Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W jaki sposób walczyć z otyłością najmłodszych? Jak rozpoznać zaburzenia odżywiania u młodzieży? Na te pytania pomogą odpowiedzieć eksperci podczas IV Narodowego Kongresu Żywieniowego organizowanego przez Instytut Żywności i Żywienia, który odbędzie się 25 i 26 stycznia na PGE Narodowym. Carrefour Polska został partnerem tego wydarzenia. Zaangażowanie w kongres to element realizacji strategii transformacji żywieniowej firmy.
Jedna trzecia z 3,5 mln ton tworzyw sztucznych zużywanych przez polski rynek, wykorzystywana jest do produkcji opakowań. Jednak poziom recyklingu opakowań wprowadzonych do gospodarstw domowych wynosi jedynie 40 proc1. Problem produkcji, konsumpcji i gospodarowania odpadem plastikowym jest problemem globalnym. Unia Europejska rozpoczęła wdrażanie przepisów, których celem jest zminimalizowanie negatywnych skutków oddziaływania odpadów powstałych z tworzyw sztucznych na środowisko. Zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte rozwiązaniem może być gospodarka o obiegu zamkniętym. Model GOZ zakładający w Polsce redukcje o 1 proc. zużycia materiałów i energii we wszystkich sektorach stwarza możliwość uzyskania dla gospodarki 19,5 miliarda złotych wartości dodanej rocznie.
Idea wolontariatu jest obecna w firmie CEMEX od wielu lat. Pracownicy CEMEX na przestrzeni ostatnich 8 lat zrealizowali prawie 150 projektów na rzecz lokalnych społeczności na terenie całego kraju. Nabór wniosków w ramach jubileuszowej X Edycji konkursu rozpoczął się 14 stycznia i potrwa do 15 lutego br.
W ciągu trzech miesięcy 135 pracowników LPP, partnera FOB, pokonało prawie 60 tysięcy kilometrów, uzyskując w sumie 39 000 złotych dla podopiecznych z domów dla dzieci z Gdańska i Krakowa. To kolejna odsłona akcji LPP Team for Kids, w ramach której pracownicy firmy łączą swoje sportowe pasje z realną pomocą potrzebującym. Każdy wybiegany i wyjeżdżony na rowerze kilometr został przeliczony na złotówki, które Fundacja LPP przekazała wychowankom Fundacji Rodzinny Gdańsk i Stowarzyszeniu SIEMACHA.
Jury oraz internauci wybrali zwycięzców drugiej edycji Enei Akademii Talentów. Osiemnastu uczniów otrzyma stypendia na rozwój swoich pasji naukowych, artystycznych i sportowych. Dzięki przyznanym grantom dziewięć szkół zrealizuje dodatkowe, pozalekcyjne projekty edukacyjne. – Wszyscy zwycięzcy drugiej edycji Enei Akademii Talentów mają już…
Troska o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, współpraca ze światem nauki, ochrona środowiska oraz szkolenie i rozwój pracowników, finansowanie nagród dla ich dzieci, a także działania kulturalne i praktyki z obszaru etyki i praw człowieka – to niektóre z działań realizowanych przez Grupę FCA w ramach CSR, dla której pomoc i wzbogacanie życia innych ludzi jest powołaniem i przywilejem. Grupa właśnie dołączyła do grona partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Od 21 stycznia do 17 lutego wszyscy mieszkańcy Polski mogą głosować na najciekawsze inicjatywy społeczne w swoim regionie, które otrzymają dofinansowanie w ramach programu „Decydujesz, pomagamy”. W V edycji programu organizowanego przez Tesco, 375 organizacji społecznych otrzyma granty na realizację lokalnych projektów. Tesco Polska jest partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Zarówno uregulowania prawne, jak i rosnąca świadomość na temat wpływu działalności człowieka na środowisko motywują przedsiębiorców do wdrażania idei GOZ. Zaczynają oni dostrzegać szereg korzyści dla środowiska, biznesu i społeczeństwa wynikających ze zmiany modelu. Jest on bardzo popularny w krajach skandynawskich, a w Polsce dopiero zaczyna być wdrażany. Dlatego też warto pokazywać przykłady firm, które działają już według tego modelu i mogą stać się dla nich inspiracją. Materiał przygotowany został przez Stena Recycling Sp. z o.o., partnera Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
lobalne wyzwania wymagają globalnych rozwiązań – właśnie dlatego blisko 30 firm działających w obszarze łańcucha wartości branży tworzyw sztucznych i dóbr konsumpcyjnych utworzyło nową organizację o nazwie “Alliance to End Plastic Waste” (AEPW). Sojusz opracuje i wprowadzi w życie nowe rozwiązania, które pozwolą zminimalizować ilość odpadów z tworzyw sztucznych i właściwie nimi zarządzać. Jako firma zaangażowana w promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym, która ma na koncie wiele działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, Henkel został jednym z założycieli sojuszu.
Rok temu Coca-Cola zainaugurowała swoją globalną ambicję World Without Waste, w ramach której zobowiązała się do 2030 roku uzyskać 100 proc. zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.
Wybierz rok
Wybierz miesiąc