Klienci Biedronki podzielili się dobrym posiłkiem

9 października 2017

Blisko 126 ton produktów spożywczych zebrano w sklepach Biedronka podczas akcji „Podziel się dobrym posiłkiem”, zorganizowanej wspólnie z Bankami Żywności w ostatni weekend września. To prawie 37 proc., czyli ponad 1/3 z 343 ton żywności, pozyskanej dotychczas w ramach tej edycji kampanii. Firma Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

We wrześniowej akcji wzięło udział 869 sklepów Biedronka w całym kraju. Tym razem zbierano żywność dla dzieci: płatki śniadaniowe, odżywki dla najmłodszych, mleko i produkty zbożowe. Banki Żywności przekażą te produkty lokalnym organizacjom, opiekującym się potrzebującymi dziećmi, m.in. do: Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, świetlic i ognisk wychowawczych, domów samotnej matki oraz fundacji zajmujących się ubogimi rodzinami.

Jesteśmy dumni, że zbiórki prowadzone właśnie w sklepach Biedronka w tak dużej mierze przyczyniły się do sukcesu 14. edycji tej ważnej akcji. Nasza sieć od dawna bierze w niej udział. Dziękujemy naszym klientom za tę wrażliwość i chęć dzielenia się z potrzebującymi  – podkreśla Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska S.A.

Biedronka od lat regularnie, kilka razy w roku uczestniczy w zbiórkach żywności, w tym prowadzonych wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności. Tylko w ubiegłym roku w ramach wspólnie prowadzonych zbiórek zebranych zostało prawie 150 ton żywności dla potrzebujących. Licząc od 2004 roku, dzięki szczodrości klientów sieci, razem z bankami żywności w sklepach Biedronka zebrano łącznie ponad 4 305 mln kg artykułów żywnościowych.

Banki Żywności są także partnerem Biedronki w działaniach mających na celu ograniczenie marnowania żywności. Sieć od 2016 r. rozwija program przekazywania bezpośrednio ze sklepów i centrów dystrybucyjnych artykułów nadających się do spożycia, które nie spełniają wymagań co do wyglądu, z bliskim terminem przydatności, uszkodzonym opakowaniem lub etykietą. Artykuły te w formie darowizny Biedronka przekazuje partnerom społecznym posiadającym status organizacji pożytku publicznego. Obecnie do Banków Żywności na tej zasadzie trafia żywność z kilkudziesięciu sklepów sieci.

źródło: materiały prasowe firmy