Dialog z dostawcami, jako element komunikacji CSR – Iwona Konstanty, Nestle Polska

27 czerwca 2014

Dotyczy firmy: Nestlé Polska,

Od kilku lat w Nestlé Polska w ramach realizowanej strategii „Tworzenia Wspólnej Wartości” prowadzimy dialog z kluczowymi interesariuszami. Przy okazji tworzenia raportu społecznego Nestlé wysyłamy ankietę z prośbą o ocenę działań Nestlé i wybranie kluczowych z punktu widzenia interesariuszy (również dostawców) tematów, które powinnyśmy zaadresować w publikacji. Organizujemy także bezpośrednie spotkania z dostawcami dotyczącymi opracowywania kierunków do naszej strategii odpowiedzialnego biznesu. Zapraszamy do swojej siedziby naszych największych dostawców na bezpośrednie spotkania, podczas których omawiamy potencjalne wspólne projekty z zakresu odpowiedzialnego biznesu. Takie spotkania dają nam szansę nie tylko wzajemnego poznania, ale i budowania długotrwałych relacji, wzajemnego zaufania i tworzenia synergii we wspólnych operacjach nie tylko biznesowych, ale też przy realizacji projektów CSR. Szukamy takich wspólnych działań w obszarze odpowiedzialnego biznesu, które będą przynosić korzyści biznesowe obu stronom: firmie Nestlé i dostawcom.

Doskonałym przykładem jest zbudowanie europejskiego networkingu dostawców i realizacja najnowszej inicjatywy – Sojusz dla młodych (ALLiance for YOUth), gdzie Nestlé zaprosiło swoich największych dostawców do współpracy przy rozwiązywaniu problemu bezrobocia wśród młodych osób w Europie. Przekonaliśmy naszych partnerów, że zaoferowanie rozwoju młodym bezrobotnych osobom przyniesie im wymierne korzyści biznesowe i społeczne.

Dlatego 23 czerwca ogłosiliśmy wspólnie ze swoimi dostawcami w całej Europie w obecności Przewodniczącego Komisji Europejskiej, José Manuela Barroso, a także Premiera oraz przedstawicieli rządu Portugalii, wiceprezes i dyrektor zarządzający Nestlé S.A. na Europę, Laurent Freixe, „Sojusz dla Młodych” (ALLiance for YOUth). To pierwsza w historii, ogólnoeuropejska inicjatywa przedstawicieli świata biznesu na rzecz walki z bezrobociem wśród ludzi młodych. Do „Sojuszu dla Młodych”, oprócz inicjatora przedsięwzięcia – Nestlé, przystąpili najwięksi partnerzy biznesowi firmy, m.in. Adecco, Axa, Cargill, CHEP, DS Smith, EY, Facebook, Firmenich, Google, Nielsen, Publicis Groupe, Salesforce.com, Twitter oraz White&Case. We wrześniu dołączą do nich kolejni partnerzy Nestlé z pozostałych europejskich krajów, także z Polski.

Iwona Konstanty, Nestle Polska