Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Po raz pierwszy aż 17 przykładów dobrych praktyk z zakresu zrównoważonego rozwoju, wdrażanych i realizowanych przez system Coca-Cola, partnera strategicznego FOB, znalazło się w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Najwięcej z nich dotyczy środowiska, rozwoju pracowników oraz zaangażowania społecznego firmy.
Pobierz Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki” >>
Wśród 17 dobrych praktyk Coca-Coli, w publikacji FOB znalazły się m.in.:
– Zrównoważony rozwój to nieodłączny element kultury biznesowej Coca‑Cola, które mają wpływ na nasze decyzje i długoterminowe inwestycje. Nasze podejście opiera się na trzech kluczowych filarach: wspieraniu społeczności, w których działamy, minimalizowaniu naszego wpływu na środowisko naturalne oraz promowanie zdrowego stylu życia poprzez m.in. wprowadzanie innowacji produktowych o obniżonej lub zerowej kaloryczności – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych z Coca-Cola HBC Polska – Wielki udział w realizacji projektów z zakresu ochrony środowiska czy programów społecznych mają nasi pracownicy. Ich pomysły przekładają się na konkretne oszczędności, np. wody w procesie produkcyjnym. Blisko 40% naszych pracowników z wielkim zaangażowaniem co roku angażuje się w program wolontariacki, realizując przy wsparciu grantów firmy wiele projektów na rzecz społeczności, w których działają na co dzień – dodaje.
Kwestie związane z ograniczeniem oddziaływania na środowisko naturalne to bardzo ważny aspekt dla firm systemu Coca-Cola. Cele, które firmy realizują na poziomie lokalnym, wspierając realizację globalnych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, które Grupa zamierza zrealizować do roku 2020, m. in. dotyczących czerpania 40% energii ze źródeł odnawialnych lub „czystej energii”, czy odzyskiwania średnio co najmniej 40% opakowań wprowadzanych na rynek .
W XVI edycji Raportu “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, wydawanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, którego premiera miała miejsce podczas Targów CSR, które odbyły się 12 kwietnia w Warszawie, opisano 1190 dobrych praktyk biznesu z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. To ponad 300 praktyk więcej niż w ubiegłorocznym raporcie. Dobre praktyki wdrażane są w blisko 200 firmach działających w Polsce – zarówno dużych korporacjach, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstwach.
Raport dostępny TUTAJ.