Biznes zaangażowany w walkę z pandemią

7 lipca 2020

Dotyczy firmy: Adamed Pharma, Amica, Bank Gospodarstwa Krajowego, BNP Paribas Bank Polska, Brown-Forman, Carrefour Polska, Ceetrus Polska, CEMEX Polska, Chiesi Poland, Citi Handlowy, Coca-Cola HBC Polska, Coca-Cola Poland Services, Grupa LOTOS, Grupa Orlen, Grupa Raben, Grupa Sanofi, Henkel Polska, IKEA, ING Bank Śląski, Jeronimo Martins Polska, Kompania Piwowarska, KPMG, L'Oréal Polska, LPP, Nestlé Polska, Orange Polska, Orlen, PGE Polska Grupa Energetyczna, PGNiG, Polskie Sieci Elektroenergetyczne, Provident Polska, PZU, Santander Bank Polska, Skanska w Polsce, T-Mobile Polska,

Ukazała się trzecia odsłona mapy #BiznesReagujeOdpowiedzialnie. Materiał powstał w ramach akcji Forum Odpowiedzialnego Biznesu prezentującej aktywność firm w czasie walki z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Tym razem publikacja zbiera działania w podziale na interesariuszy biznesu.

Pobierz interaktywną infografikę z linkami do dobrych praktyk >>

Beneficjentami działań firm w walce z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 są klienci, pracownicy, placówki służby zdrowia, ale również internauci, społeczności lokalne, kontrahenci czy organizacje społeczne. Przykłady działań na rzecz tych podmiotów prezentuje najnowsza mapa #BiznesReagujeOdpowiedzialnie, przygotowywana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. To już trzecie tego typu zestawienie działań firm, opracowane przez stowarzyszenie.

Podstawą działania odpowiedzialnego biznesu jest współpraca z szerokim gronem interesariuszy. W czasie pandemii relacje z różnymi grupami otoczenia biznesu nabrały jeszcze większego znaczenia. Wiedza na temat potrzeb, problemów interesariuszy pozwala lepiej adresować pomoc, tak też było w ostatnich miesiącach. Wiele pozytywnych przykładów działania firm zawiera trzecia część mapy #BiznesReagujeOdpowiedzialnie – mówi Agnieszka Siarkiewicz, starsza menedżerka ds. komunikacji i promocji oraz programów organizacji w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Trzecia odsłona mapy #BiznesReagujeOdpowiedzialnie prezentuje 33 inicjatywy podzielone na 7 obszarów:

  • kontrahenci: Bank Gospodarstwa Krajowego, Cemex Polska, Fundacja Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga, L’Oréal Polska, PKN ORLEN, Skanska;
  • klienci: Carrefour, Grupa Raben, PGE;
  • organizacje społeczne: BNP Paribas Bank Polska, Fundacja Biedronki (Jeronimo Martins), Sanofi;
  • pracownicy: Nestlé Polska, Polskie Sieci Elektroenergetyczne;
  • społeczność internautów: Adamed Pharma, Coca-Cola, Fundacja KPMG w Polsce, Orange Polska, T-Mobile Polska;
  • społeczność lokalna: Amica, Kompania Piwowarska, Grupa LOTOS, PGNiG;
  • szpitale: Brown-Forman Polska, Ceetrus Polska, Chiesi Poland, Henkel Polska, IKEA, ING Bank Śląski, LPP, Provident Polska, Santander Bank Polska, PZU.

Pobierz interaktywną infografikę z linkami do dobrych praktyk >>

Akcje pomocowe firm w ramach pierwszej mapy #BiznesReagujeOdpowiedzialnie znajdują się na stronie >>

Akcje pomocowe firm w ramach drugiej mapy #BiznesReagujeOdpowiedzialnie znajdują tutaj >>

Akcja #BiznesReagujeOdpowiedzialnie zawiera: działania biznesu na rzecz walki z pandemią koronawirusa, cykl wywiadów z prezesami firm, a także badanie „Koronawirus – opinie Polaków i ocena działań pracodawców”. Prezentowana jest w mediach Forum Odpowiedzialnego Biznesu: na portalu odpowiedzialnybiznes.pl oraz kontach organizacji w mediach społecznościowych: Facebooku, Twitterze, Linkedin, Instagramie.

Przejdź do sekcji poświęconej reakcjom firm na pandemię COVID-19 >>