Biedronka stawia na czyste środowisko

22 czerwca 2015

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

Zakończyła się czwarta edycja akcji ekologicznej, której organizatorem jest sieć sklepów Biedronka oraz Kompania Piwowarska. Tegoroczna odbyła się pod hasłem „Postaw na czyste środowisko”. W jej ramach w sklepach Biedronka zebrano w sumie ponad 31 tys. opakowań – 17 tys. szklanych i 14 tys. puszek.

Każda dorosła osoba, która przyniosła w sobotę 23 maja do jednego z dwunastu wybranych sklepów sieci Biedronka 10 szklanych lub aluminiowych opakowań, dostała specjalnie przygotowaną na tę okazję szklankę z nadrukiem zachęcającym do dbania o środowisko. Łącznie rozdano ponad 3 tys. szklanek. Najbardziej aktywni byli klienci białostockich placówek – w czterech sklepach biorących udział w akcji zebrano ponad 9,5 tys. sztuk szklanych opakowań podlegających recyklingowi.
W zamian białostoccy klienci otrzymali blisko 1,7 tys. szklanek.

Była to już czwarta edycja akcji ekologicznej, którą sieć sklepów Biedronka organizuje wspólnie z Kompanią Piwowarską. Z roku na rok zainteresowanie nią rośnie – w ubiegłym roku dzięki zaangażowaniu klientów udało się zebrać blisko 13,5 ton opakowań. W zamian otrzymali oni sadzonki goździków – w sumie rozdanych zostało 13 tysięcy roślin. W dwóch pierwszych edycjach udało się zebrać ponad 17,5 tysiąca kilogramów szkła i 604 kilogramy aluminium.

Szczegółowe wyniki tegorocznej akcji „Postaw na czyste środowisko” w poszczególnych miastach:

Miasto Liczba zebranych sztukszkła Liczba zebranych sztukaluminium
Poznań, os. Śmiałego 106 1 641 196
Poznań, ul. Bobrzańska 13 744 503
Poznań, ul. Starołęcka 1 856 597
Poznań, ul. Dolna Wilda 104/106 480 901
Tychy, ul. Kopernika 28 1 204 860
Tychy, ul. Zwierzyniecka 2 949 2 422
Tychy, ul. Bielska 132 676 1 187
Tychy, ul. Armii Krajowej 61 755 1 567
Białystok, Horodniany, ul. Mickiewicza 6 986 1 381
Białystok, ul. Antoniuk Fabryczny 58 2 107 654
Białystok, ul. Radzymińska 12 3 920 899
Białystok, ul. Zabłudowska 52/54 2 539 3 016

To jedna z wielu aktywności na rzecz środowiska, w jaką angażuje się sieć sklepów Biedronka. Co ważne, firma w swoich placówkach na co dzień przeprowadza segregację generowanych odpadów, dzięki czemu w 2014 r. udało się odzyskać ponad 160 tys. ton makulatury oraz ponad 7,7 tys. ton folii.

Za proekologiczną działalność firma była wielokrotnie nagradzana, m.in. otrzymała wyróżnienie w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju, Godło Eco Marka Najbardziej Przyjazna Środowisku 2014 w kategorii: sklep spożywczy.

Źródło: Materiały prasowe