Tchibo angażuje się w akcję „Dwie godziny dla rodziny”

14.05.2013

Tchibo po raz drugi przyłączyło się do akcji „Dwie godziny dla rodziny” promującej ideę work-life balance, organizowanej przez Fundację Humanites-Sztuka Wychowania z okazji Międzynarodowego Dnia Rodziny.

Akcja „Dwie godziny dla rodziny” została zapoczątkowana rok temu przez Fundację Humanites-Sztuka Wychowania. Zachęca ona pracodawców do włączenia się w obchody Międzynarodowego Dnia Rodziny i umożliwienia pracownikom przeznaczenia dwóch godzin czasu pracy na spędzenie ich wspólnie z bliskimi. Celem akcji jest promocja wartości rodzinnych i podkreślenie znaczenia harmonii pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym wedle zasady work-life balance.

Tchibo drugi rok z rzędu przyłączyło się do tej inicjatywy i umożliwia wszystkim swoim pracownikom przeznaczenie dwóch godzin z czasu pracy dla rodziny i najbliższych.  – Już od początku istnienia Tchibo rodzina miała szczególne znaczenie w firmie. Wiemy, jak ważna jest rodzina w życiu każdego pracownika. Zachowanie właściwej równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym jest potrzebne każdego dnia, a Tchibo wspiera to poprzez systemowe rozwiązania, jak elastyczny czas pracy czy pracę w niepełnym wymiarze godzin. – wyjaśnia Gabriel Szymczak, Dyrektor ds. Zarządzania Personelem. – Zaangażowanie w takie akcje, jak ta, ma promować ideę work-life balance w wymiarze symbolicznym. Być sygnałem dla pracowników, że mogą liczyć na wsparcie firmy, a dodatkowo zyskują szansę na spędzenie czasu z rodziną, wspólny spacer czy zabawę.

Jak podkreśla Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites – Na co dzień bardzo często brakuje nam czasu dla najbliższych, a Dzień Rodziny może być tą szczególną okolicznością, gdy podarujemy sobie i naszym bliskim trochę wolno płynącego czasu.

Międzynarodowy Dzień Rodziny jest obchodzony 15 maja. Został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1993 roku.

Źródło: Materiały prawsowe