Aktualności

11.09.2018

Jak być odpowiedzialnym przywódcą w biznesie?

Prezesi oraz członkowie zarządów firm - partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu weszli w skład Rady Odpowiedzialnego Przywództwa. Inicjatywa ma ułatwić najwyższej kadrze menedżerskiej dzielenie się wiedzą oraz zdobywanie nowych kompetencji w szeroko rozumianym obszarze zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu. Owocem prac gremium będzie sformułowanie listy Dziesięciu Rekomendacji Rady Odpowiedzialnego Przywództwa.
11.09.2018

Trwające programy grantowe

Programy grantowe pozwalają firmą angażować interesariuszy i rozwijać współpracę z nimi, a sami beneficjenci odnoszą realne korzyści z udziału w tych inicjatywach. Poniżej prezentujemy obecnie trwające programy grantowe partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
11.09.2018

Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Kongres Różnorodności wspólnie na 100-lecie praw wyborczych kobiet w Polsce

19 listopada odbędzie się największe tegoroczne wydarzenie organizowane w ramach programu Karta Różnorodności, realizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z Kongresem Różnorodności, firmami Henkel Polska i Siemens w Centrum Konferencyjnym POLIN. Rejestracja udziału w konferencji ruszy już w środę 19 września.
10.09.2018

PGNiG chce przyciągać najlepsze start-upowe pomysły z uczelni i rynków Europy Zachodniej

700 mln zł – taką kwotę Grupa Kapitałowa Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zamierza przeznaczyć na innowacje do 2022 roku. Plany w tym zakresie obejmują m.in. współpracę ze start-upami na jak najwcześniejszym etapie. Koncern już prowadzi 18 projektów pilotażowych, a będzie ich więcej – poszukiwania innowacyjnych pomysłów obejmą bowiem również szkoły ponadpodstawowe i uczelnie.
10.09.2018

Bank BGŻ BNP Paribas realizuje projekt paperless

Bank BGŻ BNP Paribas, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wdrożył wspólnie z firmą Autenti podpis elektroniczny usprawniający procesy kredytowe. Jest to już kolejne innowacyjne rozwiązanie, które Bank oferuje dzięki współpracy partnerskiej z młodymi spółkami technologicznymi.
10.09.2018

Raport CSR Provident Polska w konkursie „Raporty Społeczne 2018”

Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Provident Polska jest jedyną publikacją z branży pożyczkowej wśród rekordowej liczby 49 raportów rywalizujących o nagrodę internautów w konkursie „Raporty Społeczne 2018”, organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Provident przygotował raport CSR po raz trzeci. Przedstawia w nim działania na rzecz etyki, odpowiedzialnego pożyczania oraz dialogu z interesariuszami, jakie firma podejmowała w latach 2016-2017.
10.09.2018

PZU opublikował nowy raport „Bezpieczne dziecko 2018”

PZU, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zdecydowało się powtórzyć badania dotyczące bezpieczeństwa dzieci i opublikować je w postaci raportu „Bezpieczne dziecko 2018”. To dokument, który jest istotnym głosem i wartościowym argumentem w dyskusji jak wspomagać rodziców w wychowaniu dzieci w kontekście ich bezpieczeństwa.
10.09.2018

Edukacja zawodowa w potrzebie – działa nowy program grantowy FUNDACJI VELUX

Fundacje VELUX zdecydowały się na wsparcie edukacji zawodowej w Polsce poprzez nowy program grantowy. Organizacje społeczne, szkoły, władze publiczne czy też lokalni innowatorzy, mogą składać wnioski do Fundacji w trybie ciągłym. Program przewidziany jest na lata 2018-2028. Jest on odpowiedzią Fundacji na potrzeby związane z efektywną edukacją zawodową młodzieży dostosowaną do rynku pracy. Grupa VELUX jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
07.09.2018

„Zwalniaj przy szkołach” – ORLEN i YANOSIK utrwalają dobre nawyki kierowców

​Z pierwszym dzwonkiem rusza akcja PKN ORLEN i YANOSIK „Zwolnij przy szkołach”, promująca bezpieczne zachowania kierowców na drogach. Celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa dzieci na polskich drogach i propagowanie bezpiecznych zachowań wśród kierowców.
07.09.2018

#MłodziPrzyGłosie – nowy raport Coca Cola

Młodzi ludzie są dzisiaj ambitni, ciekawi świata i zdeterminowani w rozwijaniu własnych kompetencji i zainteresowań. Ci młodzi są też jednak zagubieni i niepewni przyszłości. Często nie mają pomysłu na siebie i nie wiedzą, co chcą robić w życiu. Z powodu braku dostępnych danych i wiedzy, ich wybory zawodowe są chaotyczne i czasem nietrafione – tak wynika z najnowszego raportu „#MłodziPrzyGłosie. Co wpływa na decyzje zawodowe młodych Polaków?”, przygotowanego przez Deloitte na zlecenie Coca-Cola, partnera Forum odpowiedzialnego Biznesu.
07.09.2018

„Moje Miejsce na Ziemi” – nowy społeczny projekt ORLENU

​Każdy, kto ma pomysł na konkretną inicjatywę na rzecz swojej społeczności będzie miał szansę otrzymać dofinansowanie na jej realizację od PKN ORLEN, partnera Forum Odpowiedzialnego Biznesu.  Środki finansowe można pozyskać w ogólnopolskim konkursie grantowym „Moje Miejsce na Ziemi”, organizowanym przez Fundację „ORLEN DAR SERCA”. 
07.09.2018

Poszukiwani wolontariusze na COP24

Urząd Miasta Katowice rozpoczął nabór wolontariuszy w związku z organizacją konferencji klimatycznej COP24 w grudniu br. Wolontariuszami mogą zostać osoby powyżej 18 roku życia, posługujące się językiem angielskim.
06.09.2018

Kampania „Masz wpływ większy niż myślisz”

Rozpoczęła się kampania Miejskich Zakładów Autobusowych pt. "Masz wpływ większy niż myślisz". Inauguracja inicjatywy miała miejsce 6 września br. Skierowana jest do pasażerów i będzie poświęcona zapoznaniu z ideą zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest partnerem merytorycznym kampanii.
06.09.2018

O zarządzaniu generacjami w miejscu pracy w nowej analizie tematycznej FOB

Forum Odpowiedzialnego Biznesu przygotowało, wraz z partnerami, analizę tematyczną poświęconą zarządzaniu wiekiem w miejscu pracy. W analizie, oprócz tekstów eksperckich, znalazły się przykłady dobrych praktyk firm partnerów organizacji: Orange Polska, Henkel Polska, Cemex Polska, Polpharma i ArcelorMittal Poland. Publikacja jest elementem działań realizowanych w ramach Karty Różnorodności.
06.09.2018

Biedronka rusza z kampanią promującą czytelnictwo

„Echo” to pierwsza wieczorynka przygotowana przez sieć Biedronka dla najmłodszych. W cyklu wieczorynek wzięli udział znani i lubiani polscy aktorzy, którzy czytają bajki o losach Słodziaków. W ten sposób Biedronka zachęca rodziców do czytania dzieciom na głos. Właścicielem sieci sklepów jest Jeronimo Martins, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu.