Aktualności

19.01.2018

Coca – Cola ogłasza globalny plan – „Świat bez odpadów”

Coca-Cola, partner strategiczny Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zadeklarowała zmianę swojego podejścia do opakowań. Jej ambicją jest, aby do 2030 roku uzyskać 100% zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.
19.01.2018

Produkty marki własnej Carrefour ze znakiem FSC

W sklepach Carrefour dostępne są produkty marki własnej ze znakiem certyfikatu FSC® (FSC® N002747), który informuje, że dane artykuły zostały wytworzone zgodnie z zasadami odpowiedzialnej gospodarki leśnej. Wprowadzenie przez Carrefour Polska, partnera strategicznego Forum Odpowiedzialnego Biznesu, takich produktów do oferty sklepów wpisuje się w realizację strategii CSR Grupy Carrefour.
18.01.2018

Skanska wprowadza nowe źródło energii

Skanska, partner strategiczny Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jest pierwszym na świecie deweloperem, który będzie pokrywał biurowce półprzezroczystymi ogniwami fotowoltaicznymi z perowskitu. Biurowce już wkrótce mogą stać się samowystarczalne pod względem energetycznym. Technologię dostarczy Saule Technologies. Pierwsze wdrożenia pilotażowe odbędą się w 2018 roku w Polsce.
17.01.2018

PKN ORLEN rusza z budową własnej sieci ładowarek elektrycznych

PKN ORLEN, partner strategiczny Forum Odpowiedzialnego Biznesu, rozpoczyna pilotażowy projekt instalowania szybkich ładowarek do samochodów elektrycznych na swoich stacjach paliw. Właśnie ogłoszono postępowanie zakupowe (tzw. RFP - request for proposal), na 23  ładowarki o mocy 50 kW i 100 kW. Jeszcze w 2018 roku kierowcy będą mieli możliwość naładowania aut elektrycznych na wybranych stacjach zlokalizowanych przy trasach tranzytowych w Polsce.
16.01.2018

Trzeci raport społeczny Grupy Polpharma

Grupa Polpharma, największa polska firma farmaceutyczna, partner strategiczny Forum Odpowiedzialnego Biznesu, opublikowała swój trzeci raport społeczny za lata 2015-2016. Jest to pierwszy niefinansowy raport w Polsce, który powstał w oparciu o model łańcucha wartości M. E. Portera.
16.01.2018

IKEA wprowadza „Better Chicken Programme”

IKEA Food Services AB wprowadza „Better Chicken Programme”, który dotyczy zrównoważonej hodowli brojlerów w łańcuchu dostaw żywności IKEA, partnera strategicznego Forum Odpowiedzialnego Bizneus. Na program składają się wytyczne, obejmujące dobrostan zwierząt, zdrowie publiczne oraz wpływ na środowisko naturalne na poziomie gospodarstw rolnych.
16.01.2018

Produkty Unilever bez szkodliwych tłuszczów trans

Ograniczenie do minimum spożycia tłuszczów trans w diecie rekomendują najważniejsze instytucje zajmujące się określaniem zaleceń żywieniowych na świecie. Firma Unilever, której polski oddział jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jako pierwszy na świecie producent, już w połowie lat 90. ubiegłego wieku wyeliminowała ze swoich produktów częściowo utwardzone/częściowo uwodornione oleje, będące źródłem izomerów trans. 
16.01.2018

„Zdrowie na talerzu” w katalogu Carrefour

Carrefour, partner strategiczny Forum Odpowiedzialnego Biznesu, od 2014 roku realizuje kampanię „Z miłości do Zdrowia”, która ma na celu m.in. zachęcenie klientów, partnerów biznesowych i pracowników sieci do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych. W ramach kampanii Carrefour przygotował specjalny katalog „Zdrowie na talerzu”. Klienci znajdą w nim m. in. ofertę zdrowych produktów, porady dyplomowanego dietetyka i inspiracje do stworzenia zbilansowanych posiłków.
15.01.2018

