Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W listopadzie 2023 r. Kompania Piwowarska przeszła na wielopaki z folii termokurczliwej, wyprodukowanej w 100% z materiału wtórnego. W efekcie producent zredukuje emisję CO₂ o blisko 20% w stosunku do używanego wcześniej materiału. Zastosowanie eko folii jest kontynuacją realizacji strategii „Lepsza Przyszłość 2030”.
W ramach świątecznej akcji „Twoje punkty mają moc” Kaufland przekaże organizacjom pożytku publicznego pół miliona złotych. O wysokości wsparcia zdecydowali klienci, którzy przekazywali swoje punkty zebrane w ramach programu lojalnościowego Kaufland Card. Klienci sieci brali też udział w zbiórkach produktów spożywczych, dzięki czemu do potrzebujących trafiło ponad 14 ton artykułów. Sukces odniosła również akcja „List do św. Mikołaja” – pracownicy Kaufland spełnili ponad 330 świątecznych marzeń dzieci i seniorów.
W 18. edycji konkursu Verba Veritatis na najlepszą pracę z zakresu etyki biznesu nagrodzono osiem prac i przyznano dwa wyróżnienia.
W 2024 roku prawie dwie trzecie gazu wydobywanego przez Grupę ORLEN na Norweskim Szelfie Kontynentalnym będzie pochodziło z instalacji zasilanych energią odnawialną. Takie rozwiązanie pozwoli koncernowi na uniknięcie emisji ponad 88 tys. ton dwutlenku węgla w skali roku.
Agencja Morningstar Sustainalytics przyznała Bankowi Ochrony Środowiska w grudniu 2023 r. rating ESG Risk na poziomie 12,2. Tegoroczna aktualizacja ratingu oznacza utrzymanie oceny ryzyka ESG banku na niskim poziomie („Low Risk”), plasując BOŚ czołówce najlepiej ocenionych banków i firm na świecie poddanych badaniu przez agencję.
ORLEN opublikował Strategię Zrównoważonego Rozwoju na lata 2024-2030. Dokument określa podejście i cele organizacji w obszarze minimalizacji wpływu na klimat, ochrony środowiska, a także warunków pracy, współdziałania z lokalnymi społecznościami i odpowiedzialnego zarządzania. Obejmuje m.in. Program Sprawiedliwej Transformacji, kierowany do społeczności z terenów podlegających przeobrażeniom.
Jak wskazuje raport przygotowany przez Deloitte, redukcja emisji gazów cieplarnianych i osiągnięcie neutralności klimatycznej przed 2050 r. bez zmiany podejścia sektora bankowego będzie trudne. Szansą na zmianę jest również zaangażowanie sektora rządowego.
Grupa Amica w ramach swoich działań w dziedzinie zrównoważonego rozwoju zdecydowała się na upcycling bannerów reklamowych, które zamiast trafić do utylizacji, zostały przerobione na funkcjonalne popularne torby – nerki. To pierwsza tego typu inicjatywa producenta sprzętu AGD.
Od momentu zawiązania się grupy roboczej poświęconej wolontariatowi pracowniczemu, razem z koordynatorami z firm partnerskich Forum Odpowiedzialnego Biznesu omówiliśmy wiele zagadnień. Opieraliśmy się na cyklu zarządzania wolontariatem opisanym w „Praktycznym poradniku współpracy z wolontariuszami” wydanym przez Fundację Stocznia, bazując na wiedzy dotyczącej potrzeb koordynatorów, jak i sytuacji na rynku społecznym w Polsce.
Wybierz rok
Wybierz miesiąc