Aktualności

30.08.2018

Provident Polska czyta małym pacjentom

Firma Provident Polska, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Fundacja Zaczytani.org otworzyły we wtorek 643 Zaczytaną Bibliotekę, tym razem w Dziecięcym Szpitalu Klinicznym przy ulicy Żwirki i Wigury w Warszawie. Gościem specjalnym uroczystości był Bartłomiej Chmielowiec – Rzecznik Praw Pacjenta, który przeczytał małym pacjentom książkę i wziął udział w warsztatach bajkoterapii.
30.08.2018

Światowy Tydzień Wody: Firmy muszą wychodzić poza własne działania, aby poprawić zarządzanie zasobami wodnymi

W odpowiedzi na kryzys wodny i globalną Agendę na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030, GRI, wraz z wiodącymi ekspertami w zakresie zarządzania wodą, opracowało standard, który pomoże firmom zrozumieć, w jaki sposób wchodzą w interakcje z wodą, oraz wpływ tych interakcji na środowisko i społeczności.
29.08.2018

Wolontariusze Veolia ponownie w akcji

Tym razem, w działania na rzecz innych, Fundacja Veolia Polska, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zaangażowała nie tylko pracowników Veolii, ale także ich rodziny. Wspólnymi siłami, ponad 30-stu wolontariuszy utworzyło Zielone Podwórko Veolii dla Fundacji Pociechom mieszczącej się na warszawskiej Pradze.
29.08.2018

„Zielony” popiół – drugie życie surowca

Zakład Separacji Popiołów Siekierki oczyszcza popioły lotne powstające podczas spalania węgla i przekształca je w dwa rodzaje produktów, które wprowadzane są ponownie do obiegu. Inwestycja realizuje w pełni założenia gospodarki obiegu zamkniętego. Powstałe w ten sposób ProAsh® i paliwo High Carbon mają szerokie zastosowanie w różnych segmentach gospodarki – m.in. w przemyśle i sektorze budowlanym. Projekt został zrealizowany wspólnie przez PGNiG Termika i Lafarge w Polsce, które jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 
28.08.2018

Trwa 8. edycja Konkursu [eS]

W ramach Konkursu [eS] nagradzani się ci, którzy z sukcesem łączą działalność ekonomiczną z zaangażowaniem na rzecz rozwiązywania ważnych problemów społecznych – przedsiębiorcy społeczni. Patronem medialnym inicjatywy jest portal Odpowiedzialnybiznes.pl.
28.08.2018

Nowy raport CSR Kompanii Piwowarskiej

Ile wody potrzeba aby uwarzyć litr piwa? W Kompanii Piwowarskiej 2,63 litra – to tylko jedno z osiągnięć, jakim w swoim najnowszym raporcie CSR szczyci się partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Raport szczegółowo opisuje wpływ i działania firmy na rzecz środowiska, społeczeństwa i polskiej gospodarki w 2017 r.  
28.08.2018

Sklepy Carrefour na Śląsku pomogą Caritas przygotować „Tornister pełen uśmiechów” dla dzieci

Z myślą o potrzebujących dzieciach, których rodzice nie mają możliwości zakupu niezbędnych przyborów, Caritas organizuje akcję „Tornister pełen uśmiechów”. Włączają się w nią sklepy Carrefour na Śląsku. W ramach inicjatywy na przełomie sierpnia i września w wybranych hipermarketach sieci w Sosnowcu i Jaworznie odbędą się zbiórki artykułów szkolnych. Carrefour Polska jest partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
27.08.2018

Akcja „Odblaski – dziecko bezpieczne na drodze”

PZU, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną, której celem jest poprawa widoczności dzieci na drodze i ograniczenie wypadków z udziałem uczniów. Do połowy września PZU przekaże 1,6 miliona odblasków z wbudowaną migającą lampką wszystkim uczniom szkół podstawowych z klas I-III w całej Polsce. Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej.
27.08.2018

Nowy raport CSR Providenta – jedyny w branży firm pożyczkowych

Provident Polska, jako jedyna firma pożyczkowa, co dwa lata przygotowuje Raport społecznej odpowiedzialności biznesu. Dokument przedstawia działania na rzecz etyki, odpowiedzialnego pożyczania oraz dialogu z interesariuszami, jakie firma podejmowała w latach 2016-2017.
24.08.2018

Nagroda za najlepsze ilustracje do książki dla dzieci – Piórko 2018

Miłośnik starych znaków graficznych oraz entuzjasta dobrej typografii – Marcin Macięga został laureatem drugiego etapu konkursu „Piórko 2018. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. To jego prace zilustrują bajkę o małym chłopcu Saju, mieszkającym w indyjskiej wiosce na skraju dżungli. Książka trafi do sklepów Biedronka w listopadzie br. Właścicielem sieci jest Jeronimo Martins, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
24.08.2018

Ciężarówki Carrefour Polska jeżdżą mniej – sieć zoptymalizowała transport z myślą o środowisku

Carrefour Polska, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu mając na uwadze ochronę środowiska naturalnego, usprawnił swoją logistykę. Sieć wdrożyła Transport Management System (TMS), zmniejszyła liczbę pustych przejazdów ciężarówek i zoptymalizowała ich załadunek. Dzięki tym rozwiązaniom w skali ostatniego roku samochody przejechały 2 mln km mniej. Wprowadzone zmiany są elementem realizacji globalnego zobowiązania sieci na rzecz klimatu.
23.08.2018

ABC-Ekonomii – czyli pierwsze kroki w świecie finansów

Firma ABC-Czepczyński, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, angażuje się w działania społeczne – zarówno na poziomie ogólnopolskim, jak i działania na rzecz społeczności lokalnej. Jednym z realizowanych przez firmę programów jest skierowane do uczniów szkół i przedszkoli - ABC – Ekonomii.
23.08.2018

Internet oknem na świat dla starszych pokoleń

Wśród osób dojrzałych wiele jest takich, które nie korzystają z internetu lub robią to sporadycznie. Zdaniem młodszych pokoleń dzieje się tak, ponieważ ich starsi bliscy nie mają potrzeby użytkowania sieci. Uważa tak 40 proc. badanych, jak wynika z „Raportu Aasa – Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”.
23.08.2018

Czy twoje miasto jest gotowe na zmiany klimatu? Zaproszenie do badania

Ministerstwo Środowiska zaprasza do badania na temat wpływu zmian klimatu na życie w miastach. Badanie prowadzone jest w ramach projektu "Wczuj się w klimat" polegającym na opracowaniu planów adaptacji do zmian klimatu w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Głównym celem projektu jest ocena wrażliwości na zmiany klimatu 44 największych polskich miast i zaplanowanie działań adaptacyjnych, adekwatnych do zidentyfikowanych zagrożeń.
23.08.2018

TAURON rusza z nową kampanią informacyjną związaną z bezpieczeństwem klientów

„Nie znasz, nie otwieraj!” oraz „TAURON nie chodzi po domach, aby sprzedawać prąd lub gaz” to hasła, przy ich pomocy których TAURON, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, od kilku lat prowadzi działania edukacyjno-informacyjne, mające na celu ochronę klientów przed nieuczciwymi praktykami sprzedażowymi na rynku energii oraz zwiększanie ich wiedzy na temat praw, jakie przysługują im przy zawieraniu umów.