Obejrzyj zapis webinarium #sustainhack

20 marca 2018

Trwa nabór projektów do #SustainHack pierwszego konkursu idei poświęconego zrównoważonemu rozwojowi. Mając na uwadze zarówno adekwatność oraz jakość projektów, jak i czas włożony przez uczestników w ich przygotowanie, zorganizowane zostało otwarte webinarium na platformie Facebook. 

Uczestnicy #SustainHack mogli porozmawiać z Mentorami/Pracownikami Banku BGŻ BNP Paribas oraz Kompanii Piwowarskiej w celu przybliżenia im specyfiki zgłoszonego wyzwania/specyfiki Firmy i jej uwarunkowań. Z jednej strony webinarium wspierało biorących udział w projekcie lub planujących do niego dołączyć, przekazywało potrzebne informacje, z drugiej z kolei inspirowało osoby poszukujące wiedzy na temat innowacji w biznesie, odpowiedzialności społecznej i współpracy w zespołach.

Obejrzyj zapis webinarium:

Wyzwania

Podejmij wyzwanie >>

Bank BGŻ BNP Paribas, jeden z partnerów #SustainHack, postanowił w ramach swojego wyzwania włączyć się w realizację 9. i 10. Celu Zrównoważonego Rozwoju. Bank zachęca uczestników konkursu do stworzenia rozwiązań dążących do zmniejszenia nierówności w społeczeństwie. Ma to nastąpić poprzez zwiększenie szans osób starszych i innych klientów, np. osób głuchych czy niewidomych, których działania ogranicza niepełnosprawność. Treść zadania: „Jak pomóc tym, którzy nie rozumieją «bankowego» języka, nie mają poczucia bezpieczeństwa korzystając z bankomatów, bankowości elektronicznej czy mobilnej? Pomyśl o swoich rodzicach, dziadkach, znajomych i stwórz rozwiązanie, które ułatwiłoby im życie! Spraw, by ich doświadczenia z bankiem były od dziś już tylko przyjemne i bezstresowe!”

Kompania Piwowarska w ramach  #SustainHack zamierza natomiast wspierać realizację 3. Celu Zrównoważonego Rozwoju: zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt. Chce tego dokonać poprzez ograniczenie zjawiska nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Kompania stawia przede wszystkim na zmiany postaw społecznych i promowanie idei odpowiedzialnej konsumpcji. Treść zadania: „Jak dorośli mogą wpłynąć na nieletnich? Jak sprzedawcy mogą efektywniej odmawiać nieletnim sprzedaży alkoholu? Jak uświadamiać kobiety oraz ich bliskich, że alkohol w ciąży szkodzi? Jak pomóc kierowcom sprawdzać swoją trzeźwość? Jak Ty możesz zapewnić bezpieczeństwo najbliższym?”

– Przede wszystkim liczy się pomysł – podkreśla Iwona Filmowska koordynatorka projektu #SustainHack z ChallengeRocket. – Najcenniejsze są idee osób, które myślą poza schematami, którym nie straszne jest dać się ponieść swojej wyobraźni. Pomysły „out of the box” stanowią klucz do innowacji i nowych technologicznych rozwiązań. #SustainHack to konkurs dla kreatywnych ludzi! Do wygrania są nie tylko nagrody pieniężne – stworzone projekty mogą realnie pomóc ludziom w naszym otoczeniu i zmienić ich życie.

Ogłoszenie zwycięzców pierwszego w Polsce #SustainHack nastąpi 12 kwietnia podczas 7. Targów CSR (http://odpowiedzialnybiznes.pl/targicsr/) na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Inicjatywa wpisuje się w hasło towarzyszące wydarzeniu „Biznes we współpracy” (WSTĘP WOLNY; godz. 9-17).

#SustainHack to konkurs skierowany do kreatywnej społeczności (programistów, grafików, inżynierów, naukowców, marketingowców, startupów i in.), która ma za zadanie w określonym czasie dostarczyć swój pomysł na jedno lub dwa z wyznaczonych w konkursie wyzwań. Hackathon jest organizowany w formie wyzwania online, dzięki czemu w wydarzeniu mogą uczestniczyć wszyscy – bez względu na lokalizację. Ślad węglowy zostaje ograniczony, a ponadto uczestnicy z ewentualnymi niepełnosprawnościami ruchowymi nie zostają wykluczeni z możliwości nadsyłania prac.

źródło: informacja własna