Akcja edukacyjna „Czytaj etykiety” ponownie w sklepach sieci Biedronka

16 stycznia 2015

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

14 stycznia, po raz kolejny, w sklepach sieci Biedronka ruszyła akcja edukacyjna „Czytaj etykiety”, podczas której klientom udzielane są porady dietetyczne. Akcja prowadzona jest przez Instytut Żywności i Żywienia w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.

W obliczu danych Światowej Organizacji Zdrowia, według których wskaźnik otyłości w Polsce wynosi 16%, istotna jest popularyzacja wiedzy na temat profilaktyki. Zwiększenie aktywności fizycznej oraz zdrowe żywienie polegające m.in. na zmniejszeniu spożycia tłuszczów i cukru to sposoby na ograniczenie otyłości. Aby odpowiednio się odżywiać, potrzebna jest wiedza na temat składników produktów spożywczych i umiejętność analizy składu podanego na etykietach. Akcja edukacyjna „Czytaj etykiety” ma na celu nauczenie klientów sieci Biedronka poprawnego interpretowania informacji podanych na etykietach produktów spożywczych, a tym samym podejmowania racjonalnych decyzji, które wpływają
na stan zdrowia.

Od 14 stycznia do 18 marca br. w każdą środę, w wybranych sklepach Biedronka na terenie województwa mazowieckiego, klienci sieci mogą skorzystać z bezpłatnych porad dietetyków i otrzymać materiały edukacyjne na temat właściwej interpretacji etykiet produktów spożywczych. Poradom towarzyszy akcja informacyjna przeprowadzona w sklepach na terenie całego kraju.

– Dbałość o wysoką jakość i bezpieczeństwo oferowanych produktów jest jednym z kluczowych elementów strategii sieci Biedronka. Firma stawia sobie także za zadanie edukację klientów i podnoszenie świadomości w zakresie zdrowego stylu życia. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się po raz kolejny na współpracę z IŻŻ przy akcji „Czytaj Etykiety” – mówi Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości produktu Jeronimo Martins Polska.

– Cieszymy się, że nasza akcja edukacyjna po raz drugi trafi do klientów sieci Biedronka. Podczas pierwszej edycji w 100 sklepach udzielono ponad 8088 porad i konsultacji oraz rozdano ponad 13 400 ulotek – mówi dr n. med. Agnieszka Jarosz, kierownik Centrum Promocji Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej IŻŻ.

Podczas pierwszej edycji akcji w 2013 roku, dzięki publikacjom w folderach, magazynie Kropka TV czy na stronie www.biedronka.pl, z poradami mogło się zapoznać około 10 mln klientów. Dzięki plakatom informacyjnym, o akcji mogli się także dowiedzieć bezpośrednio podczas zakupów klienci sieci, którzy każdego dnia, w liczbie ponad 3,5 mln, odwiedzali sklepy Biedronka.

Harmonogram:

14 stycznia: Mława, Pułtusk, Maków Mazowiecki, Warszawa, Ostrołęka

21 stycznia: Olszewo – Borki, Warszawa, Wyszków, Małkinia Górna, Karczew

28 stycznia: Warszawa, Ostrołęka, Węgrów, Warka, Siedlce

4 lutego: Warszawa, Pilawa, Ostrołęka, Mszczonów, Góra Kalwaria

11 lutego: Mława, Pułtusk, Warszawa, Ostrołęka, Wyszków

18 lutego: Kadzidło, Warszawa, Żyrardów, Stare Babice, Łomianki

25 lutego: Gąbin, Nowy Dwór Mazowiecki, Warszawa, Grodzisk Mazowiecki, Radom

4 marca: Grójec, Warszawa, Płońsk, Skaryszew, Płock

11 marca: Ciechanów, Białobrzegi, Warszawa, Legionowo, Zwoleń

18 marca: Mogielnica, Józefosław, Leszno, Brwinów, Warszawa

 Szczegółowy harmonogram wraz z adresami sklepów dostępny jest na stronie http://www.biedronka.pl/pl/czytaj-etykiety.

 Dodatkowe informacje na temat projektu i Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW) dostępne są na: www.zachowajrownowage.pl oraz www.programszwajcarski.gov.pl

Źródło: informacja prasowa