Niekonwencjonalne rozwiązania i ważne tematy II Anty-Konferencji CSR

15 października 2014

Wymiana poglądów i doświadczeń w najważniejszych dla rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu tematach miały miejsce podczas II Anty-Konferencji CSR. Jednym z takich tematów było angażowanie interesariuszy, któremu poświęcona została publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm”. Jej premiera miała miejsca podczas wydarzenia.

Już po raz drugi Forum Odpowiedzialnego Biznesu zorganizowało Anty-Konferencję CSR, która odbyła się 15 października br. w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich w Warszawie. Nie zabrakło menedżerek i menedżerów zaangażowanych w temat społecznej odpowiedzialności biznesu, interesariuszy firm, właścicieli i osób zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami. W sumie w wydarzeniu wzięło udział 130 osób.

Innowacyjne spotkanie

Liderki i liderzy społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju zamiast na salach wykładowych spotkali się przy stolikach tematycznych. Każdej dyskusji towarzyszył moderator/ka oraz ryśliciel – myśliciel wizualny, który za pomocą notatek rysunkowych, tzw. sketchnotingu, podsumowywał dyskusje uczestniczek i uczestników. Przedmiotem rozmów były: innowacje społeczne, angażowanie interesariuszy, zrównoważone miasta, łańcuch dostaw, ekologia przyszłości, mierzenie efektywności CSR, budowanie partnerstw, pracownicy i trendy CSR. Z podjętych dyskusji wyłoniło się wiele inspiracji dla polskich przedsiębiorców w zakresie realizowania społecznej odpowiedzialności biznesu.

Coraz więcej menedżerów i menedżerek w firmach zarządza kwestiami zrównoważonego rozwoju i społecznego zaangażowania swoich firm. Organizując Anty-Konferencję CSR dajemy im przestrzeń do eksperckich dyskusji i wymiany doświadczeń. Wierzymy, że historia Domu Braci Jabłkowskich sprawia, że to najlepsze miejsce do takich spotkań, a unikalna networkingowa formuła pozwala na zdobycie wiedzy i inspiracji, jakie jest miejsce biznesu w społeczeństwie – mówi Mirella Panek-Owsiańska, Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Gość specjalny

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się wystąpienie, zaproszonej specjalnie na II Anty-Konferencję prelegentki, Laury Bergedieck – Head of Government Affairs and Disclosures na Europę w Carbon Disclosure Project (CDP), która opowiedziała, jakie znaczenie dla zrównoważonego rozwoju i środowiska biznesowego mają strategie klimatyczne oraz jakie konkretne korzyści daje raportowanie środowiskowe.

– Raportowanie informacji o emisji CO2 jest istotne dla inwestorów, którzy postrzegają firmy dbające o swój wpływ na środowisko jako lepszą, długoterminową inwestycję. Według naszego doświadczenia firmy wahają się rozpocząć raportowanie i postawić na transparentność. W Polsce 80% firm nie raportuje żadnych informacji o swoim śladzie węglowym, a tylko 0,2% ma jakikolwiek program czy system zarządzania związany z aspektem środowiskowym swojej działalności. Tymczasem wiele z nich robi dobre rzeczy, ale nikomu o nich nie mówi. Nawet jeśli firma nie ma jeszcze idealnych wyników, ale stara się je poprawić, a razem z nimi swoją efektywność energetyczną, reputację wśród klientów i zmniejszyć długoterminowe ryzyko działalności, taka informacja daje inwestorom i klientom zaufanie i „zielone światło”. – mówiła podczas wystąpienia na II Anty-Konferencji CSR Laura Bergedieck.

Premiera nowej publikacji

Ponadto uczestnicy II Anty-Konferencji mogli się zapoznać z podręcznikiem dla firm Dialog i budowanie relacji z interesariuszami, który powstał dzięki współpracy oraz wymianie doświadczeń podczas cyklicznych spotkań grupy roboczej Programu Partnerstwa. Przedstawicielki i przedstawiciele firm, Partnerów Strategicznych FOB prezentowali swoje praktyki oraz dyskutowali nad różnymi aspektami dialogu społecznego i angażowania interesariuszy. Autorkom publikacji zależało, aby stała się ona inspiracją i źródłem wiedzy zarówno dla przedsiębiorstw, które rozpoczynają proces dialogu, jak również dla tych bardziej zaawansowanych. Podręcznik ma służyć przede wszystkim jako praktyczne narzędzie przejścia od etapu firmy „prowadzącej dialog” do etapu firmy „w stałym dialogu”.

Wersja PDF publikacji do pobrania POD LINKIEM.

Przeczytaj więcej o publikacji TUTAJ.

II Anty-Konferencję CSR wspierają:

Organizator: Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Partner główny: Bank Zachodni WBK

Partnerzy branżowi: DB Schenker, Jeronimo Martins Polska, Orange Polska, PGNiG

Patron honorowy: UN Global Compact w Polsce

Patroni medialni: Wyborcza.biz, BIZON – Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny, Personel i Zarządzanie, Marketing przy Kawie, As Biznesu, CR Navigator, Agencja Informacyjna NEWSERIA, Pracuj.pl, Ekologia i Rynek, Kampaniespoleczne.pl, CSR. Biznes Społeczeństwo Środowisko, Biznes.pl