Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
Aż 43 prace dyplomowe, magisterskie, doktorskie i habilitacyjne zostały zgłoszone do tegorocznej XV edycji konkursu VERBA VERITATIS na najlepszą pracę z zakresu etyki biznesu. To najwyższa liczba zgłoszeń w historii tego prestiżowego konkursu, organizowanego przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych (ZPF) i Akademię Leona Koźmińskiego. Listę laureatów ogłoszono 10 grudnia 2020 r. podczas XVI Kongresu Consumer Finance. W składzie kapituły konkursu jest Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które jest też patronem honorowym inicjatywy. Patronem medialnym konkursu jest portal Odpowiedzialnybiznes.pl.
Rekordowa liczba zgłoszeń do konkursu potwierdza rosnące zainteresowanie tematyką etyki w biznesie, zarówno wśród praktyków biznesu i naukowców, jak i młodych ludzi, rozpoczynających swoją karierę zawodową. Łącznie w historii konkursu do rywalizacji zgłoszono już 378 prac poruszających zagadnienia etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ładu korporacyjnego. Uczestnicy tegorocznej, jubileuszowej edycji podejmowali tematykę m.in. wartości i etyki w firmach oraz na rynku pracy, innowacji w przedsiębiorstwach społecznych czy też wpływu zmian klimatycznych na rynki finansowe i funkcjonowanie przedsiębiorstw.
– Niezwykle się cieszę, że znaczenie i popularność Konkursu z roku na rok rośnie. Składa się na to wiele czynników, ale jeden jest kluczowy – etyka w biznesie stanowi bardzo istotny element ekosystemu gospodarczego, co przekłada się na zainteresowanie tą dziedziną w pracach naukowych. Związek Przedsiębiorstw Finansowych z wielką przyjemnością wspiera to zainteresowanie, bo etyka w biznesie jest także wpisana w DNA naszej organizacji. Przy okazji dziękuję Patronom i Partnerom konkursu oraz Kapitule za znakomitą pracę wiedząc, ile wysiłku kosztuje wybór tych najlepszych prac – mówi Marcin Czugan, Prezes Zarządu ZPF.
Laureatów wyłoniła Kapituła w składzie: prof. dr hab. Bolesław Rok (Przewodniczący Jury, Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych, Akademia Leona Koźmińskiego), Andrzej Chmielecki (Sekretarz Kapituły, Doradca ZPF ds. Raportowania Niefinansowego), dr Krzysztof Grabowski (niezależny ekspert), dr Marta Karwacka (SENSA Sustainable Thinking, Akademia Leona Koźmińskiego), dr hab. Edyta Rutkowska-Tomaszewska (Uniwersytet Wrocławski), Ewa Sowińska (Eso Audit s.c.), dr Aleksandra Stanek-Kowalczyk (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) i Marzena Strzelczak (Forum Odpowiedzialnego Biznesu).
Kapituła Konkursu wybrała 10 najlepszych prac, przyznając laureatom 6 nagród i 4 wyróżnienia. Przy ocenie prac pod uwagę brane były takie kryteria, jak wartość merytoryczna pracy, znaczenie praktyczne, innowacyjność czy warsztat naukowy.
– Doświadczamy wzrostu społecznego zaangażowania sektora biznesu w Polsce w warunkach pandemii. Jest to widoczne również w społeczności akademickiej. Dzięki temu zdecydowanie rośnie zainteresowanie studentów etycznym, odpowiedzialnym, zrównoważonym zarządzaniem. Zaczynamy w końcu lepiej rozumieć, że budowanie odporności organizacyjnej jest potrzebne, bo żyjemy w bardzo niestabilnym i szybko zmieniającym się otoczeniu. Niestety, to prawdopodobnie początek, a nie koniec problemów, bo przecież po pandemii zaczną się pojawiać inne wyzwania, przed którymi stanie biznes. Dlatego ważne jest by menedżerowie wiedzieli o tym, że absolwenci najlepszych uczelni w Polsce są dobrze przygotowani na te wyzwania – ocenia dr hab. Bolesław Rok, prof. ALK.
Ogłoszenie wyników jubileuszowej edycji konkursu odbyło się 10 grudnia 2020 roku podczas XVI Kongresu Consumer Finance, w formule online. Łączna pula nagród pieniężnych wyniosła 11,5 tysiąca złotych, dodatkowo laureatki i laureaci i wyróżnieni otrzymali nagrody książkowe. Partnerem strategicznym konkursu Verba Veritatis jest Polpharma.
W kategorii prace doktorskie i habilitacyjne:
trzy równorzędne I miejsca:
W kategorii prace magisterskie:
I miejsce
dwa wyróżnienia:
W kategorii prace pozostałe:
dwa równorzędne I miejsca:
Konkurs został objęty patronatem honorowym: Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Fundacji Konsumentów oraz patronatem medialnym portali: BliżejBiznesu.pl, Karierawfinansach.pl, Loan-Magazine.pl, Odpowiedzialnybiznes.pl, RaportCSR.pl.
Mamy także przyjemność poinformować, że w przyszłorocznej edycji konkursu Verba Veritatis przyznane zostaną także nagrody Karty Różnorodności za najlepszą pracę z zakresu diversity & inclusion! Szczegóły przedstawimy w 2021 r. wraz z rozpoczęciem XVI edycji konkursu.
Źródło: Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, inf. własna
Dziś także odbywa się #debata "Zmiany klimatu w Polsce – co nas czeka w pogodzie w XXI wieku?" Głos ekspercki w części panelowej zabierze Katarzyna Teter, członkini Zarządu @FOB_Poland RELACJA >> https://www.facebook.com/IOSPIB/ #CSRwPL
Trwa konferencja online „17 trendów. 17 Celów. Biznes na rzecz Agendy 2030”. Jako partnerzy merytoryczni Kampanii 17 Celów zapraszamy do śledzenia transmisji ▶ https://html.transmisjeonline.pl/17trendow17celow W części konferencji PEOPLE wystąpi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna #FOB
23. odcinek #OdPOWIEDZialnie poświęcamy tematowi dobrostanu zwierząt w procesach produkcyjnych artykułów żywnościowych ⏯️ https://fb.watch/3f--LCbFpW/ #CSRwPL #Hochland #żywność #dobrostan
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.