Aktualności

23 stycznia 2019

Trendy odpowiedzialnego biznesu według SustainAbility

W dorocznym raporcie organizacja Sustainability bada kluczowe globalne trendy, które wpływają na proces przechodzenia biznesu w kierunku bardziej zrównoważonych rozwiązań. Chociaż, jak podkreślają autorzy, wyzwań na drodze do rozwoju zrównoważonego jest wiele – co może zniechęcać, można także dostrzec zjawiska napawające optymizmem.

21 stycznia 2019

Global Gender Gap Report 2018

Pod koniec 2018 roku World Economic Forum (Światowe Forum ekonomiczne) opublikowało doroczny Global Gender Gap Report, czyli raport na temat równości płci w minionym roku. Jak wskazują wyniki badania w roku 2018 luka/nierówności między płciami wyniosła 68% uwzględniając cztery kluczowe obszary jak: możliwości ekonomiczne; upodmiotowienie polityczne; wykształcenie; zdrowie. To niewielka poprawa w stosunku do roku 2017. Przy obecnym tempie zmian dane sugerują, że upłynie 108 lat, aby zamknąć całkowitą lukę między płciami i 202 lata, aby doprowadzić do równości szans w miejscu pracy.

11 stycznia 2019

CSR Risk Check: narzędzie online dla firm

CSR Risk Check to skierowane do firm i ich dostawców inwestujących w krajach rozwijających się. Narzędzie umożliwia firmom odkrywanie i ocenę potencjalnych zagrożeń wynikających w prowadzenia działań na rynkach wschodzacych, takich jak nieodpowiednie warunki pracy, naruszenia praw do ziemi lub negatywny wpływ na środowisko w całym łańcuchu dostaw. Pomaga to firmom lepiej przygotować się do planowanych działań i nadchodzących inwestycji. CSR Risk Check opracowała holenderska organizacja  MVO Nederland. Narzedzie dostępne jest w języku angielskim, holenderskim i od niedawna też po niemiecku.

11 stycznia 2019

Większość polskiej opinii publicznej uważa, że marki odzieżowe powinny brać odpowiedzialność za oddziaływanie całego ich łańcucha dostaw na środowisko naturalne

Blisko trzy czwarte (72%) Polaków sądzi, że marki odzieżowe powinny brać odpowiedzialność za całość swojego łańcucha dostaw oraz zapewnić, by ich ubrania produkowane były w sposób przyjazny dla środowiska. Jak wynika z najnowszego badania opinii, dwie na dziesięć osób (21%) uważa, że branża modowa informuje konsumentów o wpływie procesu produkcji odzieży na środowisko naturalne i na ludzi. Badanie przeprowadzone przez firmę Ipsos MORI na zlecenie Changing Markets Foundation oraz Clean Clothes Campaign, wykazało, że siedmiu na dziesięciu Polaków (72%) uważa, że marki odzieżowe powinny przedstawiać informacje o swoich ekologicznych zobowiązaniach, zaś blisko połowa (47%) nie zdecydowałaby się na zakup od marki, która jest kojarzona z zanieczyszczaniem środowiska w wyniku swojego procesu produkcji.

Źródło informacji

Archiwum

Wybierz rok

Wybierz miesiąc