Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
„Z dala od domu” to tytuł filmu zrealizowanego przez markę Amica w ramach drugiej odsłony projektu „Amica for others”. Producent sprzętu AGD podejmuje w nim temat imigrantów z Ukrainy pracujących w Polsce i ludzkiego wymiaru samotności. Premierę filmu zaplanowano na 26 grudnia 2019 roku – kiedy w Polsce kończy się okres świąteczny, a dla sąsiadów zza wschodniej granicy rozpoczyna czas przygotowań do świąt prawosławnych.
Amica w kolejnej odsłonie projektu „Amica for others” mówi głośno o problemach i wyzwaniach, jakie stawia przed Ukraińcami życie na emigracji. Bariera językowa, zawiłe przepisy prawne i stale towarzyszące poczucie osamotnienia z dala od rodziny, to dla imigrantów codzienność.
– Wszyscy żyjemy w niesamowitym pędzie, co powoduje, że otaczający nas ludzie znikają z naszego horyzontu. W ramach projektu „Amica for others” chcemy zmieniać naszą codzienność na lepsze, poczynając od relacji z osobami mieszkającymi drzwi obok. W poprzedniej edycji skupiliśmy się na osobach starszych i ich osamotnieniu, w aktualnej odsłonie chcemy wskazać na niemal milionową rzeszę niewidzialnych sąsiadów, jakimi są imigranci z Ukrainy, którzy pracują z nami żyjąc z dala od domu i najbliższych – mówi Joanna Lewandowska, strategiczny menedżer ds. komunikacji marki Amica.
Wiele polskich rodzin doświadczyło w ostatnich latach, jaki wpływ na relacje z najbliższymi ma emigracja. Miliony naszych rodaków wyjechało za naszą zachodnią granicę w poszukiwaniu lepszego życia. Amica nawiązuje do tej wspólnoty doświadczeń imigrantów w projekcie „Amica for others”. Firma jest przekonana, że może ona stanowić podstawę do zrozumienia położenia, w jakim znaleźli się nasi ukraińscy sąsiedzi. Dla firmy Amica temat jest szczególnie ważny, gdyż zatrudnia blisko 400 osób pochodzenia ukraińskiego. Film ma także zwrócić uwagę opinii społecznej na kwestie związane z integracją polsko-ukraińską.
– Nasze społeczeństwo w sposób naturalny przestaje być jednokulturowe. Warto zauważyć, że niezależnie od narodowości, wyznania czy statusu społecznego, mamy te same uniwersalne, ludzkie potrzeby – szacunku, miłości, zdrowia, przynależności – dodaje Joanna Lewandowska.
Film jest pierwszym z szeregu działań w ramach projektu poruszającego problem sąsiedzkiej integracji polsko-ukraińskiej, jakie Amica planuje zrealizować w 2020 r.
„Amica for others” jest częścią strategii marki „Amica for living”. Zakłada ona skupienie się na rzeczywistych potrzebach konsumentów i tworzenie rozwiązań jak najbardziej użytecznych oraz odpowiadających na te potrzeby. A także zaangażowanie marki w takie działania, które są dla nich istotne – czy to na poziomie rozwoju produktu, jak i akcji społecznych. Więcej o projekcie na stronie internetowej.
Źródło: inf. pras.