Biznes otwarty na edukację i coraz bardziej odpowiedzialny – podsumowanie 6. Targów CSR

18 listopada 2016

17 listopada 2016 roku, na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie odbyły  się organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu 6. Targi CSR – największe wydarzenie poświęcone społecznej odpowiedzialności w Polsce. Oprócz 70 stoisk firm i organizacji, 6 paneli dyskusyjnych i spotkań z gośćmi, na Targach zostali ogłoszeni finaliści projektu „Edukacyjne działania biznesu. Lista najbardziej znaczących inicjatyw”, a Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak podpisał Kartę Różnorodności. Targi odwiedziło w tym roku około 2000 gości.

Targi CSR po raz kolejny stworzyły szansę na poszerzenie wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu, nawiązania kontaktów z praktykami i ekspertami, wzięcia udziału w dyskusjach i skorzystania z licznych atrakcji przygotowanych przez wystawców. Odwiedzający mogli m.in. wziąć udział w lekcji WF-u z mistrzem świata w siatkówce Krzysztofem Ignaczakiem, sprawdzić swój stan zdrowia, porozmawiać z dietetykiem, wspomóc organizacje pozarządowe czy zgłosić się do działań wolontariackich.

Ważnym elementem Targów była jednak część edukacyjna i 6, cieszących się dużym zainteresowaniem, paneli dyskusyjnych z udziałem przedstawicieli biznesu, nauki i sportu.  Przedstawiciele PKN ORLEN omawiali drogę do zrównoważonego rozwoju firmy, IKEA zaprosiła do rozmowy o ekologii w domu, a Polpharma zorganizowała debatę o zrównoważonym łańcuchu dostaw. W czasie panelu Forum Odpowiedzialnego Biznesu z kolei Profesor Witold Orłowski, Krzysztof Ignaczak, Jacqeline Kacprzak radca w Ministerstwie Rozwoju i Katarzyną Balashov z IKEA prezentowali różnorodne podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu i edukacyjnej roli firm. Wszystkie panele były rejestrowane, a relacje z nich będą dostępne na portalu www.odpowiedzialnybiznes.pl

– Około 2000 osób odwiedziło Targi CSR biorąc udział w panelach, pokazach i dyskusjach na temat społecznej odpowiedzialności biznesu, to nowy rekord frekwencyjny naszego wydarzenia. Cieszymy się, ze temat CSR-u, a zwłaszcza edukacyjnych działań biznesu staje się coraz ważniejszy zarówno dla samych firm, jak i konsumentów, i klientów. Dziękujemy partnerom targów, gościom, wystawcom oraz wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu, kolejne Targi CSR już za 2 lata  – powiedziała prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu Mirella Panek-Owsiańska.

Przy okazji Targów do Programu Partnerstwa FOB dołączyły firmy Amica i Grupa Adamed, Krajowa Izba Biegłych Rewidentów (KIBR) została Partnerem Instytucjonalnym FOB, a Newslink nowym Partnerem Komunikacyjnym Stowarzyszenia. (więcej TUTAJ)

Finaliści Listy inicjatyw edukacyjnych

Najważniejszym punktem dnia, było jednak ogłoszenie finalistów projektu Forum Odpowiedzialnego Biznesu i dziennika Rzeczpospolita „Edukacyjne działania Biznesu. Lista najbardziej znaczących inicjatyw”.

Spośród 271 inicjatyw poddanych pod ocenę kapituły, 51 z nich przeszło do trzeciego, ostatniego etapu, którym było głosowanie internautów. Tą drogą wyłonionych zostało 10 działań – finalistów listy najbardziej znaczących inicjatyw (kolejność alfabetyczna):

  • Akcja edukacyjna Energia dla Seniora (TAURON Polska Energia S.A.)
  • Bezpiecznie Tu i Tam (Orange Polska)
  • Kluby Sportowe Orange (Orange Polska
  • MegaMisja (Orange Polska, Fundacja Orange)
  • Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci! (mBank S.A.)
  • Ogólnopolski Program Zdrowia Seksualnego (Polpharma Biuro Handlowe)
  • PKO Bieg Charytatywny (PKO Bank Polski)
  • Po Stronie Natury (Żywiec Zdrój S.A.)
  • Szkolne Kasy Oszczędności (PKO Bank Polski)
  • Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy (Fundacja NUTRICIA)Więcej o finalistach i liście 51 projektów wybranych przez Kapitułę projektu: http://bit.ly/2fjQ29n

„Wspólna odpowiedzialność”

Podczas Targów odbyła się także oficjalna premiera najnowszej publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Wspólna odpowiedzialność. Rola strategii” – pierwszego kompleksowego podręcznika strategii CSR w Polsce poświęconego strategicznemu podejściu do wdrażania społecznej odpowiedzialności w firmach . Publikacja dostępna jest nieodpłatnie tutaj .

Poznań wspiera otwartość i różnorodność

Jednym z gości Targów CSR był Prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak, który w rozmowie z Mirellą Panek-Owsiańską opowiedział o tym, jak Miasto Poznań działa na rzecz wspierania różnorodności. Prezydent podpisał także Kartę Różnorodności – deklarując tym samym wprowadzanie polityki zarządzania różnorodnością i przeciwdziałania dyskryminacji w Urzędzie Miasta Poznania. Poznań jest już drugim, obok Słupska, polskim samorządem w gronie sygnatariuszy Karty www.kartaroznorodnosci.pl.

Przez cały czas trwania 6. Targów CSR można było śledzić transmisję z wydarzenia na stronie www.odpowiedzialnybiznes.pl realizowaną przez firmę Transmisjenażywo.tv.

Targi CSR 2016 to największe w Polsce wydarzenie CSR-owe. Forum Odpowiedzialnego Biznesu organizuje je od 2005, a w tym roku odbyły się już po raz szósty. 17 listopada osoby zainteresowane tematem społecznej odpowiedzialności biznesu miały okazję dowiedzieć się, jak firmy wdrażają CSR i jakie działania w tym zakresie realizują. Targi były szansą dla firm na prezentację swoich inicjatyw z zakresu odpowiedzialnego biznesu/zrównoważonego rozwoju. Strona wydarzenia: HTTP://ODPOWIEDZIALNYBIZNES.PL/TARGICSR/

Więcej informacji o wydarzeniu:

  • Strona internetowa wraz z aktualną listą wystawców: http://odpowiedzialnybiznes.pl/targicsr/
  • Aktualne informacje o 6. Targach CSR na Facebooku: https://www.facebook.com/events/1734342776843087/
  • Hashtag wydarzenia: #TargiCSR
  • Informacje o Liście działań edukacyjnych biznesu: http://odpowiedzialnybiznes.pl/lista/
  • Partnerzy i patroni 6. Targów CSR
  • Organizator: Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Partnerzy i patroni 6. Tragów CSR

Partner główny: IKEA

Partnerzy: PKN ORLEN, Polpharma, Siemens

Patroni honorowi: Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy

Patroni: Belgijska Izba Gospodarcza, Business Centre Club, Centrum Wspierania Rodzin – Rodzinna Warszawa, Federacja Konsumentów, Global Compact Network Poland, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Biegłych Rewidentów, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskie Forum HR,  Przedsiębiorstwo Fair Play, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza

Partner medialny: Rzeczpospolita

Patroni medialni: Polityka, PAP Biznes, Manager, My Company Polska, Odpowiedzialny biznes – Kompendium CSR, BE.NAVIGATOR, BiznesTuba.pl, Agencja Informacyjna NEWSERIA, kampaniespoleczne.pl, Pracuj.pl, PRoto.pl, ngo.pl