Provident zawiesza wizyty domowe doradców

18 marca 2020

Dotyczy firmy: Provident Polska,

W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie doradców, zarząd Provident Polska zdecydował w niedzielę o wstrzymaniu ich wizyt w domach klientów. Pożyczkobiorcom już od kilku dni proponowana była spłata zobowiązań na konto bankowe.

– Podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu spotkań z klientami. Zaleciliśmy naszym doradcom, by tak jak większość Polaków w tym szczególnym czasie, zostali w domu – mówi Tomasz Skiba, dyrektor ds. sprzedaży i członek zarządu w Provident Polska. – W świetle bardzo dynamicznie rozwijającej się sytuacji związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa zdrowie i bezpieczeństwo zarówno naszych doradców i ich rodzin, jak również klientów jest najważniejsze – podkreśla Skiba.

Klientom, którzy do tej pory spłacali swoje zobowiązania w gotówce podczas wizyty w ich domach, Provident od kilku dni już proponował spłatę rat na konto bankowe. Normalnie oznacza to niższą prowizję dla doradców. W tych jednak wyjątkowych warunkach, zarząd Provident zdecydował, że doradcy nie stracą na tym finansowo.

Praca zdalna i środki ostrożności

Provident, który należy do brytyjskiej spółki International Personal Finance, już po pierwszych sygnałach o wystąpieniu wirusa w Europie, rozpoczął działania minimalizujące ryzyko.

– W trosce o zdrowie naszych pracowników wprowadziliśmy szereg działań prewencyjnych, m.in.: ograniczyliśmy podróże służbowe pracowników. Osoby, które wracały z krajów wskazanych przez GIS, proszone były o pracę w trybie „home office”, odwołaliśmy również konferencję roczną oraz wyposażyliśmy pracowników i doradców w płyny dezynfekcyjne – wymienia Agnieszka Kłos, prezes Provident Polska. – Obecnie prawie wszyscy nasi pracownicy pracują zdalnie – dodaje.

Natychmiast po pojawieniu się w Polsce pierwszego przypadku koronawirusa, firma podjęła bardzo konkretne działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa klientów i doradców. Każde zgłoszenie z terenu było rozpatrywane indywidualnie przez specjalnie powołane do tego zespoły. Każdy klient lub doradca, którzy czuli się niekomfortowo, mogli zrezygnować z wizyty domowej a ratę pożyczki przekazać na specjalne konto bankowe. Z kolei pracownicy Providenta są na bieżąco informowani o działaniach podejmowanych przez specjalne zespoły wewnętrzne i zarząd firmy za pośrednictwem specjalnej zakładki w Intranecie.