Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
4. Cel Zrównoważonego Rozwoju – “dobra jakość edukacji” należy do dobrze realizowanych przez Polskę, co potwierdza Raport “SDG Index and Dashboards”. Twórcy zestawienia podkreślają wysoki stopień realizacji zadań zdefiniowanych w celu, choć wciąż pojawiają się wyzwania w tym zakresie. Obszarem wymagającym większego zaangażowania jest m.in. rozwijanie kształcenia dorosłych.
Trwa kampania “5 lat Celów Zrównoważonego Rozwoju” (#5latSDGs). Kolejna odsłona inicjatywy obejmuje 4. Cel Zrównoważonego Rozwoju: “Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie”. Zadania określone w celu odnoszą się między innymi do dostępu dzieci i młodzieży do nieodpłatnej, sprawiedliwej, dobrej jakości edukacji; możliwości zdobycia przez dorosłych wykształcenia technicznego, zawodowego i wyższego na odpowiednim poziomie; wyrównywania szans w edukacji; kształcenie osób z niepełnosprawnościami.
Realizacja celu 4. w Polsce znajduje się na wysokim poziomie w porównaniu z realizacją innych zobowiązań. W raporcie “SDG Index and Dashboards” posiada jednak status “challenges remain”, co oznacza, że występują w nim pewne obszary wymagające poprawy.
Rys. 1. SDG Index and Dashboards – wskaźniki dla Polski
Źródło: https://github.com/sdsna/2019GlobalIndex/blob/master/country_profiles/Poland_SDR_2019.pdf (dostęp 31.01.2020)
Większego zaangażowania wymaga między innymi edukacja dorosłych. Na tle innych krajów Unii Europejskiej aktywność edukacyjna Polaków należy do jednych z najniższych.
Rys. 2. Dorośli uczestniczący w kształceniu lub szkoleniu (25-64 lata)
Źródło: GUS, “A picture of Poland. Statistics for SDGs”, Warszawa 2018, s. 7.
Ważną rolę w osiągnięciu 4. Celu Zrównoważonego Rozwoju odgrywa biznes. Dowodzi tego Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. To właśnie 4. SDGs jest najpopularniejszym, jeśli chodzi o liczbę praktyk jemu przyporządkowanych.
Można wyróżnić różnego typu działania edukacyjne odpowiedzialnego biznesu. Wystawcy 8. Targów CSR realizują następujące inicjatywy:
Kampania rozpoczęła się w połowie stycznia i potrwa do października. Poszczególne tygodnie zostaną poświęcone wybranym Celom Zrównoważonego Rozwoju. Zaprezentowane będą wyzwania zdefiniowane w celach, a także pokazane wybrane aktywności firm i organizacji, które wniosły pozytywny wkład w realizację zobowiązań Agendy 2030 w ciągu ostatnich 5 lat.
8. Targi CSR jako platforma wymiany wiedzy i doświadczenia, stały się kluczowym momentem kampanii, a także okazją do jej zainicjowania. Kampania informacyjna będzie towarzyszyć działaniom komunikacyjnym do wydarzenia. Ważną rolę w prezentacji osiągnięć i działań na polu SDGs będą odgrywać wystawcy 8. Targów CSR. W sposób naturalny ze względu na aktywną obecność na wydarzeniu śledzący kampanię, będą mogli bezpośrednio dowiedzieć się więcej na temat aktywności firm i organizacji w zakresie SDGs. Strona kampanii: odpowiedzialnybiznes.pl/TargiCSR/5latSDGs
Strona internetowa >>
Rejestracja wystawców >>
Organizacja debat i paneli >>
Informacje o 8. Targach CSR na Facebooku >>
Newsletter Targów CSR >>
Hasztag wydarzenia: #TargiCSR
Organizacje i media wspierające wydarzenie (potwierdzeni)
Patronat honorowy: CSR Europe, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Prezydent m.st. Warszawy, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Partner medialny: Rzeczpospolita
Patroni instytucjonalni: Business Centre Club, Federacja Konsumentów, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Przedsiębiorstwo Fair Play, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza
Patroni medialni: Polityka, Clear Channel Poland, Instytut Monitorowania Mediów (IMM), My Company Polska, Odpowiedzialny biznes – Kompendium CSR, CR Navigator, Teraz Środowisko, kampaniespoleczne.pl, ngo.pl, PulsHR.pl, PRoto.pl