AkzoNobel o zagrożeniu raf koralowych

3 sierpnia 2018

AkzoNobel, globalny producent farb i lakierów, wspiera pomoc rafom koralowym w ramach projektu „Save the Coral Reefs”. Firma odtworzyła wiernie kolory raf w obrazach namalowanych na samolocie Airbus 380, aby zwrócić uwagę na problem  globalnego ocieplenia oraz zanieczyszczania oceanów i mórz. AkzoNobel Polska jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Od 1981 roku Australijska Wielka Rafa Koralowa jest wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Na podstawie badań prowadzonych przez naukowców z The University of Queensland, ARC Centre of Excellenece for Cora Reefs Studies i Australian Institute of Marine Science zaobserwowano, że w latach 1992 – 2010 stan Wielkiej Rafy Koralowej pogarszał się – słabły bowiem jej zdolności regeneracyjne. Przyczyną są okresy bielenia, zjawiska atmosferyczne, takie jak cyklony oraz wzmożona aktywność ludzka. Ocenia się, że zdolność Rafy do regeneracji obniżyła się sześciokrotnie.

W ochronę raf włączył się globalny producent farb i lakierów – firma AkzoNobel, dla której idea zrównoważonego rozwoju od lat jest jednym z najważniejszych obszarów działalności. Potwierdza to miejsce lidera w rankingu Dow Jones Sustainability Index w branży chemicznej. Tym razem firma zaangażowała się w ochronę raf i włączyła w inicjatywę Mirpuri Foundation „Save the Coral Reefs”. W ramach tej współpracy przemalowany został samolot Airbus A380 należący do portugalskiej linii lotniczej Hi Fly. Po obu stronach samolotu namalowano rafę koralową. Z jednej strony znalazł się obraz przedstawiający nieskazitelnie czysty ocean i bogate życie wodne, z drugiej – rafę zniszczoną działalnością człowieka.

Firma AkzoNobel do pomalowania samolotu stworzyła 19 wyjątkowych odcieni farb, z których wiele zostało zaprojektowanych specjalnie na potrzeby tego projektu. Jak podkreślają twórcy akcji niepowtarzalne kolory mają pomóc w budowaniu świadomości, że jeśli w ochronie mórz i oceanów nic się nie zmieni, to te wyjątkowe i kolorowe rafy znikną z Ziemi do 2050 roku.

– Jesteśmy dumni, że mogliśmy wziąć udział w projekcie. Jest on nam szczególnie bliski nie tylko ze względu na troskę o środowisko, ale także dlatego, że bogactwo kolorów raf koralowych to dla nas źródło inspiracji w codziennej pracy. Wielka Rafa Koralowa to dziedzictwo przyrodnicze, którego strata będzie nie do odrobienia i przekaz zamieszczony na samolocie jasno ma o tym informować. Cieszymy się, że nasze farby i powłoki pomagają w tym projekcie – mówi Katarzyna Kowalczyk, menedżer ds. komunikacji firmy AkzoNobel.

Projekt „Save the Coral Reefs” to nie pierwsza wiadomość, jaką AkzoNobel pomaga wysłać w przestworza dzięki kolorom. Firma już wcześniej współpracowała z Mirpuri Foundation, włączając się w nagłośnienie coraz poważniejszego problemu, jakim jest ogromna ilość zużywanego plastiku.

źródło: materiały prasowe firmy