Biedronka i PZU sponsorami X Mistrzostw Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej

25 kwietnia 2019

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska, PZU,

W sobotę 27 kwietnia odbędą się w Warszawie jubileuszowe, X Mistrzostwa Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. Na stadionie OSiR Bemowo stawi się blisko 400 młodych piłkarzy – dziewcząt i chłopców z 40 domów dziecka z całego kraju. Najlepsi z najlepszych zagrają w biało-czerwonych barwach na lipcowych Mistrzostwach Świata. Zmagania młodych piłkarzy wspiera Biedronka – główny sponsor turnieju.

W tegorocznym turnieju bierze udział 40 drużyn z całego kraju. Dzieci i trenerzy przyjadą do Warszawy na tę imprezę sportową dedykowaną podopiecznym placówek opiekuńczo wychowawczych dosłownie z każdego zakątka kraju. Na stadionie pojawią się piłkarskie teamy m.in. ze Szczecina, Łodzi, Katowic, Warszawy, Gdańska, Torunia, Olsztyna, Płocka, Grudziądza, Siedlec, Ustki, Miechowa, Gostchorza, Karlina, Oborników Śląskich, Ostrowca Świętokrzyskiego, Dąbrowy Górniczej, Kołaczkowa czy Woli Gałęzowskiej.

– 10 lat temu w I Mistrzostwach udział wzięło 25 drużyn. Liczba uczestników systematycznie rosła, a od kilku lat na wiele miesięcy przed turniejem mamy nadkomplet zgłoszeń i robimy listę rezerwową. To ogromna radość widzieć, jak w dzieciach rozpala się pasja do futbolu i słyszeć od trenerów i opiekunów, że treningi mają świetny wychowawczy wpływ na ich podopiecznych – mówi Sylwester Trześniewski, prezes Stowarzyszenia „Nadzieja na Mundial”, organizatora turnieju. – Dzieci czekają na turniej także dlatego, że to jedyna w Polsce impreza, gdzie spotykają się wychowankowie kilkudziesięciu placówek. Na Mistrzostwach zawiązują się przyjaźnie –  między dziećmi, ale też trenerami i opiekunami, co owocuje nie tylko wymianą uwag na temat pracy z dziećmi, ale np. odwiedzinami podopiecznych jednej placówki w innej. Wszyscy czekają na Mistrzostwa, jak na spotkanie wielkiej piłkarskiej rodziny –  dodaje Sylwester Trześniewski.

Na prośbę najstarszych piłkarzy organizatorzy stworzyli kategorię Open, w której w tym roku wystąpi 12 drużyn składających się z zawodników, którzy w ciągu ostatnich lat brali udział w Mistrzostwach Polski.

Jak co roku na turnieju są byli reprezentanci Polski w piłce nożnej, którzy od lat wspierają młodych zawodników. Rozegrany zostanie tradycyjny mecz pokazowy Byli Reprezentanci Polski vs Reprezentacja Dzieci, w którym udział wezmą m.in. Dariusz Dziekanowski, Cezary Kucharski, Kazimierz Sokołowski i Radosław Majdan.

– Na naszych oczach i z naszym wsparciem rosła idea Mistrzostw dzieci z domów dziecka. Po dziesięciu latach współpracy możemy śmiało powiedzieć, że z grupy młodych fanów piłki nożnej wyrosło nie tylko wielu utalentowanych zawodników, ale także wspaniałych ludzi, którzy nauczyli się samodzielnie prowadzić własne życie. Projekt przewidywał wzmocnienie i wsparcie rozwoju dzieci z pieczy zastępczej, a w efekcie udało się uzyskać znacznie więcej – ludzi pełnych wiary, siły i umiejętności, którzy po opuszczeniu domów dziecka wspierają teraz także rozwój swoich młodszych kolegów, stając się trenerami drużyn piłkarskich, w których zaczynali stawiać swoje pierwsze kroki. Warto było wspólnie budować nasze partnerstwo. Cieszy nas, że przyjadą drużyny z całej Polski – jako Biedronka jesteśmy blisko ludzi, nie tylko jeśli chodzi o nasze sklepy, ale także to, co jest ważne dla społeczności lokalnych – mówi Anetta Jaworska–Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska, przedstawiciel głównego sponsora turnieju.

W X Mistrzostwach Polski udział wezmą dziewczęta i chłopcy do 17. roku życia. Poza wieloma atrakcjami i wspaniałymi nagrodami, przygotowanymi dla nich przez sponsorów i partnerów Mistrzostw, najlepsi zawodnicy mają szansę na powołanie do reprezentacji Polski, która wystąpi w biało-czerwonych barwach na VII Mistrzostwach Świata Dzieci z Domów Dziecka, odbywających się na Stadionie Miejskim Legii Warszawa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w dn. 13-14 lipca br.

Sponsorem głównym Mistrzostw jest sieć sklepów Biedronka, wspierająca turnieje „Nadziei” już od 10 lat, a również PZU.

Źródło: inf. pras.