ORLEN walczy z podróbkami

PKN ORLEN, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, sukcesywnie zwalcza wykorzystywanie znaków graficznych  i wizualnych, które łudząco przypominają zastrzeżone znaki towarowe jak i charakterystyczną wizualizację stacji paliw koncernu. Spółka podejmuje konsekwentne działania prawne uznając , że klienci muszą mieć jasność do jakiej stacji jadą i komu mogą zaufać. 
15.01.2018

Wektor 2017 dla Provident Polska od Pracodawców RP

Provident Polska, partner strategiczny Forum Odpowiedzialnego Biznesu, został laureatem nagrody Wektor 2017 przyznawanej przez Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej. Firma została wyróżniona za wieloletnie utrzymywanie pozycji lidera na rynku finansów osobistych oraz nieustanne wprowadzanie nowych rozwiązań w funkcjonowaniu branży. Statuetkę wręczono podczas uroczystej gali, która odbyła się 13 stycznia 2018 r. w Warszawie.
15.01.2018

Eksperci Deloitte uczą dzieci czym są pieniądze i podatki

Po co wymyślono pieniądze i dlaczego trzeba płacić podatki? Na te pytania starają się odpowiedzieć eksperci firmy doradczej Deloitte, partnera Forum Odpowiedzialnego Biznesu i polskich firm rodzinnych w ramach warsztatów organizowanych dla najmłodszych przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Jesienią ubiegłego roku w 97 lekcjach wzięło udział niemal dwa tysiące dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wiosną i latem tego roku kolejne edycje warsztatów odbędą się w biurach Deloitte w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Inicjatywa ta wpisuje się w globalny program edukacyjny Deloitte WorldClass, który ma na celu przygotowanie młodych ludzi do podjęcia różnych ról na rynku pracy. Do 2030 roku jego zasięgiem ma być objętych na świecie 50 mln osób.
15.01.2018

Orange uczy bezpieczeństwa cyfrowego i programowania

Już ponad 60 proc. polskich dzieci do 6 roku życia korzysta z urządzeń mobilnych i komputerów. Eksperci nie mają wątpliwości, że rozwijanie kompetencji cyfrowych to niezwykle istotny element ich edukacji, musi być jednak odpowiednio prowadzony. Nowoczesne aplikacje na smartfony i tablety poprzez zabawę uczą dzieci zarówno bezpieczeństwa cyfrowego, jak i podstaw programowania - mówi prezes Fundacji Orange Ewa Krupa. Orange Polska jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
12.01.2018

Z Kartą Dużej Rodziny na PKN ORLEN

PKN ORLEN, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, w ramach współpracy z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zaoferuje rabaty na paliwa i inne usługi dla wszystkich użytkowników Karty Dużej Rodziny. Kontynuacja wsparcia dla programu z jeszcze większymi benefitami to kolejny przejaw zaangażowania PKN ORLEN w projekty o wymiarze prospołecznym. 
10.01.2018

Rozstrzygnięto konkurs dla szkół „Młodzi Obserwatorzy Przyrody”

Popularyzacja wiedzy na temat różnorodności biologicznej w miastach i promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie - takie były główne cele, rozstrzygniętego w grudniu, konkursu „Młodzi Obserwatorzy Przyrody - chrońmy razem bioróżnorodność”, organizowanego wspólnie przez Fundację Veolia Polska, partnera strategicznego Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Centrum UNEP/GRID Warszawa. 
10.01.2018

Na redukcji emisji CO2 skorzysta środowisko i biznes

Ograniczenie nadmiernej emisji dwutlenku węgla, to nie tylko wyraz troski o środowisko, lecz także możliwe korzyści dla przedsiębiorców. Gospodarka Obiegu Zamkniętego jest koncepcją, która dostarcza wiele rozwiązań, zmniejszających ilość wydzielanego dwutlenku węgla, pomagając przedsiębiorcom. Artykuł przygotowany został przez Stena Recycling, partnera Forum Odpowiedzialnego Biznesu.