Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
Szeroko pojęta współpraca biznesu z otoczeniem była tematem przewodnim 7. Targów CSR, które odbyły się 12 kwietnia na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Formuła wystawowo-konferencyjna sprzyjała wymianie wiedzy i doświadczeń w tym zakresie. Kluczowymi punktami programu były: ogłoszenie Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”, panel poświęcony roli biznesu w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, rozstrzygnięcie pierwszego w Polsce #SustainHack.
Pobierz Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”>>
12 kwietnia br. w Warszawie odbyło się po raz siódmy największe w Polsce wydarzenie poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu – Targi CSR, organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Po raz trzeci miejscem spotkania był Stadion PGE Narodowy. W galerii stadionu swoje projekty, inicjatywy, usługi i produkty dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu zaprezentowało 77 wystawców. Wśród nich obok firm znalazły się: organizacje pozarządowe, spółdzielnie socjalne, media, a także jednostka organizacyjna samorządu województwa i uniwersytet. W wydarzeniu udział wzięło około 2500 zwiedzających.
Uczestnicy 7. Targów CSR mogli skorzystać z przygotowanych przez wystawców atrakcji. I tak na przykład firma Siemens zorganizowała na stoisku business mixer poświęcony efektywności energetycznej budynków. Ergo Hestia zaprezentowała i umożliwiła wypróbowanie najnowocześniejszego urządzenia do reedukacji chodu – egzoszkieletu, który na co dzień wykorzystywany jest w terapii ofiar wypadków. Do sklepu w pełni odpowiedzialnego społecznie zaprosiło Jeronimo Martins Polska, a Polpharma umożliwiła zwiedzającym przeprowadzenie badań spirometrycznych, ułatwiających rozpoznanie chorób układu oddechowego.
– Społeczna odpowiedzialność biznesu przejawia się w świadomych działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. W dobie 4. rewolucji przemysłowej to nic innego jak realne wpływanie na jakość naszych produktów, poprzez innowacje. Te możliwe są dzięki szerokiej współpracy, również wewnątrz organizacji. Synergia i współpraca sprawia, że możemy więcej – ponad podziałami. Takie podejście można zaobserwować nie tylko w Siemensie, ale również u coraz szerszego grona wystawców i uczestników Targów CSR, które w polskich realiach stały się symbolem zmiany – mówi Anna Grosiak, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Siemens, partnera głównego 7. Targów CSR.
Część konferencyjna
7. Targom CSR towarzyszyła bogata merytorycznie część konferencyjna. Łącznie odbyło się 15 paneli dyskusyjnych i warsztatów. W panelu głównym o roli biznesu w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju rozmawiali: Agnieszka Clarey (Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju), Robert Korzeniowski (Ambasador Dobrej Woli UNICEF), Łukasz Otta (Siemens Polska), Izabela Rakuć-Kochaniak (Veolia Polska), Marzena Strzelczak (Forum Odpowiedzialnego Biznesu), Katarzyna Teter (Bank Zachodni WBK). Dyskusję moderował Michał Szułdrzyński z dziennika „Rzeczpospolita”.
– Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ wyznaczyły kierunek działania państw i biznesu, szczególnie biznesu społecznie odpowiedzialnego. Zaangażowanie biznesu w realizację ambitnych planów może dobrze służyć samym firmom oraz ich otoczeniu, tego oczekują coraz częściej ich pracownicy i klienci. Zrównoważony rozwój wymaga współpracy, tworzenia szerokich koalicji i partnerstw. 7. Targi CSR miały przypomnieć o znaczeniu współpracy w budowaniu lepszego świata, a także zainspirować do wspólnego działania, szukania porozumień i innowacji. Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz kolejny przygotowało szeroką przestrzeń prezentacji teorii i praktyki CSR, w przystępnej, targowej formule – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, organizatora 7. Targów CSR.
