Wolontariat pracowniczy w L’Oréal – 6. edycja programu Citizen Day za nami

1 lipca 2016

Dotyczy firmy: L'Oréal Polska,

22 czerwca w L’Oréal Polska i fabryce L’Oréal (Kosmepol) odbył  się  tzw. Citizen Day.
W ramach tej inicjatywy ponad 230 pracowników obu spółek włączyło się w pomoc lokalnym społecznościom oraz partnerskim organizacjom charytatywnym. Dzięki temu wsparcie otrzymało niemal 1000 beneficjentów.

W trakcie trwania Citizen Day pracownicy L’Oréal Polska i fabryki, w tym kadra kierownicza, wstają od biurek i wyruszają w teren, aby angażować się w działalność charytatywną w obszarach takich jak m.in.: pomoc osobom niepełnosprawnym, dbanie o środowisko naturalne czy walka z wykluczeniem społecznym.

Tegoroczna edycja Citizen Day odbyła się pod hasłem „ZRÓBMY RAZEM COŚ DOBREGO” (FEEL GOOD TO DO GOOD!) i obejmowała działania takie jak m.in. sprzątanie terenów zielonych, oddawanie krwi, pomoc dzieciom z Domu Dziecka „Chata” (Białołęka), Towarzystwa Przyjaciół Dzieci (Białołęka,  Pruszków), samotnym matkom z Domu Samotnej Matki w Brwinowie oraz  pacjentom Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego im. Sue Ryder w Warszawie. W tym dniu każdy z wolontariuszy, dzięki oddawaniu krwi, prowadzeniu gier i zabaw edukacyjnych, remontowi pomieszczeń, czy sprzątaniu terenów zielonych, miał możliwość zaangażowania się w pomoc lokalnej społeczności. Dzięki aktywnościom wspartym przez pracowników fabryki L’Oréal podopieczni Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Pruszkowie mieli możliwość zabawy z psami, zajęć w kąciku artystycznym czy zapoznania się z zasadami udzielania pierwszej pomocy, a mamy z Domu Samotnej Matki miały okazję uczestniczyć w warsztatach aktywizujących zawodowo. Ponadto dla niepełnosprawnych dzieci przeprowadzono lekcje ekologii. Pracownicy L’Oréal Polska z kolei zadbali, aby pacjenci  Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Warszawie mieli możliwość skorzystania z bezpłatnych usług fryzjerskich
i manicure.

Już szósty rok z rzędu nasi pracownicy zaangażowali się w inicjatywy obywatelskie w ramach programu wolontariackiego L’Oréal – Citizen Day. Wierzymy, że udział w działaniach z zakresu odpowiedzialności społecznej pomaga budować w nas przekonanie o możliwości odgrywania ważnej roli w budowaniu lepszego świata wokół. Utrzymywanie równowagi między sukcesem L’Oréal,
a potrzebami całego społeczeństwa zawsze było istotą naszej działalności, dlatego cieszę się, że takie akcje jak Citizen Day są przez nas co roku kontynuowane na coraz większą skalę –
mówi Wioletta Rosołowska, Prezes Zarządu L’Oréal Polska.

W zeszłorocznej edycji Citizen Day udział wzięło ponad 25 000 pracowników Grupy L’Oréal z ponad 61 krajów na całym świecie, którzy łącznie na pomoc potrzebującym przeznaczyli ponad 200 000 roboczogodzin. Ponadto w ciągu ostatnich 3 lat liczba zaangażowanych wolontariuszy globalnie wzrosła o 39%.