Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
Santander Bank Polska od roku prowadzi projekt „Rzecz jasna” – upraszcza język komunikacji z klientami. Dzięki zastosowaniu zasad prostego języka dokumenty i oferty stają się bardziej czytelne i przejrzyste.
Od ponad roku bank systematycznie wprowadza zasady prostego języka, by tworzyć łatwiejsze w odbiorze dokumenty. W inicjatywę są zaangażowani konsultanci językowi, którzy przeszli wielodniowe szkolenie z ekspertami językowymi. Bank szkoli również pracowników z zasad prostego języka.
– W natłoku wielu informacji ważne jest, aby komunikować się prosto i jasno. Język komunikacji instytucjonalnej nie spełnia tych wymagań, dlatego zmieniamy go tak, aby odpowiadał na obecne potrzeby klientów. To projekt długoterminowy, a nowe, uproszczone dokumenty wprowadzamy etapami. Do współpracy zaprosiliśmy twórcę polskiego standardu prostego języka, językoznawcę Tomasza Piekota, który prowadzi nas przez tę językową transformację organizując m.in. szkolenia, webinary i warsztaty – komentuje Mariola Wytrykus, koordynator projektu „Rzecz Jasna” w Santander Bank Polska.
Zasady prostego języka będą wprowadzone we wszystkich segmentach i dokumentach kierowanych do klientów. W pierwszej kolejności zmiany objęły korespondencję do klientów detalicznych (listy, reklamacje). Trwają prace nad zmianami regulaminów – regulamin Elektronicznego Kanału Kontaktu jest pierwszym, przerobionym na prosty język – z nowoczesną szatą graficzną i infografikami, ale bez żargonu bankowego.
– Przejście na zasady prostego języka to duża zmiana. Teksty tworzymy w oparciu o analizy m.in. eyetrackingu tak, aby były jak najłatwiejsze w odbiorze, a klient po przelotnym spojrzeniu na dokument widział, w jakiej sprawie do niego piszemy. Stosujemy wypunktowania, tabele i schematy. Ale przede wszystkim, zrezygnowaliśmy z urzędowego języka, zastępując go przyjaznym komunikatem, krótszymi zdaniami – dodaje Kamila Dec, trenerka prostego języka w Santander Bank Polska.
W ubiegłym roku Santander Bank Polska przeprowadził audyt językowy dla segmentu detalicznego. Badanie objęło prawie 2 tys. dokumentów kierowanych zarówno do klientów, jak i pracowników – pisma ofertowe i posprzedażowe, odpowiedzi reklamacyjne, komunikaty w social media, umowy i regulaminy, portal internetowy, a także komunikację wewnętrzną. Bank w audycie wykorzystał zarówno metody ilościowe, jak i jakościowe. Zbadano 14 cech języka, w tym popularny indeks czytelności FOG. Podobny audyt przeprowadzono także dla segmentu korporacyjnego, a wyniki obu wykazały, że jest przestrzeń do dalszego upraszczania stosowanego w banku języka.
Santander Bank Polska stale organizuje szkolenia, aby uczyć nowych zasad komunikacji w duchu prostego języka. W najbliższym czasie bank uruchomi szkolenie e-learningowe dostępne dla wszystkich pracowników. Na co dzień, pracownicy mogą korzystać z poradnika językowego.
źródło: mat.pras.
Jaki będzie #CSRwPL i #zrównoważonyrozwój w 2021 r.? Na jakie trendy warto zwrócić uwagę? O tym portalowi @PRoto_pl powiedziała Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna #FOB 📰 Zachęcamy do lektury! W sam raz do porannej kawy/herbaty 😉☕️
Co w 2021 roku będzie ważne dla #CSR-u? 🌿 O najważniejszych tematach i trendach mówią Marzena Strzelczak z @FOB_Poland, Irena Pichola z @DeloittePolska, @MagdAndrejczuk z @Allegro_Group i @pawelslawski z @AllHandsPL ⬇️ http://www.proto.pl/aktualnosci/kwestie-finansowe-klimat-i-roznorodnosc-czyli-co-czeka-csr-w-2021-roku
Co czeka #CSRwPL w 2021 r.? O tym przeczytacie w świeżutkim materiale @PRoto_pl 📱 Eksperckimi komentarzami podzieliła się Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna #FOB💬 Art. w sam raz do porannej kawy ☕️ ▶️ http://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/co-czeka-csr-w-2021-r/ #CSR #ESG #rynekpracy #NGO #biznes
Fundacja #INGDzieciom w ubiegłym roku realizowała działania takie jak np.: 🔘 wsparcie ochrony zdrowia w walce z koronawirusem 🔘 wsparcie dzieci w nauce zdalnej 🔘 projekt #PomarańczowaSiła – sport dla dzieci z niepełnosprawnościami http://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/podsumowanie-dzialan-fundacji-ing-dzieciom-w-2020-roku/ #CSRwPL @ING__Polska
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.