Oglądaj relację z 7. Targów CSR >>
Premiery publikacji i wyniki konkursów
12 kwietnia br. ukazał się Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. To już 16. edycja publikacji, tym razem stanowiąca przegląd odpowiedzialnego biznesu za 2017 rok. W najnowszym wydaniu ukazała się rekordowa liczba działań CSR, zgłoszonych przez 178 firm. Po raz pierwszy suma praktyk nowych i długoletnich przekroczyła 1000. (czytaj więcej o raporcie …)
Podczas targów miało także miejsce rozstrzygnięcie pierwszego w Polsce #SustainHack, czyli konkursu Idea Challenge, którego celem było znalezienie rozwiązań dla wyzwań z zakresu zrównoważonego rozwoju postawionych przez Bank BGŻ BNP Paribas i Kompanię Piwowarską (Czytaj więcej o wynikach #Sustainhack >> ). Uczestnicy wydarzenia poznali też najlepsze artykuły 2017 roku dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju nagrodzonych w konkursie „Pióro odpowiedzialności” (czytaj więcej o wynikach Pióra Odpowiedzialności>> ).
Forum Odpowiedzialnego Biznesu podkreślając znaczenie współpracy w biznesie w trakcie 7. Targów CSR podziękowało za wieloletnią współpracę firmom zrzeszonym w Programie Partnerstwa, poszerzając oficjalnie to grono o dziewięć nowych podmiotów: 3M Poland, Aasa Polska, ANG Spółdzielnia, ABC-Czepczyński, Grupa ERGO Hestia, LPP, PZU, Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska, VIVE Textile Recycling.
Kolejnych 9 firm stawia na współpracę w Programie Partnerstwa FOB >>
Targi CSR to największe wydarzenie CSR-owe w Polsce. Organizowane jest od 2005 roku, co dwa lata, przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Celem wydarzenia jest prezentacja działań i praktyk firm społecznie odpowiedzialnych, a także usług oferowanych w tym zakresie. W 7. edycji wydarzenia w 2018 roku udział wzięło 77 wystawców i około 2500 zwiedzających.
Partnerzy i patroni 7. Targów CSR
Organizator: Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Partner Główny: Siemens Polska
Partner: Ergo Hestia, Jeronimo Martins Polska, Polpharma
Patroni Honorowi: CSR Europe, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Partner medialny: Rzeczpospolita
Patroni: Business Centre Club, Federacja Konsumentów, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza, Francusko-Polska Izba Gospodarcza, Pracodawca Godny Zaufania, Program Przedsiębiorstwo Fair Play, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza, UNICEF
Patroni medialni: Polityka, PAP Biznes, Clear Channel Poland, Harvard Business Review Polska, Kompendium CSR, Benefit, Energia i Recykling, My Company Polska, SEMESTR – magazyn studentów, Be.Navigator, Kampaniespoleczne.pl, NGO.pl, PRoto.pl, PulsHR.pl
źródło: materiał własny
.@lorealpoland zobowiązał się, że do 2030 r. 95% składników będzie pochodzić z odnawialnych źródeł roślinnych, bogatych źródeł mineralnych lub z procesów o #obiegzamknięty, a 100% składników będzie przyjaznych dla środowiska wodnego ▶️ http://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/transparentnosc-bezpieczenstwo-i-zielona-nauka/ #CSRwPL #środowisko
"To expect consumers to “vote with their wallets” to combat modern slavery is to pass the buck from businesses and governments, which have both the power and the responsibility to do something about it." - @sarahoconnor_ on #bizhumanrights #ESG https://www.ft.com/content/7f7a4084-fc08-47a0-87c5-9206a19041ee
Od wielu lat do studentów ostatnich lat i absolwentów uczelni wyższych kierujemy program #StudentonBoard. Podczas płatnego stażu poznają oni naszą branżę. Więcej o tym, jak dbamy o rozwój młodych talentów przeczytacie w raporcie #CSRwPL #SanofiwPolsce. https://www.sanofi.pl/-/media/Project/One-Sanofi-Web/Websites/Europe/Sanofi-PL/Home/Media/Materialy-do-pobrania/Spoleczna_Odpowiedzialnosc_Sanofi_broszura_final.pdf?la=pl
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.