Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
Większość Europejek i Europejczyków uważa COVID-19 za największe wyzwanie, przed którym obecnie stoi ich kraj. Jednak walka ze zmianami klimatycznymi pozostaje kwestią kluczową. Jak wynika z badania Europejskiego Banku Inwestycyjnego, ankietowani są zdania, że ożywienie gospodarcze po pandemii musi uwzględniać przeciwdziałanie kryzysowi klimatycznemu.
Jak wynika z najnowszego badania Europejskiego Banku Inwestycyjnego, 57% mieszkanek i mieszkańców Europy jest zdania, że programy odbudowy gospodarki muszą uwzględniać skuteczne odpowiedzi na wyzwania związane z kryzysem klimatycznym. Ankietowani uważają, że rządy państw powinny postawić na promowanie modeli i rozwiązań niskoemisyjnych oraz odpornych na skutki zmian klimatu.
Kryzys COVID-19 pokazał, że społeczeństwa były w stanie zaakceptować zdecydowane środki podejmowane przez rządy w celu zwalczania pandemii – np. obowiązek noszenia maseczek czy ograniczenia związane z podróżowaniem. maseczki i ograniczenia w podróżowaniu. Jednocześnie rośnie poparcie społeczeństw na regulacje i ograniczenia mające pomóc w walce ze skutkami kryzysu klimatycznego. 70% Europejek i Europejczyków (i 95% ankietowanych w Chinach) opowiedziałoby się za bardziej rygorystycznymi środkami rządowymi, które miałyby na celu ograniczenie antropogenicznego charakteru zmian klimatu.
Odsetek Polek i Polaków zauważających wpływ kryzysu klimatycznego na ich codzienne życie spadł o 9 punktów procentowych w stosunku do zeszłorocznego badania, choć i tak pozostaje wyższy niż średnia europejska (wynosząca 75%). Najczęściej wskazują na to kobiety (83%) i rodzice (81%).
71% mieszkańców naszego kraju opowiedziałoby się za surowszymi i bardziej zdecydowanymi działaniami administracji, mającymi za zadanie zmianę nawyków i zachowań społeczeństw w celu przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Średni odsetek wskazań w krajach europejskich jest nieco niższy i wyniósł 70%.
Źródło: 2020-2021 EIB Climate Survey, eib.org
Dziś także odbywa się #debata "Zmiany klimatu w Polsce – co nas czeka w pogodzie w XXI wieku?" Głos ekspercki w części panelowej zabierze Katarzyna Teter, członkini Zarządu @FOB_Poland RELACJA >> https://www.facebook.com/IOSPIB/ #CSRwPL
Trwa konferencja online „17 trendów. 17 Celów. Biznes na rzecz Agendy 2030”. Jako partnerzy merytoryczni Kampanii 17 Celów zapraszamy do śledzenia transmisji ▶ https://html.transmisjeonline.pl/17trendow17celow W części konferencji PEOPLE wystąpi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna #FOB
23. odcinek #OdPOWIEDZialnie poświęcamy tematowi dobrostanu zwierząt w procesach produkcyjnych artykułów żywnościowych ⏯️ https://fb.watch/3f--LCbFpW/ #CSRwPL #Hochland #żywność #dobrostan
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.