Aktualności

16 stycznia 2019

Prawie 60 proc. domów jednorodzinnych w Polsce jest w złym stanie technicznym. To wpływa na zdrowie mieszkańców

Od Partnerów

58 proc. budynków w Polsce ma powyżej 40 lat, jest w złym stanie technicznym i negatywnie wpływa zarówno na zdrowie mieszkańców, jak i jakość powietrza – wynika z ostatniego „Barometru zdrowych domów”- raportu VELUX, partnera Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Eksperci podkreślają, że niezbędne są preferencyjne narzędzia finansowe i programy wsparcia, bo Polacy najczęściej nie dysponują odpowiednim kapitałem, który mogliby przeznaczyć na termomodernizację. Jednym z takich narzędzi, które ma przyczynić się do ograniczenia niskiej emisji i smogu w Polsce, ma być wprowadzona w tym roku ulga termomodernizacyjna, dzięki której będzie można odliczyć od podatku wydatki poniesione na docieplenie domu jednorodzinnego do 53 tys. zł. 

16 stycznia 2019

Poznańskie wyróżnienie dla Prezesa Amica

Od Partnerów

Prezes firmy Amica, Jacek Rutkowski otrzymał z rąk Jacka Jaśkowiaka Złotą Pieczęć Miasta Poznania. Było to jedyne wyróżnienie wręczone podczas oficjalnej uroczystości w ramach prezydenckiego Spotkania Noworocznego w Centrum Kultury Zamek. Amica jest partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

16 stycznia 2019

Najważniejsze trendy z zakresu gospodarki cyrkularnej na 2019 rok wg Stena Recycling

Od Partnerów

Szczyt klimatyczny COP24 sprawił, że oczy całego świata zwróciły się w stronę problemów związanych z ociepleniem klimatu i zanieczyszczeniem środowiska. Deklaracje przedstawicieli państw, a także regulacje unijne z 2018 roku pozwalają sądzić, że działania zmierzające do minimalizowania negatywnego wpływu człowieka…

16 stycznia 2019

680 dzieci wzięło udział w warsztatach architektonicznych Lafarge w Polsce

Od Partnerów

W ramach „Laboratorium Architektury”, ogólnopolskiego programu realizowanego przez WSPÓLNIE – Fundację LafargeHolcim odbyły się 34 warsztaty architektoniczne dla dzieci i młodzieży z 18 lokalizacji. Celem projektu była promocja architektury wśród najmłodszych, wspieranie u nich kreatywności oraz pokazywanie, że dobrze zaprojektowana przestrzeń wpływa pozytywnie na codzienne życie. Fundacja WSPÓLNIE została powołana przez LafargeHolcim, partnera Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

15 stycznia 2019

ArcelorMittal Poland podsumowuje ostatnie 12 miesięcy w zdzieszowickiej koksowni

Od Partnerów

 Równolegle z inwestycjami proekologicznymi i modernizacjami wartymi prawie 100 mln zł w koksowni ArcelorMittal Poland w Zdzieszowicach, firma zrealizowała w regionie projekty społeczne.

15 stycznia 2019

Segregujmy jak należy – Carrefour Polska partnerem Koalicji 5 Frakcji

Od Partnerów

Carrefour Polska przystąpił do Koalicji 5 Frakcji – inicjatywy CSR Consulting oraz Eneris Ochrona Środowiska. Koalicja edukuje konsumentów jak prawidłowo postępować z odpadami komunalnymi i wprowadza jednolity system piktogramów, pomagający w odpowiedniej ich segregacji.

14 stycznia 2019

PZU przekazało kolejne quady dla GOPR

Od Partnerów

PZU, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wspiera Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe. W ramach współpracy przekazanych zostało GOPR pięć quadów ufundowanych przez PZU. Dzięki ich uniwersalności mogą być wykorzystywane w najtrudniejszych warunkach przez cały rok. 12 stycznia odbyła się uroczystość przekazania Górskiemu…

14 stycznia 2019

PKN ORLEN sponsorem strategicznym obchodów 100-lecia PKOl

Od Partnerów

​PKN ORLEN, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, obejmie swoim patronatem obchody setnej rocznicy powstania Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Jednocześnie spółka wspiera przygotowania Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej do Igrzysk XXXII Olimpiady w Tokio. – Sport łączy ludzi, buduje więzi i poczucie patriotyzmu. To nie…

11 stycznia 2019

CSR Risk Check: narzędzie online dla firm

CSR na świecie

CSR Risk Check to skierowane do firm i ich dostawców inwestujących w krajach rozwijających się. Narzędzie umożliwia firmom odkrywanie i ocenę potencjalnych zagrożeń wynikających w prowadzenia działań na rynkach wschodzacych, takich jak nieodpowiednie warunki pracy, naruszenia praw do ziemi lub negatywny wpływ na środowisko w całym łańcuchu dostaw. Pomaga to firmom lepiej przygotować się do planowanych działań i nadchodzących inwestycji. CSR Risk Check opracowała holenderska organizacja  MVO Nederland. Narzedzie dostępne jest w języku angielskim, holenderskim i od niedawna też po niemiecku.

11 stycznia 2019

Większość polskiej opinii publicznej uważa, że marki odzieżowe powinny brać odpowiedzialność za oddziaływanie całego ich łańcucha dostaw na środowisko naturalne

CSR na świecie

Blisko trzy czwarte (72%) Polaków sądzi, że marki odzieżowe powinny brać odpowiedzialność za całość swojego łańcucha dostaw oraz zapewnić, by ich ubrania produkowane były w sposób przyjazny dla środowiska. Jak wynika z najnowszego badania opinii, dwie na dziesięć osób (21%) uważa, że branża modowa informuje konsumentów o wpływie procesu produkcji odzieży na środowisko naturalne i na ludzi. Badanie przeprowadzone przez firmę Ipsos MORI na zlecenie Changing Markets Foundation oraz Clean Clothes Campaign, wykazało, że siedmiu na dziesięciu Polaków (72%) uważa, że marki odzieżowe powinny przedstawiać informacje o swoich ekologicznych zobowiązaniach, zaś blisko połowa (47%) nie zdecydowałaby się na zakup od marki, która jest kojarzona z zanieczyszczaniem środowiska w wyniku swojego procesu produkcji.

Źródło informacji

Archiwum

Wybierz rok

Wybierz miesiąc