5 czerwca ruszyła kampania społeczna Zielona wstążka #DlaPlanety

12 czerwca 2019

Postęp technologiczny pociągnął za sobą rozwój w wielu dziedzinach i dostarczył nam wielu osiągnięć. Jednak jednym ze skutków ubocznych, w różnym stopniu zaawansowanej rewolucji technologicznej jest palący obecnie problem jakości powietrza. Jednym z istotnych kontekstów wyzwania jest ogromna potrzeba ochrony klimatu. Pod hasłem #BeatAirPollution została zainicjowana przez Centrum UNEP/GRID Warszawa w Światowy Dzień Środowiska kampania społeczna Zielona wstążka #DlaPlanety mająca na celu wzrost świadomości społecznej dotyczącej problemu zanieczyszczenia powietrza. Kampania została objęta patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz patronatem medialnym portalu Odpowiedzialnybiznes.pl.

W ramach uświadamiania społeczeństwa o konsekwencjach pogarszającej się jakości powietrza oraz zachodzących zmian klimatycznych został zorganizowany manifest: najsłynniejsza palma w Polsce nagle uschła.  Jej zielona korona stała się szarobrązowa, liście są wysuszone i zwisają wzdłuż pnia.Przemiana palmy jest akcją Centrum UNEP/GRID-Warszawa, przeprowadzoną we współpracy z artystką Joanną Rajkowską i agencją Syrena Communications przy wsparciu Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Ta akcja stanowi część działań podejmowanych z okazji Światowego Dnia Środowiska.

5 czerwca odbyła się również debata o problemach i wyzwaniach związanych z ochroną środowiska, w której wzięli udział przedstawiciele administracji publicznej, organizacji pozarządowych, świata nauki oraz przedsiębiorców. Wśród panelistów znalazł się m. in. Matthew Billot, Koordynator Regionalny Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska. Ponadto z okazji Światowego Dnia Środowiska w wielu polskich miastach na zielono zostały podświetlone elewacje budynków(m.in. Pałac Kultury i Nauki,poznański Ratusz, katowicki Spodek), odbyły się również w wielu miejscach ekologiczne pikniki i targi a także uruchomiono specjalną stronę dlaplanety.pl, która udostępnia merytoryczne informacje dotyczące zanieczyszczanie powietrza oraz wieści z globalnych obchodów Światowego Dnia Środowiska.

Kampania społeczna Zielona wstążka #DlaPlanety rozpoczęła się 5 czerwca i potrwa do końca 2019 roku, promując prośrodowiskowe działania na stronie internetowej kampanii i w mediach społecznościowych. Celem wszystkich działań w ramach kampanii  jest  zachęcenie ludzi i instytucji do podejmowania EKOpostanowień – prostych, codziennych działań zapobiegających degradacji środowiska.

Kampania „Zielona Wstążka #DlaPlanety”, została objęta honorowym patronatem przez Bank Światowy, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Środowiska, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, tworzą:

Organizator: Centrum UNEP/GRID-Warszawa,

Współorganizator: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy,

Partnerzy Strategiczni: IKEA, Santander Bank Polska

Partnerzy Główni: Fundacja VEOLIA Polska, Grupa Żywiec, McDonald’s,

Partnerzy: Antalis Poland, Arkadia, BASF, Biedronka, Carrefour, CEC Goverment Relations, Dell, Deloitte, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Galeria Mokotów, Plastics Europe, Samsung Polska, SMYK, Ströer, SUEZ Polska, SYNTHOS, SYRENA Communications, Wroclavia

Partnerzy medialni: Biznes Alert, Magazyn Miasta, odpowiedzalnybiznes.pl, RMF Classic, Rynek Infrastruktury, Teraz Środowisko, Transport Publiczny, Wprost

Świecą przykładem: Ghelamco, Grupa MTP, Politechnika Lubelska, Polpharma, Signify, Urząd Miasta Katowice, Urząd Miasta Olsztyna, Urząd Miasta Poznania, Urząd Miasta Stołecznego Warszawa, Urząd Miasta Szamotuły, Volkswagen Poznań

Wspierają kampanię: Federacja Konsumentów, Fundacja Tup Tup Tup, Urząd Miasta Gdyni, Urząd Miejski w Radomiu, Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Miasta Zielona Góra