AkzoNobel angażuje się społecznie

4 sierpnia 2020

Dotyczy firmy: AkzoNobel,

AkzoNobel, właściciel marki Dulux, stale udowadnia, że farba ma moc pomagania. We współpracy z organizacjami pozarządowymi w Polsce, od lat dodaje koloru miejscom, w których codzienność bywa trudna. W swoich działaniach wolontariackich nie ustaje także w czasach pandemii, dbając o to, aby uśmiechy zagościły m.in. na twarzach małych pacjentów.

Dla hospitalizowanych dzieci

Pod koniec lipca br. prawie 40 wolontariuszy AkzoNobel malowało murale z imionami małych pacjentów przebywających obecnie w Szpitalu Pediatrycznym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Prace powstały na płytach zawieszonych naprzeciwko placówki, na ogrodzeniu otaczającym budowę Domu Ronalda McDonalda – drugiego w Polsce bezpłatnego hostelu dla rodzin najdłużej hospitalizowanych dzieci. W tym samym czasie młodzi artyści tworzyli własne kolorowe dzieła, które zostaną wystawione w ośrodku medycznym.

– Pobyt w szpitalu to niełatwy czas dla dziecka i jego najbliższych, zwłaszcza jeśli wiąże się z opuszczeniem domu rodzinnego na dłużej. Dlatego cieszymy się, że mogliśmy w tym czasie pomóc im oderwać myśli od szpitalnej codzienności – mówi Katarzyna Kowalczyk, Communications Manager AkzoNobel. – Dlaczego malowaliśmy na płocie? Ze względu na obostrzenia sanitarne. Ale tym większą satysfakcję daje efekt naszych starań – uśmiech na twarzach tych małych, dzielnych pacjentów.

To kolejny projekt zrealizowany przez producenta farb i lakierów we współpracy z Fundacją Ronalda McDonalda. W ubiegłym roku pracownicy AkzoNobel pokryli barwnymi malowidłami ściany dwóch oddziałów Centrum Zdrowia Dziecka. Kilka lat wcześniej wolontariusze firmy namalowali murale na blisko 1000 m2 ścian korytarzy CZD, wykorzystując w tym celu ok. 500 litrów farby. To tylko część działalności społecznej, w jaką przedsiębiorstwo angażuje się w Polsce na rzecz dzieci.

Dla podopiecznych SOS Wioski Dziecięce

O wielkiej mocy farb przekonali się także podopieczni Programu „SOS Rodzinie” w Lublinie. To z myślą o nich w ubiegłym roku, nowe i pełne barw życie zyskała Placówka Wsparcia Dziennego „Jutrzenka”, a także jej otoczenie.

– Wyremontowaliśmy pomieszczenie kuchenne, aby znów mogło stać się miejscem przyjaznym i przytulnym dla dzieci i młodzieży korzystającej z pomocy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Mogą w nim teraz nie tylko odrabiać lekcje, ale też gotować i jeść posiłki – opowiada Katarzyna Kowalczyk – Aby dodać jeszcze więcej ciepła i koloru całemu miejscu, wokół świetlicy powstały barwne murale, które nasi wolontariusze namalowali razem z rodzicami podopiecznych ośrodka.

Odświeżenie placówki z Lublinie przeprowadzone zostało w ramach realizacji programu Let’s Colour i globalnego partnerstwa z SOS Children’s Villages. Firma współpracuje z organizacją już w 18 krajach, w tym w Polsce.

Dla lokalnej społeczności

Firma kontynuuje także działania na rzecz rodzin korzystających ze wsparcia Banku Żywności w Miętnem. AkzoNobel w najbliższym czasie przekaże farby, które wprowadzą jeszcze więcej barw do ich codziennego życia. W kwietniu br. pracownicy fabryki w Pilawie zorganizowali zbiórkę, dzięki której zakupili m.in. żywność i artykuły chemiczne dla ponad 320 rodzin.

– Podopieczni Banku Żywności dzięki naszej inicjatywie mogli poczuć się bezpieczniej w szczególnie trudnym czasie, jakim był początek pandemii w Polsce – mówi Monika Eliasz-Kowalska, AkzoNobel – Teraz chcielibyśmy im pomóc jeszcze w inny sposób – dodając kolory do wnętrz ich domów. Nadal zbieramy informacje odnośnie zapotrzebowania, ale już teraz wiadomo, że przeznaczymy na ten cel min. 100 litrów farb.

W ciągu ostatnich 10 lat AkzoNobel w Polsce zaangażował ponad 15 tysięcy wolontariuszy i zrealizował ponad 140 projektów na rzecz poprawy jakości życia lokalnych społeczności m.in. budując zewnętrzne siłownie i place zabaw, przeprowadzając remonty, odświeżając szpitale, szkoły i świetlice, malując murale.

– Wierzymy, że farba jest czymś więcej niż tylko kolorem na ścianach – może odmieniać świat, zaczynając od naszego najbliższego otoczenia. Wykorzystujemy więc naszą pasję malowania i angażujemy się w życie społeczności, w których funkcjonujemy jako firma – podsumowuje Katarzyna Kowalczyk.

źródło: mat.pras.