zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom i zapewnienia ciągłości biznesowej, szczególnie w przypadku branży spożywczej. Kolejne działania obejmowały ciągły monitoring sytuacji oraz stały kontakt z pracownikami, klientami i kluczowymi interesariuszami, by podejmować właściwe decyzje. W obszarze zaangażowania społecznego m.in. firma przeznaczyła łącznie 7,5 mln złotych na wsparcie placówek medycznych i służb, walczących z Covid-19 oraz branży gastronomicznej – z powodu pandemii wiele lokali musiało wstrzymać lub znacząco ograniczyć działalność.
Akcja #BiznesReagujeOdpowiedzialnie jest realizowana w mediach Forum Odpowiedzialnego Biznesu: na portalu odpowiedzialnybiznes.pl oraz kontach organizacji w mediach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze oraz Instagramie.
Przejdź do sekcji poświęconej reakcji firm na pandemię >>
Pobierz infografikę #BiznesReagujeOdpowiedzialnie >>
Pobierz infografikę #NGOReagujeOdpowiedzialnie >>