Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Mimo wprowadzania kolejnych regulacji dotyczących segregowania odpadów, ich sortowanie deklaruje tylko 66% Polaków – wynika z badania ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Może to mieć związek z niską świadomością na temat selekcji śmieci. Tylko 15% respondentów potrafiłoby poprawnie posegregować przykładowe artykuły podczas wyrzucania.
Rozpoczynamy prezentację cyklu animacji „Odpowiedzialny konsument”. Tematami pierwszej z nich są zakupy i konsumpcja.
Nie akcje ekologiczne ani zdrowe produkty, a przeciwdziałanie zmianom klimatycznym to według Polaków najważniejsze zadanie dla firm w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Polacy oczekują od przedsiębiorstw przechodzenia na odnawialne źródła energii i ograniczania emisji gazów cieplarnianych.
Zapraszamy organizacje pozarządowe i instytucje publiczne, które współpracowały z firmami w ramach wolontariatu pracowniczego, do udziału w III Ogólnopolskim Badaniu Wolontariatu Pracowniczego. Powiedźcie co myślicie o tego rodzaju zaangażowaniu społecznym Biznesu.
Podczas konferencji „Społeczne wyzwania biznesu po 30 latach gospodarki wolnorynkowej w Polsce”, która odbędzie się 10 października w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju, zostanie ogłoszona lista 30 projektów społecznych biznesu mające największą wartość dla społeczeństwa w mijającym 30-leciu. W rankingu znajdują się w odrębnych kategoriach projekty ogólnopolskie oraz lokalne. Organizatorem wydarzenia jest Ośrodek dialogu i analiz ThinkTank, a koordynatorem rankingu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
25 września Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju rozpoczął kampanię „Odpowiedzialny konsument”. W ramach kampanii upowszechniane są broszury informacyjne opracowane przez ekspertów Grupy Roboczej ds. Konsumenckich, do której należą przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego, instytucji publicznych, firm oraz uczelni.
W czwartą rocznicę ogłoszenia przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju, Kompania Piwowarska przedstawia swój wkład w realizowanie 13 spośród 17 SDGs.
Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju rozpoczyna kampanię informacyjną promującą postawy odpowiedzialnej konsumpcji. Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju podejmujemy we współpracy z biznesem i partnerami społeczno-gospodarczymi. W ramach kampanii upowszechniane są broszury informacyjne opracowane przez ekspertów Grupy Roboczej ds. Konsumenckich, do której należą przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego, instytucji publicznych, firm oraz uczelni. Grupa robocza, stanowiąca forum otwartego dialogu, działa przy Zespole ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw – którego pracom przewodniczy Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju.
Budowanie zrównoważonego rozwoju w Polsce wymaga przede wszystkim zapewnienia ludziom w każdym wieku zdrowego życia oraz promowania dobrobytu. W kontekście globalnym Polacy uważają, że najpilniejszym zadaniem jest wyeliminowanie głodu oraz zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego. Zwraca też uwagę wysokie znaczenie kwestii klimatycznych.
38% Polaków przyznaje, że kupuje więcej niż naprawdę potrzebuje, a przy zakupie żywności lub kosmetyków aspekt środowiskowy jest jednym z najmniej istotnych. Blisko połowa nie korzysta na zakupach z toreb wielorazowego użytku – wynika z raportu „Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego” ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, partnera merytorycznego raportu.
Wybierz rok
Wybierz miesiąc