Nestlé ogłasza poparcie dla systemu Nutri-Score w Europie kontynentalnej

28 czerwca 2019

Dotyczy firmy: Nestlé Polska,

Firma Nestlé ogłosiła, że do końca 2019 roku oznaczenie Nutri-Score zacznie pojawiać się na opakowaniach jej produktów. Wdrożenie będzie dotyczyło tych krajów, które wspierają już ten system znakowania FOP (Front-of-Pack), czyli z przodu opakowania.

Nestlé ogłosiło poparcie dla Nutri-Score jako preferowanego systemu oznakowania wartością odżywczą opakowań produktów spożywczych oraz napojów w Europie kontynentalnej. Nutri-Score to dobrowolne rozwiązanie funkcjonujące w ramach znakowania FOP (z przodu opakowania), które klasyfikuje żywność ze względu na jej profil żywieniowy. System wykorzystuje oznaczenie kolorami w skali od A (zdrowszy wybór) do E (mniej zdrowy wybór). Wprowadzenie go na opakowaniach produktów Nestlé odzwierciedla dążenie firmy do promowania korzystniejszych pod względem zdrowotnym i bardziej świadomych wyborów konsumenckich. Poprzez te działania Nestlé pragnie także okazać poparcie dla działań europejskich i krajowych instytucji zdrowia publicznego.

W marcu 2017 r. Nestlé zadeklarowało pełne poparcie dla opracowania jednolitego, europejskiego systemu oznaczania wartością odżywczą na opakowaniach produktów z użyciem czytelnego schematu kolorów. Firma, wraz z innymi przedstawicielami branży oraz instytucjami publicznymi zaangażowała się w prace nad przeanalizowaniem różnych opcji. Resorty zdrowia we Francji Belgii i Szwajcarii zaleciły stosowanie w tych krajach systemu Nutri-Score. Wiele innych krajów wyraziło również zamiar pójścia w ich ślady. Według Nestlé nadszedł czas, by przyspieszyć działania na rzecz wprowadzenia systemu Nutri Score w innych krajach Europy kontynentalnej.

– Poparcie dla Nutri-Score odzwierciedla nasze zaangażowanie w promowanie prawidłowego odżywiania i świadomych wyborów. To także kwestia transparentności. Wśród Europejczyków wzrasta potrzeba wiedzy o tym, co zawierają spożywane przez nich produkty i napoje. Pragniemy jak najszybciej udostępnić im łatwą do zrozumienia informację na temat składników odżywczych w wybieranych przez nich produktach. Badania naukowe i rosnące poparcie konsumentów pokazuje, że Nutri-Score jest rozwiązaniem, które sprawdza się w Europie kontynentalnej – podkreśla Marco Settembri, Prezes Nestlé na Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

Nestlé rozpocznie wprowadzanie Nutri-Score w krajach, które już popierają ten system. W przypadku pozostałych firma nadal będzie angażować się w prace umożliwiające osiągnięcie najlepszego możliwego rozwiązania dla wszystkich Europejczyków. Pod koniec br. Nestlé poda więcej szczegółów na temat postępów wdrażania Nutri-Score.

Oprócz podawania na opakowaniach przejrzystych informacji dotyczących profilu żywieniowego produktów, Nestlé zadeklarowało również dalsze ulepszanie wartości odżywczej swojej żywności i napojów. Firma zobowiązała się do reformulacji produktów tj. np.: dalszego zmniejszania zawartości cukrów o 5%, sodu o 10% i tłuszczów nasyconych o 10% do 2020 r. W ramach inicjatywy „Nestlé for Healthier Kids” firma również wprowadza na rynek więcej produktów naturalnych i organicznych dla dzieci i rodzin. Cechują się one m.in. większą zawartością warzyw, białek pochodzenia roślinnego i pełnego ziarna.

– Od niemal 20 lat dążymy do poprawy profilu żywieniowego naszych produktów. Redukujemy w nich cukry, sód, tłuszcze nasycone, a także proponujemy warianty o lepszej wartości odżywczej. W 2018 roku wprowadziliśmy 750 produktów korzystniejszych zdrowotnie dla dzieci i rodzin w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Chcemy ułatwić naszym konsumentom dokonywanie zdrowszych wyborów – zaznacza Marco Settembri.

Definicja i cele Nutri-Score:

Źródło: mat. pras.