„Bądź mądry” – startuje nowa kampania odpowiedzialnościowa Kompanii Piwowarskiej i polskiej blogosfery

23 sierpnia 2016

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

„Bądź mądry” – pod takim hasłem Kompania Piwowarska rozpoczyna nową akcję dotyczącą odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Komunikacja skierowana jest do kobiet w ciąży, kierowców i wszystkich dorosłych, którym zależy na tym, by nieletni nie sięgali po alkohol. Ideę kampanii promuje seria krótkich filmów z udziałem blogerów oraz specjalnie zaprojektowane, „odpowiedzialne” koszulki.

Kampania „Bądź mądry” bazuje na motywie popularnych memów, które kilka miesięcy temu podbiły Internet. Jednak tym razem osobami, na których warto się wzorować, są nie fikcyjne postaci, a znani blogerzy. Przesłanie jest proste: odpowiedzialna konsumpcja alkoholu oznacza bycie mądrym, a to z kolei jest po prostu modne. Poważny temat został przedstawiony w lekkiej, nieco żartobliwej i niebanalnej formie.

Zdarza się, że z mediów słyszymy o negatywnych skutkach picia alkoholu przez kierowców, kobiety ciężarne czy młodzież. A to absolutnie nie jest nam na rękę! Bo piwo jest dla ludzi odpowiedzialnych – stanowczo wyjaśnia Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. PR w Kompanii Piwowarskiej

W naszej akcji „Bądź mądry” podjęliśmy ten temat nieco inaczej – bez straszenia czy moralizowania, pokazując pozytywne wzorce – dodaje Klaudyna Polanowska-Skrzypek

Bądź jak… bloger

Dziesięciu przedstawicieli polskiej blogosfery wystąpiło w serii krótkich filmów, promujących odpowiedzialne spożycie alkoholu, które zostały udostępnione w ich kanałach social media – na Instagramie, YouTube czy Facebooku. Wykorzystując swój autorytet i popularność, szczególnie wśród młodych ludzi, blogerzy propagują nieprowadzenie samochodu po spożyciu alkoholu, rezygnację z alkoholu w ciąży oraz to, by nie ułatwiać niepełnoletnim dostępu do procentów.

Koszulkowy manifest

Ważnym elementem kampanii są koszulki, w które ubrani byli blogerzy podczas kręcenia filmów. Specjalnie na potrzeby akcji zaprojektowano trzy wzory T-shirtów:

  1. dedykowany kierowcom, ze znaczkiem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i hasłem: JESTEM MĄDRY I DOBRZE SIĘ PROWADZĘ – dla mężczyzn oraz JESTEM MĄDRA I DOBRZE SIĘ PROWADZĘ – dla kobiet,
  2. dedykowany wszystkim dorosłym, którzy nie popierają alkoholu w rękach nieletnich, ze znaczkiem „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” i hasłem: JESTEM MĄDRY, TRZEŹWY I PRZYSTOJNY – dla mężczyzn oraz JESTEM MĄDRA, TRZEŹWA I SEKSOWNA – dla kobiet,
  3. dedykowany przyszłym mamom, ze znaczkiem „W ciąży nie piję alkoholu” i hasłem: JESTEM MĄDRA I TO MI NIE CIĄŻY.

– Nasze koszulki bardzo spodobały się blogerom. Wierzymy, że dzięki zabawnym hasłom przypadną do gustu także wielu innym osobom, a ich nabywcy staną się naturalnymi ambasadorami ważnej idei – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek

Każdy może przyłączyć się do kampanii „Bądź mądry” i zamanifestować poparcie dla postawy odpowiedzialnego spożywania alkoholu poprzez zakup koszulki. To właśnie sprawia, że ta akcja jest wyjątkowa – dodaje Klaudyna Polanowska-Skrzypek

Pod parasolem wspólnej idei

Warto wspomnieć, że odpowiedzialna konsumpcja to jeden z pięciu filarów strategii zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej, realizowanej pod nazwą „Postaw na piwo”. Firmie zależy na tym, by piwo było traktowane jako towarzysz miłych chwil i sposób na uprzyjemnienie czasu wolnego, by stanowiło naturalny wybór osób pijących umiarkowanie i rozsądnie. Z myślą o tym KP na opakowaniach piw, indywidulanych i zbiorczych, oraz w przekazach reklamowych umieszcza znaki odpowiedzialnościowe „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”, „W ciąży nie piję alkoholu”. Ponadto od wielu lat prowadzi akcje skierowane do kobiet w ciąży, kierowców oraz wszystkich dorosłych, którzy troszczą się o to, by po alkohol nie sięgali nieletni. Nowa akcja „Bądź mądry” integruje wszystkie trzy odpowiedzialnościowe wątki.

Wzory koszulek na potrzeby kampanii zaprojektowała agencja Double Brand, zaś za koncepcję i realizację całości odpowiada agencja Szeri Szeri.

Jestem niezmiernie dumny, że wspólnie z Kompanią Piwowarską zrealizowaliśmy tę akcję – ciekawą pod względem formalnym, ale także bardzo istotną w sferze przekazu. Blogerzy na co dzień piszący o zupełnie odmiennych rzeczach – macierzyństwie, gotowaniu, stylu życia, sporcie czy piwie – teraz połączyli siły i przemówili jednym głosem w ważnej sprawie. Ich osobiste historie nadały hasłu „Bądź mądry” wiarygodność i tchnęły w nie prawdziwe życie – mówi Wojtek Kardyś, pomysłodawca i koordynator projektu z ramienia Szeri Szeri