Bank Zachodni WBK razem z WORD Warszawa promuje bezpieczeństwo na polskich drogach

22 września 2017

Dotyczy firmy: Santander Bank Polska,

W ubiegłym roku ponad 25 tysięcy osób odebrało w Warszawie uprawnienia do kierowania samochodem osobowym. Kształcenie młodych kierowców nie powinno jednak kończyć się na zdaniu egzaminu państwowego – przed nimi jeszcze wiele nauki i nabywania doświadczenia. W tym celu  Bank Zachodni WBK podjął współpracę z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie, aby w ramach projektu „Jak Jeździsz” w placówkach WORD promować odpowiedzialne zachowania za kierownicą oraz kulturalną jazdę.

Statystyki są nieubłagane – wciąż najwięcej wypadków drogowych powodowanych jest przez kierowców w przedziale wiekowym 18-24 lata. – Niewielkie doświadczenie w prowadzeniu pojazdu przekłada się na nieprawidłową ocenę sytuacji na drodze, a brak wyobraźni na nieumiejętność przewidywania skutków swoich zachowań. Umiejętność właściwej oceny odległości i prędkości pojazdów, uwzględnienie zachowania innych kierujących przychodzą z czasem, wraz liczbą przejechanych kilometrów – twierdzi Dariusz Marek Szczygielskiego, Dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie.

Bank Zachodni WBK od prawie dwóch lat z powodzeniem realizuje projekt „Jak Jeździsz”, który promuje odpowiedzialne zachowanie kierowców zwiększając tym samym bezpieczeństwo na drodze. – W związku z rozwojem projektu postanowiliśmy nawiązać współpracę z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie, by poza komunikacją w mediach społecznościowych, gdzie skupiamy ponad 70 tysięcy fanów, zwrócić uwagę na edukację młodych kierowców na poziomie lokalnej społeczności – powiedziała Katarzyna Meissner, dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych. Ambasadorem akcji jest jeden z czołowych i najbardziej rozpoznawalnych kierowców wyścigowych w Polsce – Kuba Giermaziak.

We współpracy z ekspertami z WORD Warszawa przygotowano materiały edukacyjne skierowane do osób zdających egzamin na prawo jazdy – m.in. plakaty oraz poradniki „ABC Młodego Kierowcy”. Na potrzeby projektu powstał film animowany promujący kulturalne zachowanie na drodze, emitowany w trzech warszawskich miejscach egzaminowania kierowców – przy Odlewniczej, Radarowej i na Bemowie. Dodatkowo każda osoba odwiedzająca główną placówkę WORD Warszawa przy ul. Odlewniczej 8 może wziąć udział w konkursie i wygrać atrakcyjne zestawy wyposażenia samochodowego – wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań znajdujących się na ekranie dotykowym usytuowanym w Sali Rejestracji Egzaminowanych.

Bank Zachodni WBK nie wyklucza w przyszłości rozszerzenia akcji na kolejne ośrodki ruchu drogowego w Polsce.

Źródło: Materiały prasowe