49 publikacji walczy o nagrodę internautów w Konkursie „Raporty Społeczne”

17 sierpnia 2018

Dotyczy firmy: ANG Spółdzielnia, ArcelorMittal Poland, Deloitte, Enea, ERGO Hestia, Fundacja Veolia Polska, Grupa Orlen, Grupa TAURON, Grupa Velux, Kompania Piwowarska, LPP, Orange Polska, Orlen, PGE Polska Grupa Energetyczna, Provident Polska,

Rekordowa liczba 49 publikacji przedstawiających informacje niefinansowe firm i organizacji bierze udział w rywalizacji o nagrodę internautów w Konkursie „Raporty Społeczne”. Głosowanie trwa do 17 września i odbywa się przez stronę www.raportyspoleczne.pl. Organizatorami Konkursu są Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.

W Konkursie „Raporty Społeczne” oceniane są raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności/zrównoważonego rozwoju, raporty zintegrowane oraz sprawozdania na temat informacji niefinansowych. Do tegorocznej edycji zgłoszono 49 publikacji (48 firm i organizacji), co stanowi rekord w dwunastoletniej historii Konkursu. Na tę liczbę składają się między innymi 22 debiuty, 12 raportów zintegrowanych oraz 4 raporty instytucji pozabiznesowych.

W głosowaniu internautów udział można wziąć do 17 września poprzez formularz dostępny na stronie http://raportyspoleczne.pl/zaglosuj-na-raport/. Głos oddaje się na 3 publikacje. W formularzu należy również wpisać swój adres e-mail oraz określić grupę interesariuszy, do której należymy. Na koniec trzeba potwierdzić udział w głosowaniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na podany adres e-mail. Dopiero wtedy głos zostanie zapisany w systemie.

Głosowanie internautów to bardzo ważny element Konkursu „Raporty Społeczne”. Umożliwia włączenie w proces dialogu z otoczeniem szerszego grona interesariuszy. Poprzez udział w głosowaniu pracownicy, konsumenci i kontrahenci mogą wyrazić opinię na temat działań prowadzonych przez organizacje biorące udział w konkursie. Te z kolei otrzymują informację zwrotną na temat tego czy skutecznie i wiarygodnie komunikują swoje inicjatywy z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju – mówi Tadeusz Joniewicz, menedżer projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynator Konkursu „Raporty Społeczne”. – Warto wziąć udział w głosowaniu internautów by po prostu pokazać, które z raportów i działań firm nam się najbardziej podobają – zachęca Tadeusz Joniewicz.

Poza niezależnym jury oraz dziennikarzami, niezwykle ważną rolę w konkursie „Raporty Społeczne” odgrywają również internauci. W zeszłym roku w głosowaniu on-line swoją ocenę wyraziło ponad 13 tys. osób. Blisko 100-krotny wzrost liczby internautów przez ostatnie lata istnienia Konkursu pokazuje zwiększenie świadomości oraz zaangażowania interesariuszy w kształtowanie dobrych wzorców w zakresie zrównoważonego rozwoju i raportowania na polskim rynku. Zwycięzcy Konkursu „Raporty Społeczne” będą walczyć o nagrody w prestiżowym konkursie Deloitte Green Frog Award na najlepsze raporty społeczne i zintegrowane w Europie Środkowej i Wschodniej – mówi Maria Ibisz, menedżer w zespole Deloitte Sustainability Consulting Central Europe, koordynator konkursu Deloitte Green Frog Award, współkoordynator Konkursu „Raporty Społeczne”.

Lista firm i organizacji
Do 12. edycji Konkursu „Raporty Społeczne” swoje publikacje zgłosiły następujące podmioty (kolejność alfabetyczna):
1. Allegro sp. z o.o.
2. AmRest Holdings.
3. ANG Spółdzielnia
4. ArcelorMittal Poland
5. Bank BGŻ BNP Paribas
6. Bank Millennium S.A.
7. Budimex
8. Carlsberg Polska
9. CCC S.A.
10. Credit Agricole Bank Polska S.A.
11. Cyfrowy Polsat S.A. Grupa Polsat
12. ENEA S.A. (raport i oświadczenie)
13. Energa SA
14. Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA
15. Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa
16. Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ
17. Fundacja Medicover
18. Górażdże Cement SA
19. Grupa Agora
20. Grupa Allegro sp. z o.o.
21. Grupa Azoty S.A.
22. Grupa ERGO Hestia
23. Grupa Kęty S.A.
24. Grupa Nowy Styl
25. Grupa VELUX i spółki siostrzane
26. Idea Bank SA
27. ING Bank Śląski S.A.
28. InterKadra Sp. z o.o.
29. Jastrzębska Spółka Węglowa SA
30. KGHM Polska Miedź S.A.
31. Kompania Piwowarska S.A.
32. LPP
33. mBank S.A.
34. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Spółka z o.o.
35. Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o.
36. Mostostal Warszawa S.A.
37. MPWiK S.A.
38. Orange Polska
39. PCC EXOL S.A.
40. PGE Polska Grupa Energetyczna
41. Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
42. Provident Polska S.A.
43. Rawlplug S.A.
44. Roche Polska Sp. z o.o.
45. Tauron Polska Energia S.A.
46. Urząd Transportu Kolejowego
47. Veolia Energia Polska
48. Zakład Utylizacyjny sp. z o.o.
49. ZPUE Spółka Akcyjna

Z raportami zgłoszonymi do konkursu w 2018 roku i biorącymi udział w głosowaniu można zapoznać się poprzez Bibliotekę Raportów, dostępną na stronie: http://raportyspoleczne.pl/biblioteka-raportow/.

Kategorie Konkursu
Równocześnie z trwającym głosowaniem internautów toczyć się będą prace jurorów, które pozwolą wybrać najlepsze raporty w pozostałych kategoriach: nagroda za najlepszy raport społeczny, nagroda za najlepszy raport zintegrowany, nagroda za najlepszy debiut oraz wyróżnienia. Nagrody i wyróżnienia przyzna również jury dziennikarskie, Minister Inwestycji i Rozwoju oraz Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku. Jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Strona internetowa konkursu: raportyspoleczne.pl.

Organizatorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Deloitte
Patroni: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Federacja Konsumentów, Giełda Papierów Wartościowych, Polska Izba Biegłych Rewidentów
Patroni medialni: PAP Biznes, PRoto, kampaniespoleczne.pl, eGospodarka.pl, My Company Polska, EURACTIV.pl, BE.NAVIGATOR, Log4.pl