Klienci Biedronki przekazali potrzebującym 40 ton odzieży

24 września 2019

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

Klienci Biedronki po raz kolejny wsparli potrzebujących – trwająca niemal miesiąc akcja „Daj swoim ubraniom drugie życie” zakończyła się wielotonowym sukcesem. W tym czasie sklepy Biedronka odwiedziło tysiące osób, które zdecydowały się przekazać zalegającą w ich szafach, utrzymaną w dobrym stanie odzież. Dzięki zaangażowaniu klientów udało się przekazać tyle ton odzieży, że zabezpieczy ona ponad 500 rodzin znajdujących m. in. się pod opieką diecezjalnych Caritas.

Każdy z nas ma w swojej szafie ubrania, których nie nosi – ze statystyk wynika jednak, że zaledwie 1/3 Polaków oddaje swoje nieużywane ubrania potrzebującym. Sieć Biedronka, należąca do Jeronimo Martins Polska, i Vanish postanowiły to zmienić. Podczas akcji „Daj swoim ubraniom drugie życie” organizatorzy zachęcali Polaków, aby niepotrzebną odzież pozostawiali w różowych koszach Vanish. Kosze ustawione były w 300 sklepach sieci Biedronka. Ubrania mogły być noszone lub nie, to nie miało znaczenia. Warunek: musiały być w dobrym stanie.
Dzięki trwającej blisko miesiąc zbiórce udało się pozyskać wiele ton ubrań. Przy ich odbiorze, segregacji i praniu pracowało aż 50 osób, a pięć ogromnych pralek przez sześć dni w tygodniu prało bez przerwy. W efekcie do podopiecznych Caritas trafiło 40 ton czystej i wyselekcjonowanej odzieży. To tyle, że 500 najbardziej potrzebujących, wielopokoleniowych rodzin zostało zabezpieczonych w dobrą odzież na wiele miesięcy. Kampanię wspierała seria spotów emitowana w głównych stacjach telewizyjnych, która inspirowała Polaków do sprawdzenia zawartości swojej szafy i oddania nieprzydatnych części garderoby. Akcja nie tylko pomogła podopiecznym Caritas w Polsce. Była też głosem w dyskusji o ekologii.
– Produkcja odzieży to wysoka emisja dwutlenku węgla, kosztowna logistyka oraz ogrom odpadów. Dzięki akcji ‚Daj swoim ubraniom drugie życie’ udało nam się zainspirować Polaków do przejrzenia zawartości swoich szaf. Pokazaliśmy im, jak proste jest ponowne wykorzystanie nieużywanych ubrań. Przy okazji może odbywać się to z szacunkiem dla środowiska. Wśród wielu działań prowadzonych na rzecz Caritas – zbiórek żywności, pikników dla rodzin, przekazywania paczek i projektów dedykowanych seniorom – ta akcja dodała kolejnej wartości: ekologicznego myślenia o naszym codziennym życiu – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w sieci Biedronka.
Biedronka od ponad dekady współpracuje z Caritas w Polsce wspierając dzieci, osoby starsze, chorych czy potrzebujących prowadząc m. in. projekt „Karta na codzienne zakupy „dedykowany najuboższym seniorom. Wspólnie z Caritas Biedronka przeciwdziała także marnowaniu żywności. W ramach programu „Spiżarnia Caritas”, przekazuje produkty spożywcze do paczek żywnościowych, jadłodajni oraz stołówek.

Źródło: inf. pras.