Biznes inspirował do współpracy. Za nami 7. Targi CSR

13 kwietnia 2018

Szeroko pojęta współpraca biznesu z otoczeniem była tematem przewodnim 7. Targów CSR, które odbyły się 12 kwietnia na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Formuła wystawowo-konferencyjna sprzyjała wymianie wiedzy i doświadczeń w tym zakresie. Kluczowymi punktami programu były: ogłoszenie Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”, panel poświęcony roli biznesu w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, rozstrzygnięcie pierwszego w Polsce #SustainHack.

Pobierz Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”>> 

12 kwietnia br. w Warszawie odbyło się po raz siódmy największe w Polsce wydarzenie poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu – Targi CSR, organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Po raz trzeci miejscem spotkania był Stadion PGE Narodowy. W galerii stadionu swoje projekty, inicjatywy, usługi i produkty dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu zaprezentowało 77 wystawców. Wśród nich obok firm znalazły się: organizacje pozarządowe, spółdzielnie socjalne, media, a także jednostka organizacyjna samorządu województwa i uniwersytet. W wydarzeniu udział wzięło około 2500 zwiedzających.

Uczestnicy 7. Targów CSR mogli skorzystać z przygotowanych przez wystawców atrakcji. I tak na przykład firma Siemens zorganizowała na stoisku business mixer poświęcony efektywności energetycznej budynków. Ergo Hestia zaprezentowała i umożliwiła  wypróbowanie najnowocześniejszego urządzenia do reedukacji chodu – egzoszkieletu, który na co dzień wykorzystywany jest w terapii ofiar wypadków. Do sklepu w pełni odpowiedzialnego społecznie zaprosiło Jeronimo Martins Polska, a Polpharma umożliwiła zwiedzającym przeprowadzenie badań spirometrycznych, ułatwiających rozpoznanie chorób układu oddechowego.

Społeczna odpowiedzialność biznesu przejawia się w świadomych działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. W dobie 4. rewolucji przemysłowej to nic innego jak realne wpływanie na jakość naszych produktów, poprzez innowacje. Te możliwe są dzięki szerokiej współpracy, również wewnątrz organizacji. Synergia i współpraca sprawia, że możemy więcej – ponad podziałami. Takie podejście można zaobserwować nie tylko w Siemensie, ale również u coraz szerszego grona wystawców i uczestników Targów CSR, które w polskich realiach stały się symbolem zmiany – mówi Anna Grosiak, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Siemens, partnera głównego 7. Targów CSR.

Część konferencyjna

7. Targom CSR towarzyszyła bogata merytorycznie część konferencyjna. Łącznie odbyło się 15 paneli dyskusyjnych i warsztatów. W panelu głównym o roli biznesu w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju rozmawiali: Agnieszka Clarey (Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju), Robert Korzeniowski (Ambasador Dobrej Woli UNICEF), Łukasz Otta (Siemens Polska), Izabela Rakuć-Kochaniak (Veolia Polska), Marzena Strzelczak (Forum Odpowiedzialnego Biznesu), Katarzyna Teter (Bank Zachodni WBK). Dyskusję moderował Michał Szułdrzyński z dziennika „Rzeczpospolita”.

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ wyznaczyły kierunek działania państw i biznesu, szczególnie biznesu społecznie odpowiedzialnego. Zaangażowanie biznesu w realizację ambitnych planów może dobrze służyć samym firmom oraz ich otoczeniu, tego oczekują coraz częściej ich pracownicy i klienci. Zrównoważony rozwój wymaga współpracy, tworzenia szerokich koalicji i partnerstw. 7. Targi CSR miały przypomnieć o znaczeniu współpracy w budowaniu lepszego świata, a także zainspirować do wspólnego działania, szukania porozumień i innowacji. Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz kolejny przygotowało szeroką przestrzeń prezentacji teorii i praktyki CSR, w przystępnej, targowej formule – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, organizatora 7. Targów CSR.

Oglądaj relację z 7. Targów CSR >> 

Premiery publikacji i wyniki konkursów

12 kwietnia br. ukazał się Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. To już 16. edycja publikacji, tym razem stanowiąca przegląd odpowiedzialnego biznesu za 2017 rok. W najnowszym wydaniu ukazała się rekordowa liczba działań CSR, zgłoszonych przez 178 firm. Po raz pierwszy suma praktyk nowych i długoletnich przekroczyła 1000. (czytaj więcej o raporcie …)

Podczas targów miało także miejsce rozstrzygnięcie pierwszego w Polsce #SustainHack, czyli konkursu Idea Challenge, którego celem było znalezienie rozwiązań dla wyzwań z zakresu zrównoważonego rozwoju postawionych przez Bank BGŻ BNP Paribas i Kompanię Piwowarską (Czytaj więcej o wynikach #Sustainhack >> ). Uczestnicy wydarzenia poznali też najlepsze artykuły 2017 roku dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju nagrodzonych w konkursie „Pióro odpowiedzialności” (czytaj więcej o wynikach Pióra Odpowiedzialności>> ).

Forum Odpowiedzialnego Biznesu podkreślając znaczenie współpracy w biznesie w trakcie 7. Targów CSR podziękowało za wieloletnią współpracę firmom zrzeszonym w Programie Partnerstwa, poszerzając oficjalnie to grono o dziewięć nowych podmiotów: 3M Poland, Aasa Polska, ANG Spółdzielnia, ABC-Czepczyński, Grupa ERGO Hestia, LPP, PZU, Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska, VIVE Textile Recycling.

Kolejnych 9 firm stawia na współpracę w Programie Partnerstwa FOB >>

Targi CSR to największe wydarzenie CSR-owe w Polsce. Organizowane jest od 2005 roku, co dwa lata, przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Celem wydarzenia jest prezentacja działań i praktyk firm społecznie odpowiedzialnych, a także usług oferowanych w tym zakresie. W 7. edycji wydarzenia w 2018 roku udział wzięło 77 wystawców i około 2500 zwiedzających.

Partnerzy i patroni 7. Targów CSR

Organizator: Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Partner Główny: Siemens Polska

Partner: Ergo Hestia, Jeronimo Martins Polska, Polpharma

Patroni Honorowi: CSR Europe, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy

Partner medialny: Rzeczpospolita

Patroni: Business Centre Club, Federacja Konsumentów, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Pracodawca Godny Zaufania, Program Przedsiębiorstwo Fair Play, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza, UNICEF

Patroni medialni: Polityka, PAP Biznes, Clear Channel Poland, Harvard Business Review Polska, Kompendium CSR, Benefit, Energia i Recykling, My Company Polska, SEMESTR – magazyn studentów, Be.Navigator, Kampaniespoleczne.pl, NGO.pl, PRoto.pl, PulsHR.pl

źródło: materiał własny